Buurvrouw slaat kind?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JasmijnJoy

Buurvrouw slaat kind?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 12:02

Hallo bokkers.
Ik heb 2 buren.
Aan de ene kant een vrouwtje die ooit mishandeld is. En daar hebben wij de politie voor gebeld.
Ik weet niet hoe dat verder nu is. Ik bemoei me er maar niet mee.
Nu hebben we aan de andere kant een heel leuk stel wonen.
Nooit ruzie. Nu hebben ze een kind van 3 jaar. En die jankt werkelijk elke dag!
We hebben er nooit wat achter gezocht het 1e jaar. Maar nu!
Je hoort gewoon dat ze wat met dat kind doet. Ze heeft vaak knallende ruzie met haar man.
En dat reageert (?) ze dan denk ik af op dat kind. Waardoor dat kind dan keihard gaat krijsen. En dan komt de hand. Baf! en dan huilt het kindje.
Hij heeft iets verstandelijks. Niet heel erg. Volgens mij autisme.
Maar daarom moet hij wel gewoon naar school.
Soms gaat hij niet heel raar.En als hij gaat hoort mijn moeder hem al op de hoek van de straat schreeuwen dat hij niet naar huis wilt.

Haar man is echt een fijne kerel! Maar die is dus bijna altijd weg. Want die werkt als fotograaf voor de brandweer, politie etc.
Dus die kan midden in de nacht ook zomaar weggaan.
En nu weet ik dus niet wat ik moet doen. Mijn oma zei tegen mama dat wij gewoon de kinderpolitie moeten bellen. Maar mijn moeder weet het niet. En ik wil zelf ook graag de kinderpolitie bellen. at zouden jullie doen?
Groetjes Jasmijn.

Rennie89

Re: Buurvrouw slaat kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:04

waarom gaan jullie niet eerst een gesprek aan met de buren ;) ?

Tigra_

Kinderbescherming bellen. Die zoeken wel uit wat er aan de hand kan zijn. Beter een keer voor niets bellen dan een keer te laat.

Sem_

Vervelend dat het kindje zoveel huilt, maar waar maak jij dan uit op dat hij word geslagen? Dat kun je
toch niet horen door de muren heen? Moet het kindje niet gewoon huilen omdat de ouders ruzie hebben
en daardoor luidruchtig zijn?

Ben het verder trouwens wel met Tigra_ eens, beter een keer te veel bellen dan een keer te laat.
Wat zeggen je ouders er van TS?
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 13-04-13 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_Annemiek

Ik zou jeugdzorg bellen voor informatie,en mischien dat hun iets kunnen doen.
Niet zelf erin gaan staan.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:05

http://www.amk-nederland.nl/

Maar praten je ouders niet met de buren? Een gesprek tussen volwassenen kan ook zorgen voor meer duidelijkheid.

loisbr96

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:06

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:07

Wat een lastige situatie! Je weet niet precies wat er aan de hand is, dus ook niet of ingrijpen nodig is. Gaan vragen is geen optie en iemand 'vals' beschuldigen van kindermishandeling is ook vreselijk.

Wat ik je wel kan meegeven is dat je niet zelf moet bellen, maar het door je moeder laten doen. Niet om denigrerend over te komen, maar een dertienjarige wordt meestal niet zo serieus genomen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 12:08

We hebben niet zo'n goede band met de buren. Een gesprek komt er niet zo van denk ik. mijn ouders zeggen dat dat mens gek in haar hoofd is. Wat ze overigens ook echt is.
Nou, je hoort wel dat het kind pijn etc heet. En als het kindje roept ik wil niet naar huis.Als hij pauze heeft.
Ik zal eens wat gaan rondkijken etc.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:08

Weet je zeker dat het kind geslagen wordt?
Huilt het kind alleen als de ouders ruzie hebben, of veel vaker?
Dat een kind van 3 niet altijd naar 'school' gaat is logisch, want dat hoeft ook niet.
Maar begrijp ik het goed en schreeuwt het kind, als hij gaat, naar huis/zijn moeder dat hij niet meer thuis wil komen?
Hoe is het kind verder in zijn gedrag, van wat jij ervan meekrijgt?

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 12:09

Appelmoes_11 schreef:
Wat een lastige situatie! Je weet niet precies wat er aan de hand is, dus ook niet of ingrijpen nodig is. Gaan vragen is geen optie en iemand 'vals' beschuldigen van kindermishandeling is ook vreselijk.

