Keelpijn, keel ontsteking, of toch iets anders? Help!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Keelpijn, keel ontsteking, of toch iets anders? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 22:16

Ja.. Ik open dit topic omdat ik twijfel. Vorig jaar heb ik voor het eerst keelontsteking gehad. Was een hele heftige volgens de HA dus antibiotica voor een week. Sinds dien, heb ik iedere keer als ik keelpijn heb plekken in mijn keel.. Ik ben dus iedere keer bang dat ik weer keelontsteking heb.. Ik wil ook niet voor iedere keer dat ik last van mijn keel heb naar de HA, maar heb nu niet alleen plekken in mijn keel maar ook blaasjes. Het gekke is dat ik zaterdag last van mijn woensdag last van mijn keel kreeg, donderdag aan de trachitol en keelsnoepjes (zuigsnoepjes) zat, vrijdag was het over, zaterdag gingen de keelsnoepjes weer uit de kast omdat ik weer last kreeg, zondag was het weg, en gister en vandaag leef ik weer op keelsnoepjes... Ik heb geen trek in nog een keelontsteking en ook niet in die antibiotica kuur met die grote pillen! :o
Wie weet er meer en kan mij vertellen wat het kan zijn... Mocht ik er over een paar dagen nog zo'n last van hebben ga ik alsnog naar de HA hoor, maar misschien weten jullie meer... :)

Talisa

Re: Keelpijn, keel ontsteking, of toch iets anders? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:19

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:21

bacteriele keelinfectie toch meer weer naar je huisarts dit gaat niet vanzelf over
helaas weer antibiotica kuur ertegenaan..

Ik heb er ook regelmatig last van

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:35

Ik heb hier ook veel last van, mee naar de huisarts idd. Wat bij mij ook helpt is strepfen.. soort strepsils maar dan met een ontstekingsremmer er in :)

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 22:43

Ik heb tot vorig jaar nooit keelontsteking gehad en nu lijkt het er elke keer zo erg op..
We zitten momenteel aan de Sonja Bakker en eet nu juist veel fruit.. Gisteravond samen met paps een halve meloen op := (zo'n kleine cantaloupe)
Goed slapen.. Dat is een goede, ik kan namelijk zo veel slapen als ik wil maar nog ben ik dan niet uitgerust..
Ik ga morgen even je link bekijken! Bedankt in elk geval!

@Onley, hoe weet je dan of het een bacteriële ontsteking is? :=

@Illusion, nog nooit van gehoord! De strepsils liggen hier trouwens ook in de kast.. Koop je die gewoon in de supermarkt of echt bij een drogist of apotheek?

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 11:50

onley schreef:
bacteriele keelinfectie toch meer weer naar je huisarts dit gaat niet vanzelf over
helaas weer antibiotica kuur ertegenaan..

Ik heb er ook regelmatig last van

Keelontsteking is 9/10 keer viraal. Dus antibiotica werkt dan helaas niet. Een kuur amoxicilline bij een heftige keelontsteking is meer ondersteuning tot herstel, vaak zit er dus geen eens een bacterie. Is ook niet echt aangetoond dat met kuur het eerder over gaat.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:28

bij mij is bloed afgenomen ik had 4 verschillende bacterie's in me bloed/wondjes ronzwerven
die zijn met een bepaalde kuur bestreden.. tot nu toe geen last meer gehad
ik had ook zweertjes/blaasje in me keel en vreselijke pijn erbij.