Doorgezakte voeten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

amandananana

Doorgezakte voeten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 16:35

Het probleem is dus dat mijn ouders me nogal slecht in elkaar hebben gezet. :+ Ik heb een scoliose, waardoor mijn bekken gekanteld staan en ik mijn voeten verkeerd neerzet en enorme knieproblemen heb. Daarnaast ben ik ontzettend hypermobiel en in combinatie met mijn scheefheid heb ik dus een erg slecht evenwicht.
Mijn voeten zijn ontzettend doorgezakt. Hiervoor heb ik inmiddels steunzooltjes, maar sinds een aantal maanden heb ik heel veel pijn aan het gewrichtje dat mijn kleine teentje met mijn middenvoetsbeentje verbindt. Door de doorzakking kruipt dit teentje namelijk onder de teen ernaast, waardoor het drukpunt op de verkeerde plek komt en dit gewrichtje omhoog komt. Hierdoor schuurt het tegen de bovenkant van mijn schoenen, en is het steeds tot op het bot geïrriteerd. De podotherapeut heeft al teenstukjes voor me gemaakt om de teen op zijn plek te houden maar dit deed enorm veel zeer omdat mijn voeten al zo breed zijn, dus dit gaat heel erg drukken. Ik ben nu dus een beetje de opties aan het overwegen. Moet ik hiermee blijven lopen, wachten tot het erger wordt of het goed laten zetten? (ze kunnen door mijn teen te breken en opnieuw recht te zetten dit probleem oplossen). Morgen ga ik met de huisarts overleggen.

Zijn er bokkers die hier ervaring mee hebben?

Grapjasjes12

Re: Doorgezakte voeten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:04

Ik heb geen ervaring met een operatie, maar ik heb hetzelfde probleem. Ook ik ben aan het overwegen mezelf te laten opereren omdat ik altijd met pijn rondloop door de verzakkingen :)

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 18:22

Ik overweeg het ook serieus. Ik heb er een hekel aan dat ik pijn moet lijden als ik leuke schoenen aan wil. Ik ga morgen eens goed praten over de risico's en de voors en tegens.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:34

Ik heb ook doorgezakte voorvoeten. Mijn kleinste teentje draait langzaam om, nagels wijzen nu meer naar buiten dan omhoog. Heb er geen pijn aan en huppel ook rustig door op hakken. Zolang die niet té hoog zijn of ik ze té lang draag wil het wel. Ik heb gelukkig smalle voeten en daardoor wel genoeg ruimte in schoenen. Alleen die hele hoge wreef maakt het dan weer nog een tikkie gecompliceerder.

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-13 18:39

Dat met die kleine teen heb ik dus ook, maar daardoor komt bij mij het gewricht omhoog. Omdat mijn voeten daarbij nog breed zijn kan ik geen hakken meer dragen..

Anonimo12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:39

Oh TS, ik heb echt precies hetzelfde als jij! Aan de linkerkant van mijn voet heb ik constant pijn aan dat gewrichtje, zo vervelend! Ik vraag me ook al een tijdje af of opereren niet de beste optie is... Ik ben wel 21 en zo'n operatie schijnt behoorlijk ingrijpend te zijn toch. Ik volg dit topic even! :j

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 08:22

Jou openingspost klinkt als de beschrijving van mijn lichaam :+ Geen ervaring met een dergelijke operatie, wel veel over gelezen. Het schijnt dat je een behoorlijke tijd uit de running bent, en dat je nadien véél pijn kunt hebben. Ik heb het overigens ook wel eens overwogen met die platte, kromme voeten van mij :')

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 08:41

Ik heb het ook gelezen ja, het valt me op dat de verhalen vooral heel wisselend zijn! Ik ben het wel serieus aan het overwegen. Ik ben 3 jaar geleden begonnen met fysio voor pijn in mijn rug, daarna fysiotherapie en podotherapie voor mijn knieeën en nu doen m'n voeten weer zeer. Ik ben dat echt zó zat!

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 11:30

Ik kom dus net terug van de huisarts en ben zwaar teleurgesteld. Het is me afgeraden een operatie te doen en ik moet er dus mee blijven lopen. De operatie kan volgens mijn huisarts veel vervelende lange termijn gevolgen hebben zoals artrose. Ik ben echt zwaar teleurgesteld..

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:02

He wat vervelend meis :(:) Uit ervaring kan ik zeggen dat artrose best wel verschrikkelijk is en heel erg veel pijn geeft, dus wees maar blij dat je gewaarschuwd bent :)