knetterhard schreef:Hallo iedereen,
Aangezien ik geen hetero ben en dus ook niet op de 'normale' manier kinderen (ooit) kan krijgen, zat ik met een vraag!
Ik vraag me dan weleens af, hoe het krijgen van kinderen van niet hetero stellen in zijn werk gaat?
Moet je aan bepaalde eisen voldoen? En gaan er onderzoeken aan vooraf? Etc etc
dat kan bij een kliniek/ ziekenhuis zoals UMC utrecht, rijnstaete arnhem, geergen kliniek elsendorp enz.
na aanmelding moet je op gesprek komen. onderzoek bij de gynocoloog die dmv vragen en echo gaat kijken of alles goed is van binnen. ook moet je op gesprek bij de psycholoog die je helemaal uit gaat horen. wat je beweegreden is, hoe je het allemaal gaat zien, of je het denkt te redden enz. als je door bent en aan de beurt (wachtlijsten) dan mag je komen voor een donor match. dan mag je je wensen door geven, het liefste iets wat op jezelf lijkt. dus kleur ogen, haarkleur enz. als hier een kindje uit geboren word dan word die aangegeven bij een soort bemiddelingsbureau. hier is ook de donor bij ingeschreven. rond een jaar of 12 kan het kind algemene informatie opvragen over de donor. rond 16 kan hij/zij een verzoek doen om contact te zoeken met donor. als donor dit ook wilt dan kunnen ze elkaar ontmoeten. want houd er rekening mee, een kind wil hoe dan ook z'n achtergrond een keer weten en persoonlijk vind ik dat je dit ook nooit achter mag houden.
er zijn zowiezo wachtlijsten. umc utrecht is volgens mij de kortste MAAR, daar kan je geen zaad reserveren voor een volgend kindje. iets wat mij persoonlijk tegen zou staan. mocht je toch kiezen voor een 2e dan krijgt het dus een andere vader en dat is iets waar ik niet voor zou kiezen.
rijnstate ziekenhuis heeft een wachtlijst van totaal rond de 18 maanden. er zijn wel kosten aan verbonden. per 6 rietjes is het rond de 900 euro.
bij geertgen kliniek kan je eerder aan de beurt zijn maar dan moet je als een soort tegenprestatie, eicellen afstaan. dus de mogelijkheid dat er kinderen van jouw rondlopen die over 16 jaar bij je aan kloppen.....
bij de meeste klinieken krijg je voorrang als je een donor aanbrengt voor hun of voor jezelf.
dus stel dat een vriend van je wel wil doneren maar dat je die niet als vader wilt, dan kan die doneren bij de kliniek en krijg jij toegang tot hun zaadbank.
maar je kan er bijv ook voor kiezen dat die vriend voor jullie doneert. maar daar heb je geen kliniek voor nodig, dat kan je zelf ook thuis doen..
ook kan je iemand van internet uitplukken die voor jullie doneert bij kliniek. (voor jullie of voor anderen). je kan er ook voor kiezen om een donor via internet te zoeken en voor zelf inseminatie te kiezen maar dat is wel een groot risico.
er lopen een hoop gekken en viespeuken rond.
ik ben zelf "gewoon" hetero maar geen relatie en wil ik ook niet. ben de ware zeg maar nog niet tegen gekomen maar wel een grote kinderwens. ik ben dus bam mama. bewust alleenstaande mama. ik heb via internet contact gezocht met een donor en hij heeft voor mij gedoneert bij de kliniek.
mijn kindje is nu 2 en ik ben nu zwanger van de 2e van dezelfde donor. mijn kinderen zijn dus volle zusjes. iets wat ik heel belangrijk vond. mochten mijn kinderen op zoek gaan naar hun donor dan zullen ze hetzelfde meemaken. wil hij geen contact dan maken ze hetzelfde verdriet mee. met 2 verschillende donoren loop je toch het risico dat de ene wel contact krijgt met de donor en de blijdschap hiervan heeft en de ander misschien het verdriet omdat haar donor geen contact wilt.
mijn donor heeft een contract ondertekend dat hij absoluut geen rechten op mn kinderen heeft en andersom dat ik geen dingen van hem kan vragen. (bijv alimentatie enz).
Laatst bijgewerkt door Tieme op 13-04-13 20:07, in het totaal 1 keer bewerkt