Ik heb een scoliose, waardoor mijn bekken gekanteld staan en ik mijn voeten verkeerd neerzet en enorme knieproblemen heb. Daarnaast ben ik ontzettend hypermobiel en in combinatie met mijn scheefheid heb ik dus een erg slecht evenwicht.Mijn voeten zijn ontzettend doorgezakt. Hiervoor heb ik inmiddels steunzooltjes, maar sinds een aantal maanden heb ik heel veel pijn aan het gewrichtje dat mijn kleine teentje met mijn middenvoetsbeentje verbindt. Door de doorzakking kruipt dit teentje namelijk onder de teen ernaast, waardoor het drukpunt op de verkeerde plek komt en dit gewrichtje omhoog komt. Hierdoor schuurt het tegen de bovenkant van mijn schoenen, en is het steeds tot op het bot geïrriteerd. De podotherapeut heeft al teenstukjes voor me gemaakt om de teen op zijn plek te houden maar dit deed enorm veel zeer omdat mijn voeten al zo breed zijn, dus dit gaat heel erg drukken. Ik ben nu dus een beetje de opties aan het overwegen. Moet ik hiermee blijven lopen, wachten tot het erger wordt of het goed laten zetten? (ze kunnen door mijn teen te breken en opnieuw recht te zetten dit probleem oplossen). Morgen ga ik met de huisarts overleggen.
Zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben?
Uit ervaring kan ik zeggen dat artrose best wel verschrikkelijk is en heel erg veel pijn geeft, dus wees maar blij dat je gewaarschuwd bent