Steunzool vraag

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kensha

Steunzool vraag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 09:54

Ik was al een aardig tijd benieuwd naar de steun zolen, zolen die je aan je gewicht aan past althans zoiets had ik tenminste gehoord.

Het is omdat ik 8 uur per dag voornamelijk op een vaste plek grotendeels staat en korte stukjes heen en weer rent.
Aan het einde van de dag heb ik dan ook elke keer last van mijn voeten en op zich is dat natuurlijk logisch.
In de pauze zit ik voornamelijk om mijn voeten te kunnen verlichten.

Dus hierbij was ik benieuwd of jullie enige ervaringen ermee hebben?, en welke jullie mij kunnen aanraden.
En kan het in mijn geval de pijn verlichten?

Corelli

Re: Steunzool vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:01

Pijn ontstaat doordat je je voeten (of iets anders in je lijf dat consequenties heeft voor de stand van je voeten) niet op een goede manier gebruikt. Als je naar een podoloog of podotherapeut gaat, zal deze onderzoeken hoe je bijvoorbeeld loopt en staat en wat daar evt. afwijkend aan is. Vervolgens zullen er steunzolen worden aangemeten om deze afwijkingen te compenseren.
Het dragen van steunzolen moet je dan ook opbouwen, want je dwingt je lijf a.h.w. in een andere houding dan het gewend is, en dat moet in kleine stapjes, anders krijg je er last van. Als je eenmaal gewend bent, verdwijnen de pijnklachten meestal al snel.

Ik zou dus zeggen: ga eens bij een podoloog langs en laat je passende steunzolen aanmeten :j Heb er zelf ook veel baat bij :j Houd er wel rekening mee dat steunzolen niet in alle schoenen passen (voetbed moet er vaak uit kunnen en vervangen worden door de steunzolen) dus misschien moet je nieuwe schoenen aanschaffen. De meeste verzekeraars vergoeden steunzolen gelukkig wel volledig of gedeeltelijk.

Rindin

Re: Steunzool vraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:03

Het zou ook heel goed kunnen zijn dat je voeten goed zijn, maar dat je je voeten gewoon overbelast. 8 uren achtereen staan en soms een beetje lopen, daar zijn onze voeten niet op gemaakt. Dat gaat een keer zeer doen...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:05

Precies. Steunzolen zijn bedoeld voor mensen met een afwijkende stand. Het kan uiteraard geen kwaad om dat te laten onderzoeken

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 10:10

@Tulandro
Okay, ik had dat niet echt in de reclame opgelet.

Voor de afwijkingen was het bij mij al iets meer dan 3 jaar geleden nagekeken en alles was toen nog goed, dit was in verband van mijn verstijfde nek klachten.

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:11

Je zou je voeten inderdaad na moeten laten kijken. overbelast kan ook, maar zorg dan voor goede!! schoenen. dus niet voor 40 euro bij de Dolcis bij wijze van. Steunzolen moeten wel echt aangemeten worden dus een 'standaard' zooltje dat je bij een schoenenwinkel kan kopen zal waarschijnlijk niet helpen. Zoals Corelli zegt wordt het meestal wel voor een groot deel vergoed!

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:18

kensha schreef:
@Tulandro

Voor de afwijkingen was het bij mij al iets meer dan 3 jaar geleden nagekeken en alles was toen nog goed, dit was in verband van mijn verstijfde nek klachten.

Ga er dan maar vanuit dat je voeten nog steeds goed zijn... Je vraagt gewoon iets van je voeten wat ze niet aankunnen.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 10:20

Zelf sta ik ook minimaal 8 uur per dag op mn werk en zweer bij mijn stevige ariat schoenen. Die hebben een speciaal voetbed wat lekker veert( en dus druk opvangt). Vind het niet de mooiste schoenen en heb dus ook wel eens andere aan maar dan zijn mijn voeten en benen wel een stuk vermoeider als ik klaar ben. Let wel op dat de balans in de schoenen die ik koop klopt en er een goed voetbed inzit. Bij gympen/ sneakers moet de zool ook niet te dun zijn ....

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 10:21

rindin schreef:
kensha schreef:
@Tulandro

Ga er dan maar vanuit dat je voeten nog steeds goed zijn... Je vraagt gewoon iets van je voeten wat ze niet aankunnen.

In elk geval, allemaal bedankt voor de informatie.
Ik dacht dat er misschien wel iets zal zijn dat het kon verlichten.
Ik had vorige 2 maanden geleden alweer een nieuwe gekocht omdat de oudere schoenen zijn kilometers alweer hadden en deze heb de pijn wel iets meer verlicht.