Extreem ochtendmens!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Extreem ochtendmens!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 10:46

Ja hoor, ik kom er eerlijk voor uit: ik ben een ochtendmens!
Ik wordt 's morgens VROEG wakker, of het nu laat is geworden de avond tevoren of niet. Het is dus niet zo dat ik gewoon veel slaap nodig heb.
Ik ontwaak, doe mijn ogen open, zit meteen rechtop, HONGER, thee en moet meteen dingen doen! Dit alles zonder koffie of sigaret. In één klap is mijn computertje opgestart.

Dit staat in schril contrast tot het slaapgedrag van mijn vriend en AL onze vrienden. Men wordt, mits niet gestoord, tegen 11u/12u (met enkele uitschieters) een keer wakker en is dan het eerste uur nauwelijks aanspreekbaar. Koffie is uiteraard eerste hulp bij wakker worden, maar van harte gaat het niet.

Dit is natuurlijk geen probleem, zo is men vaak blij met de gezette koffie/thee en ontbijtjes op (lucht)bed, maar er zit wel degelijk een keerzijde aan het zijn van een ochtendmens.

Namelijk... de avond.

Op feestjes val ik namelijk standaard vroegtijdig in slaap. Hoe gezellig, druk, lawaaiig en leuk het ook is, ik val in slaap. Soms begint dit al rond een uur of 10, vaak iets later, maar Steef dommelt gegarandeerd weg. Heel soms ben ik dan op een gegeven moment over mijn slaap heen en ben ik de rest van de nacht scherp (maakt dan ook niet uit hoe laat/vroeg het wordt) maar dit komt eigenlijk nooit voor. Het wel of niet drinken van alcohol lijkt hier geen verschil in te maken.

Geregeld geef ik de hoop op na een poosje knikkebollen en ga dan maar op bed...
Aangezien wij in een klaslokaal wonen is dat geregeld in dezelfde ruimte als waar het volk zit. Heerlijk val ik dan in slaap en slaap rustig door ontploffende bommen, kettingzagen, geweerschoten en luid geroep heen. (Gamers... tsjah.)
Dit weekend begon het knikkebollen om half 1. Ik heb het tot 2 uur volgehouden op mijn eigen verjaardagsfeestje (!!!) en heb het toen op moeten geven, iets wat niet zo'n ramp was, het volk zit hier namelijk minimaal één keer in de week op die manier, maar ik vond het wel jammer... ondanks alle goede voornemens toch weer in slaap gevallen :-(
Mijn idee om volgende keer een ochtendfeestje te houden werd helaas niet met open armen ontvangen.

Ik heb dit topic geopend om in contact te komen met lotgenoten, aangezien ik de enige in de omgeving lijk te zijn met dit ''probleem'' :') Zijn er meer extreme ochtendmensen? Hebben jullie tips om langer wakker/scherp te blijven? Ik mis nu vaak alle leuke late avondjes :-(

Anoniem

Re: Extreem ochtendmens!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:50

Ik ben geen ochtend en geen avond mens. Dat is pas erg haha!

Als ik om 06.00u op sta om de dag te gaan beginnen ben ik best moe. Maar kan ik wel uit bed komen, en als het dan avond is ga ik om 09.00u naar bed.
In het weekend werk ik in de horeca maar ik stop meestal al om 23.00u met werken omdat ik echt heel moe ben....
Dus tips heb ik niet voor je, maar mij lijkt het juist niet erg om elke dag zo vroeg wakker te zijn. Anders mis je zoveel van je dag!

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:51

ik ben een nachtmens..
werk daarom ook s'nachts.. als ik vroege dienst heb gehad ben ik kapot.
ik ga niet te vroeg naar bed, anders wordt ik s'nachts wakker en kan ik niet meer slapen.
omgekeerde wereld

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:52

Ja ik! Standaard rond 04:30 (of eerder) wakker. Meteen ook actief, alvast wat werken, HONGER en meteen sporten. Voor een uur of acht heb ik er al een halve marathon op zitten en is mijn baas alweer blij met me :D

s 'avonds ben ik wel rond een uur of negen bekaf en doe ik weinig meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:53

Ik heb een probleempje, ik geniet zowel van de avonden áls de ochtenden en ben zowel 's ochtends vroeg als 's avonds laat productief. In de zomer geniet ik van de avonden, lekker afkoelen met een drankje, maar vind de ochtenden ook heerlijk. In de winter heb ik wel een gruwelijke hekel aan de ochtenden haha..

Alhoewel ik 's ochtends vaak beter leer, in tentamenweken kies ik ervoor om 's avonds te stoppen rond een uur of 9 en dan 's ochtends rond een uurtje of 5 weer door te leren. Dus ik ben denk ik toch meer een ochtendmens, 's avonds lukt het leren nooit meer zo goed..

