Orofaciale fysiotherapie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Saar4

Orofaciale fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 18:24

Heeft iemand ervaring met orofaciale fysiotherapie? Ik klem bij spanning zo erg met mijn kaken dat ik ze 's ochtends vaak niet eens meer van elkaar krijg. Daardoor heb ik veel last van hoofdpijn en kraakt mijn kaak heel erg. Ik overweeg naar een orofaciaal fysiotherapeut te gaan en ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 18:43

Ja ik al werd het in het ziekenhuis een kaakfysio genoemd. Ik vond het een zweverige bedoeling en je moet er echt zelf ingeloven. Het heeft mij wel iets geholpen maar niet veel.(ik had dan ook niks met de fysio ik vond het maar een gekke man :') )

Saar4

Re: Orofaciale fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 18:56

Wat vond je er zweverig aan? Kreeg je wel concrete oefeningen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:11

Saar4 schreef:
Wat vond je er zweverig aan? Kreeg je wel concrete oefeningen?

Hij masseerde de boel 'los' en hij hield een praatje over jezelf aarden en het gevoel krijgen als je je kaak overbruikt... Niet echt oefeningen dus. Wil ook niet zeggen dat dat bij iedereen zo zou gaan.

amillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:21

Ben er net mee begonnen, op verwijzing van de tandarts omdat hij erachter is gekomen dat het niet past(te weinig overbeet waardoor m'n onderkaak te ver naar achter geduwd wordt). De Fysiotherapeut heeft oa ook al gemerkt dat m'n kaakgewricht rechts hypermobiel is. Bij mij uit dit alles zich in pijn in de kaakgewrichten, tandpijn, hoofdpijn, nekpijn en pijn + krachtverlies in m'n handen.

Maar dinsdag moet ik ook weer naar de tandarts voor het aanmeten van een spalk, en mij is ook verteld dat deze voor de meeste verlichting gaat zorgen.