Uitslapen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

trysteffy

Uitslapen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 09:08

Ik merk als ik door de weeks naar school of werk moet wil ik veder slapen en nog moe en in het weekend ben ik mooi om half 8 klaar wakker.
En dan ga ik nog laat naar bed.

Hebben jullie hier ook last van?

LoveBodin

Re: Uitslapen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 09:26

Nee, ik heb hetzelfde, maar er geen last van :)
Vind 't juist wel fijn.

Maar ik denk dat het komt doordat je in een ritme zit, dus elke dag om zeg 7 uur gaat de wekker, en dat blijft doorgaan in het weekend.
Ik weet niet hoeveel uur je slaapt? Als je 's ochtends nog moe bent?

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-13 13:36

Ik ga om half 11 naar bed en voor werk word ik 8 uur wakker gemaakt en school ook.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:41

Een puber heeft zo’n 9 à 10 uur slaap nodig om alle indrukken van de afgelopen dag te verwerken. In de loop van de puberteit verschuift het patroon van wakker zijn en slapen zo’n anderhalf uur. Dit komt door het hormoon melatonine. Een verhoogde productie van dit hormoon zorgt ervoor dat iemand slaperig wordt. In de ochtend neemt deze productie weer af, zodat je wakker wordt. Bij pubers is de productie van melatonine pas later op de avond verhoogd. Je wordt dus later moe en valt dus pas later in slaap. Hierdoor word je ’s morgens ook later wakker. Doordeweeks ga je even laat naar bed, maar moet je wél vroeg op. Dit kan een slaaptekort veroorzaken.

Ter info :)

De meeste pubers zullen er last van hebben dat ze 's avonds laat in slaap vallen en 's ochtends moeilijk op gang komen :) (ook volwassen overigens haha)

En ja, het puberbrein loopt nog rustig tot je 25 bent :Y)

Ik zit ook nu in een ritme en ben ik het weekend op tijd wakker. Wat ik doe? Uit bed, eten en dan weer lekker in bed kruipen :)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 14-04-13 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 13:42

Dat heb ik nu ook ineens weer :') had het toen ik een jaar of 13 was ook altijd, daarna kon ik altijd heel goed uitslapen in het weekend en nu ben ik ook weer steeds zo vroeg wakker terwijl ik bijna iedere ochtend uit kan slapen :(