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 10:55

Jemig Cayenne dat is wel erg overdreven hoor :-P zo erg heb ik het nog niet.

Ik heb wel de goede beroepsrichting gekozen voor mijn ochtendmenserigheid, namelijk de zorg! Heb ook nooit (helemaal in de zomer niet) problemen met vroege diensten en draai dus het liefst 5 vroege diensten in een week. Helaas kwam het in mijn stages veel voor dat ik vroege- en late door elkaar moest draaien en dat vond ik dan weer helemaal onprettig... kakte dan op het eind ook helemaal in.

Overigens val ik ook standaard in slaap bij films of series, hoe spannend en leuk ook. Gisteren had ik dat bijvoorbeeld bij Life of Pi, superleuke film maar ik was weer eens weg...
Laatst bijgewerkt door Maeve op 22-04-13 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:56

Ja hoor, hier nog 1!!

Afgelopen weekend was wel heel erg. Sliep bij mijn nieuwe lief. Waren om half 3 echt gaan slapen (nadat ik om 12 uur omviel van de slaap en lekker vast in bed ben gekropen).
6 uur, wakker en honger! blijven liggen tot 7 uur en toen moest ik er echt uit.

Gelukkig is hij ook een ochtendmens want hij werd wakker van mij omdat ik er uit ging. Zaten dus heel gezellig om half 8 beneden met z'n tweetjes, haha. Hele huis nog in rust en wij heerlijk genietend op de bank :P

Mijn ex is ook zo'n langslaper en een avondmens. Ik vond daar wel mijn ritme en ging gewoon op tijd naar bed en dan in de ochtend lekker dingen voor mezelf doen (schoonmaken beneden/paardrijden/tuinieren). Gezellig is het niet maar dat is de enigste manier om fijn te leven als je beide zo verschillend bent.

Moet zeggen dat ik heel blij ben dat mijn nieuwe lief ook een ochtend mens is!

Ils_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:56

ik herken mezelf er precies in!! EINDELIJK! *\o/* ik ken ook vrij weinig tot niemand in mijn vrienden groep die dit ook herkennen.. :')

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:57

hier nog 1, standaard half 7 zitten we hier aan de koffie of thee :D
tussen 15.00 en 16.00 heb ik een energiedipje en daarna kan ik weer tot half 11
eigenlijk net zoiets als rebeccaa

@fresley, maar de nachtmensen halen die tijd weer in als het avond is.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Maeve schreef:
Jemig Cayenne dat is wel erg overdreven hoor :-P zo erg heb ik het nog niet.

Het komt bij mij omdat ik vroeger als weekeindbaantje in de kas heb gewerkt. Daarvoor moest ik rond half 5 m'n bed uit en dat heb ik er nooit meer helemaal uit gekregen :=

Ik ga wel al vroeg naar bed en zet dan m'n tv op sleeptimer met het geluid zacht. Dan val ik vanzelf in slaap.

Ils_e

Cayenne schreef:
Ja ik! Standaard rond 04:30 (of eerder) wakker. Meteen ook actief, alvast wat werken, HONGER en meteen sporten. Voor een uur of acht heb ik er al een halve marathon op zitten en is mijn baas alweer blij met me :D

jeetje! :') zo vroeg ben ik dan niet wakker.. :') ik word rond half 8/8 uur onrustig

Donnatella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:58

Ben ik blij van te horen over andere ochtendmensen! Ik dacht al dat ik de enige was. :)

's Morgens vroeg ben ik ook klaarwakker en dadelijk klaar om van alles te doen. 's Avonds gaat mijn kaarsje uit rond 21-22u en daar valt niets aan te doen... Gelukkig kent mijn familie me goed en kunnen ze er wel mee lachen als ik mijn hoofd op tafel leg :D . Alleen bij feesten van vrienden is het moeilijker, maar hoe goed ik ook mijn best doe ik begin gewoon te knikkebollen (en wordt dan ook nog eens slecht gezind, want ben écht moe :') ). Wat soms helpt, is overdag een klein dutje doen. Dan heb ik soms een uurtje reserve voor ik moe wordt.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:00

Ik ben een beetje van beide, mag dat ook? :P Thuis ben ik een echte langslaper, en een echte nachtbraker. Ik werk in de horeca en ga 's avonds naar school, en heb dan ook niet zoveel reden om vroeg wakker te worden.
Echter als ik ergens anders slaap, of er slaapt iemand bij op mijn kamer, dan ben ik wel altijd vroeg wakker. Voor andere mensen is dat wel handig, zo heb ik afgelopen vakantie bijna altijd 's ochtends boodschappen gedaan. Had enkele keren zelfs tijd om te zwemmen, douchen en boodschappen te doen voor de rest wakker was :')

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:09

Ik kan je de handen schudden :D! Mijn vriend is echter het tegenovergestelde :') heel ergelijk af en toe

Alles wat je verteld klinkt zo bekend!

vanLotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:12

haha ja hier nog een...gelukkig heeft mijn echtgenoot exact hetzelfde, dus dat past mooi :)

in het weekend zijn we op z'n laatst om 8 uur op....maar daarentegen is het afzien als we eens 'savonds iets hebben haha.
Rond 21:15 begin ik in de tandenpoets-modus te raken, en na 22:00 naar bed voelt erg radicaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:36

Citaat:
@fresley, maar de nachtmensen halen die tijd weer in als het avond is.

