Extreem droge lippen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Char_elle

Extreem droge lippen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 13:49

Ik zit hier met een probleempje en heb alles al geprobeerd denk ik.

Mijn lippen zijn extreem droog en er zit aan één kant bij de mondhoeken echt zo'n droge plek omheen (echt heel lelijk).
Gisteren moest ik werken en kon bijna niet praten en al helemaal niet lachten. Mijn lippen brandden, trokken en scheurden open.
Nu loop ik al 2 dagen met een pot vaseline rond en smeer dit op m'n lippen en er rondom. Heb nu dus zo'n lekkere glimbek, haha!
Maargoed, het gekke is dus dat ik zo'n extreem droge lippen alleen heb na het stappen!

Normaal heb ik ook wel wat droge lippen, maar niet zo extreem dat het zeer doet en er niet uit ziet.
Donderdagavond ben ik wezen stappen en vrijdagochtend was het weer drama.

Maandag ga ik even naar de dokter, maar vroeg me af of hier meer mensen last van hadden en of iemand hét middel weet?!

_Tara_

Re: Extreem droge lippen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-13 14:24

Ik krijg bij 't stappen ook altijd zulke droge lippen! Neem dan ook altijd lippenbalsem mee. Zelf gebruik ik overigens geen vaseline op m'n lippen maar alleen producten die ook echt voedende oliën bevatten. Maar dat is je eigen keus natuurlijk.
Ik heb 't wel altijd al tijdens 't stappen en niet pas de ochtend erna. Drink je wel genoeg water?

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-13 14:30

Ik heb het echt pas de dag erna, tijdens het stappen niet. En ik drink eigenlijk constant iets van jillz of wijn op stap en neem daarna thuis flink wat water. Ga ook standaard met een flesje water naar bed na het stappen omdat ik dan wat kan drinken als ik wakker ben. Ik denk dat het ook wel een gedeelte 'uitdroging' is misschien, maar het is wel heel extreem en het is echt iets van de laatste weken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 08:22

Schijnt een teken te zijn van uitdroging. Ik geloofde het eerst niet maar heb het uitgetest. Ik moest altijd Labello opdoen en nadat ik een week lang elke dag minimaal een liter water per dag dronk, had ik geen Labello meer nodig. Totaal geen droge lippen meer.
Meer water drinken dus, probeer het eens uit. :)

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-13 10:11

Ik zal komende week tijdens het uitgaan inderdaad eens proberen om meer water tussendoor te drinken. Verder kom ik zeker wel aan een liter water per dag, maar misschien dat de alcohol toch voor te veel uitdroging zorgt.

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:16

Ik zorg dan altijd dat ik genoeg labello bij mij heb. Bij mij werkt dat goed als ik het vaak (!) genoeg insmeer. Dus niet 2 keer per dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:17

Ik heb het ook in periodes dat ik erg weinig drink, moet mezelf ook echt aanleren meer te drinken, dan is het probleem ook zo weg :)

Judass

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:22

Pff jullie slaan de spijker op z'n kop..
Heb al een paar weken last van droge lippen, wallen, slechte huid en een lichte hoofdpijn.
Oorzaak: te weinig slaap en zéker te weinig drinken.
Ga vanaf morgen m'n leven maar weer beter :P

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:25

Ja! Herkenbaar, maar ik heb het vrijwel altijd. Zomer, winter, veel drinken, weinig drinken. Was er ook klaar mee dus naar de huisarts gegaan. Ik heb een tube meegekregen met een spulletje dat lijkt op vaseline maar dat beter op je lippen blijft zitten. Vaseline glijdt er namelijk weer net zo hard vanaf :P En labello schijnt niet goed te werken en het zelfs erger te kunnen maken zei de huisarts!

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:29

Char_elle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-13 16:33

Labello gebruik ik sowieso niet meer, dat maakt het alleen maar erger. Ben vanochtend naar de huisarts geweest en heb daar een creme meegekregen. Her is tegen huidinfecties en hoop dat dat helpt. Ik zei ook dat het erger werd door alcohol en de dokter zei dat alcohol een vetlaagje van je lippen haalt waardoor het dus sneller uitdroogt. Dat klinkt opzich ook best logisch. Dus toch maar alles met een rietje drinken. En tussendoor water. Hopen is het dan minder.