Navelpiercing laten zetten. Paar vragen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne97

Navelpiercing laten zetten. Paar vragen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-13 12:34

Hallo bokkers,

Zoals de titel al zegt wil ik graag een navelpiercing laten zetten. dit laat ik voor 7 mei doen( voor mijn 16 jarige verjaardag)
Nou heb ik een paar vragen:

Doet het laten zetten echt zeer?
Hoelang mag je niet zwemmen?
Wat voor dingen mag je niet meer doen met een navelpiercing?
Hoe hou je ontstekingen e.d goed onder controle?

Alvast bedankt!

kagiwaga

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:37

hoe strakker je buikvel hoe meer zeer het doet.
bij mij deed het dus echt wel zeer maar als je het echt graag wilt heb je dat er wel voor over.
ze zeggen niet ontsmetten. ik heb m nu 3 jaar en altijd ontsmet en geen ontstekingen. zwemmen is zeker de eerste 3 maanden niet verstandig. het genezen duurt tot ong een jaar

kagiwaga

Re: Navelpiercing laten zetten. Paar vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:37

ohja je kan de slootkant/ stijger niet opklimmen met een navel piercing beetje onhandig

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:38

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:38

nee het doet niet zeer, in chloor zwemmen is af te raden maar in de zee is juist goed door het zout, je kan alles doen met een navelpiercing zolang je hem maar schoonhoud, en goed schoonhouden met speciaal piercingschuim/shampoo, en goed droogmaken met een wattenstaafje na het douchen

en niet bang zijn om de piercing goed te bewegen dat is er juist heel goed voor

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:39

funnygirl1 schreef:
hoe strakker je buikvel hoe meer zeer het doet.
bij mij deed het dus echt wel zeer maar als je het echt graag wilt heb je dat er wel voor over.
ze zeggen niet ontsmetten. ik heb m nu 3 jaar en altijd ontsmet en geen ontstekingen. zwemmen is zeker de eerste 3 maanden niet verstandig. het genezen duurt tot ong een jaar

een navelpiercing zetten doet niet zeer want het gaat door een stuk vel heen, je voelt een prikje maar pijn kun je het niet noemen.

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:45

een vriendin van mij heeft pas een piercing laten zetten en die beantwoord even je vragen :)

Doet het laten zetten echt zeer? je voelt er bijna niks van het licht eraan hoe groot je pijngrens is.
Hoelang mag je niet zwemmen? je mag 3 maanden niet in het chloor ( volgens haar )
Wat voor dingen mag je niet meer doen met een navelpiercing? je mag alles doen behalve tijdends die 3 weken
Hoe hou je ontstekingen e.d goed onder controle? door elke week even schoon te maken met ontsmettingspul niks dat vet is :)

Succes!

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:47

Het piercen voel je wel, maar echt pijn voel je niet.

Hoelang je niet mag zwemmen kan ik je niet zeggen..
Heb mijn piercing nu 7a8 jaar en ik kan je zeggen dat ik deze nadat deze genezen was niet meer ontsmet heb en nooit geen ontsteking gehad. Ook doe ik er gewoon alles mee; Sauna, zwemmen in de zee, ... ;)

Veel succes en veel plezier ermee!

Rudina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:48

Zetten stelt niet veel voor, bij mij deed het tangetje waar ze de naald door heen halen het 'pijnlijkst' het was zo gedaan.
Wel moet je uit kijken met het soort staal wat je er in doet, toen ik eenmaal nieuwe piercings er in mocht gaan doen had ik er een aantal tussen die niet van goede staal waren me navel raakte enorm onstoken en duwde als het ware de piercing er uit, helaas was het voor mij daarna niet meer mogelijk om een piercing te dragen en zit nu alweer 6 jaar met een litteken.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:50

Je kan alles doen met je piercing.. het is niet dat je dan iets niet meer kan.

Je moet sowieso de eerste 3 tot 6 maanden niet zwemmen. Ligt er een beetje aan hoe je hersteld. Bij mij was alles zo over, dicht en nooit ontstoken en een vriendin had er veel problemen mee. Is dus afhankelijk van jezelf.

Wie mooi wilt zijn moet pijn lijden, het kan even vervelend zijn..