Maar dit bewijst maar weer dat ik geen ochtend of avond mens ben.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:40

Ik ook!
ik heb geen enkele moeite met wakker worden en ik word uiterlijk half 8/ 8 uur wakker.
maar als ik een avond laat naar bed ga(lees 11 uur) ben ik de volgende dag niet te genieten en heb ik hoofdpijn. ^) dat vind ik wel echt een nadeel met feestjes, verjaardagen enzo.

rooswita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:45

hebben jullie ook dat je je dan zo kan ergeren aan mensen die altijd maar tot 12 uur of later op bed liggen terwijl ze al wel wakker zijn?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:46

ja! en dan zegt mijn moeder slaap dan ook uit!
maarja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan helaas.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:46

Ik heb het rredelijk. Ben altijd wel om 8 uur wakker, ik vind 10/11 uur ook al laat.. (Opblijven dus tot 22/23 is laat)
Maar mijn vader is haast neet zo erg als cayenne. Ik heb hem in heel mijn leven 1x om half 7 in slaap gezien. Verder is hij altijd wakker om 5/6 uur. Soms eerder. Gaat ook erg vroeg naar bed, half 10 slaapt hij vaak wel :)
Is er ook voor naar het slaapcenter geweest. Maaar het is er niet uit te krijgen.
Hij speelt online GO met Jappanners, die zijn dan allemaal wakker :+

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:47

Oh heerlijk, vroeg opstaan! :D
Zelfs na een avondje stappen zet ik gewoon mijn wekker om 's ochtends vroeg de stallen te doen, te rijden of hard te lopen. En anders gewoon om lekker vroeg wakker te zijn en nog wat aan je dag te hebben!

Mijn moeder verklaard me altijd voor gek dat ik nooit eens uitslaap.. maar ik heb er echt geen behoefte aan :)
's avonds ben ik idd ook wel wat sneller moe, maar als ik eenmaal op stap ben gaat het prima gelukkig en kan ik de hele nacht door :D

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:49

Hier nog een echt ochtendmens! Heerlijk!
Ik ben altijd rond 6.00 uur wakker, 7.00 uur is uitslapen! Als ik 's ochtends wakker word dan kan ik ook echt niet blijven liggen, zin in krantje en kopje thee. Lekker rustig alles nog.

Nadeel is wel dat rond 22.15 de vermoeidheid toeslaat.. Ik ben wel eens bij een film in slaap gevallen :z je houdt het gewoon niet tegen :=

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:52

Ik word ook vaak rond kwart over 6/half 7 wakker, ook in 't weekend. Liefst spring ik dan ook m'n bed uit om te gaan stofzuigen, sporten, lekker opruimen en dan daarna rustig te ontbijten. Maar helaas woon ik in een studentenhuis en wordt dat door de huisgenoten niet zo gewaardeerd :') Ben dan ook altijd heel blij als ik een weekendje alleen thuis ben. Kan ik naar hartelust stofzuigen en opruimen 's morgens.

's Avonds in slaap vallen heb ik gelukkig geen last van. Als ik thuis ben, ga ik rond 10 uur naar bed en slaap ik ook meteen. Als ik ergens op visite ben en 't is gezellig, dan blijf ik wel wakker. Behalve als 't dus saai is. Dan heb ik wel moeite met wakker blijven... Ja en als je 's avonds om 11 uur ofzo nog naar de film gaat. Dan val ik ook in slaap maar dat doe ik dus ook niet meer :P

Rooswita, ergeren niet maar ik begrijp dat gewoon niet. Zeker nu dat 't zulk mooi weer is. Ga lekker je bed uit.

Chernique, ja dat doe ik ook! En al zet ik m'n wekker niet, veel later dan 9 uur wordt 't echt niet.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:53

Herkenbaar, ik heb het ook. Met op stap gaan gaat het nog, maar dan ben ik nog steeds vroeg wakker en de hele dag moe. Ik kan ook echt niet uitslapen, wordt standaard tegen 7 uur wakker. Mijn man heeft echt een ochtendhumeur en we liggen vaak in de clinch aangezien ik hyper ben

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:55

Cayenne schreef:

:):)

Als ik om 4:30 wakker word dan ben ik ronduit gevaarlijk. :')

Ik ben juist GEEN ochtend mens.