Ik raad je aan om het schoon te houden met Unicura, dat hielp bij mij heel goed. Zout absoluut niet.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 15-04-13 12:51, in het totaal 1 keer bewerkt

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:51

doe er niet gelijk een andere in..genezen duurt effe.
zwemmen af te raden de eerste weken.daarna gewoon goed schoon houden.
Gouden regel...niet op en neer halen ook niet als ie vast zit, met douchen word ie vanzelf weer schoon.
als je er steeds met je handen aan zit gaat het van binnen kapot.
let ook op met broeken, met name rijbroeken zitten wat hoger en op het begin is het erg kwetsbaar

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:52

Mijn ervaring met het zetten was ohh een stokje wiebel wiebel..
Ik kreeg een flesje mee met 'naam kwijt' maar tegenwoordig zie je meer een busje schuim.

Verder ben ik eens achter de tafel rand blijven hangen maar is her nooit ontstoken geweest..
Ben ook vrij snel weer stiekem gaan zwemmen.

Maar mijn vriendin heeft erg lang 'last' gehad van haar piercing, deze bleef lang rood en etterig terwijl zij deze zeer goed schoon hield. Net een paar maanden echt genezen!

Twee vriendinnen van mij hebben er ook een vorig jaar rond deze tijd of wat later laten zetten, bij de een ging het in het begin echt niet goed, zwol op en piercing was gewoon te klein.. Nadat ze een grotere er in had gedaan (na twee weken dat ze hem had) ging het goed.

Bij de ander groeide de piercing bijna door de huid heen en heeft hem dus niet meer.

Een klas genoot heeft twee jaar normaal een piercing gehad maar deze begon opeens te insteken en ook zij heeft deze er uit moeten halen!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 12:53

Zetten doet geen pijn.
De tang die erop gaat voel je nog het meeste, maar je moet het wel bij een goede piercer laten doen ;);)

Zwemmen geloof ik 3 weken en daarna goed blijven controleren.
2 maanden geen chloor..

Maar ze adviseren je vast wel goed!

Liesbetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:11

Echt aangenaam zou ik het nu niet noemen, maar 't is maar even een prik en dan is het voorbij. Naverzorging heel belangrijk (gebruik best productjes die je piercier aanraadt/meegeeft). De navel geneest, in vergelijking met andere piercings, niet zo makkelijk omdat je huid daar bijna continu beweest. Bij mij heeft het enkele maanden geduurd eer ie volledig genezen was, maar intussen heb ik hem al bijna 14 jaar (jee ik word oud) zonder enig probleem.

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:15

Ik vond het niet echt pijnlijk, maar iedereen zijn pijngrens is anders. Inmiddels heb ik hem ook niet meer.
Ik mocht dacht ik 6 weken niet zwemmen? als ik me goed herinner maar het is 9 jaar geleden dat ik hem liet zetten.

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:16

Pijn? Niet overdreven, het is maar wat je pijn noemd...
Ik mag/mocht 6 weken sws niet zwemmen, zit nu in week 4.
Je mag alles wel doen volgensmij? Zodra het genezen is.
Iedere dag even ontsmetten, ik heb hier een speciaal flesje voor gekregen, geen enkel ontsteking gehad en had er na week 2 al geen pijn ofz meer aan.

En zo min!!!!! mogelijk eraan zitten!! Juist NIET draaien eraan. Hoe meer jij eraan draait hoe meer vuil er in kan komen.

Witwi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:18

Ik heb mijn piercing nu zo'n 8 jaar maar ik zou het nooit opnieuw willen laten zetten.
Bij mij deed het echt wel pijn.. Ik had toen (weet niet of dat nu nog zo is) een spuitbusje mee gekregen om elke dag 3x te ontsmetten. 6 weken lang.
Je mag idd 3 maanden niet in Chloor komen en je mag pas na een jaar uw piercing veranderen.
Je kan er overigens alles mee doen. Heb nooit problemen gemerkt ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:37

UltimOo schreef:
heb even getemd, hier is een centraal topic voor waar je alles kan vragen over piercings :)
[MW] [Centraal] Piercings

Daarom doe ik hier een slotje.