Wat ik je wel kan meegeven is dat je niet zelf moet bellen, maar het door je moeder laten doen. Niet om denigrerend over te komen, maar een dertienjarige wordt meestal niet zo serieus genomen.

Oke dankjewel :)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:09

Over praten met de buren...lijkt me niet handig. En wat zeg je dan? "Hoi, ik vermoed dat jij je kind mishandelt"? En denk je dan dat de sfeer met de buren er beter op wordt? Ik zou dat wel een heel precair onderwerp vinden om aan te snijden bij een ander. Moeilijk!

Denk dat je toch beter het info punt voor huiselijk geweld om hulp kan vragen.
Daar is nu toch zo'n reclame van op tv, kom hoe heet het ook al weer?
Met dat liedje, het houdt niet op, niet vanzelf, het houdt niet op, totdat je iets doet...

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:09

Ik zou het eerlijk gezegd overlaten aan je ouders; zij kunnen het meldpunt amk ook bellen.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:10

Sem_ schreef:
Vervelend dat het kindje zoveel huilt, maar waar maak jij dan uit op dat hij word geslagen? Dat kun je
toch niet horen door de muren heen? Moet het kindje niet gewoon huilen omdat de ouders ruzie hebben
en daardoor luidruchtig zijn?

Als een kind regelmatig huilend en krijsend binnen zit omdat de ouders ruzie hebben is dat ook mishandeling.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 12:10

milou123 schreef:
Weet je zeker dat het kind geslagen wordt?
Huilt het kind alleen als de ouders ruzie hebben, of veel vaker?
Dat een kind van 3 niet altijd naar 'school' gaat is logisch, want dat hoeft ook niet.
Maar begrijp ik het goed en schreeuwt het kind, als hij gaat, naar huis/zijn moeder dat hij niet meer thuis wil komen?
Hoe is het kind verder in zijn gedrag, van wat jij ervan meekrijgt?

Ja, hij schreeuwt als hij van school naar huis gaat.
En ook als de vader weg is ( heel vaak dus) hoor je de vrouw schreeuwen en dan hoor je het kind weer huilen.En dan gaat ze harder schreeuwen etc.
Verder in zijn gedrag is het een beetje een apart kindje. Komt bijna nooit buiten. Er komen nooit kindjes op bezoek om te spelen of wat dan ook. Ik zie hem nooit buiten spelen. Hij blijft altijd binnen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 12:11

jeetje jullie gaan hard zeg!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:11

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:14

Mmm.. Nja, dat laatste is verklaarbaar, zeker als hij autistisch is. Maar kan ook met anderen dingen te maken hebben.
Ik ben nooit zo'n voorstander van het AMK bellen omdat, als het een valse melding is, degene waar het over gaat er bijna nooit meer vanaf komt.
Maar.. Dit klinkt ook niet goed en er is hoe dan ook hulp nodig.
Ik hoop alleen van harte dat ze de juiste hulp krijgen, want dat is, helaas, vaak niet zo.

Ik vind het dubbel, want wat je zegt kan op kindermishandeling wijzen maar hoeft niet. Maar het klopt in ieder geval niet en als zijn moeder zoveel schreeuwt tegen het kind moet er sowieso hulp komen.
Een ouder hoort niet te schreeuwen tegen een kind. Pure onmacht en het brengt alleen maar schade toe.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 12:15

Ik zal het mijn ouders laten zien zodra ze thuis zijn.mijn moeder is boodschappen doen. En mijn vader werkt. Dus ik zit hier nu in mijn 1tje.
Even ter informatie. Toen ik dit topic aan had gemaakt. had de buurvrouw weer knallende ruzie! En ik had haar man niet gehoord. en die regeert trouwens altijd heel rustig.En gaat zelf ook niet schreeuwen. Maarja toen begon dat kind dus keihard te krijsen. En even daarna te huilen.Dus toen heb ik even op de muur gebonkt. Om te alten weten dat wij alles horen. En toen bonkte ze echt heel hard en lang terug :')

Ik dacht van :'serieus, zoiets deed ik toen ik 6 jaar was."

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 12:17

milou123 schreef:
Mmm.. Nja, dat laatste is verklaarbaar, zeker als hij autistisch is. Maar kan ook met anderen dingen te maken hebben.
Ik ben nooit zo'n voorstander van het AMK bellen omdat, als het een valse melding is, degene waar het over gaat er bijna nooit meer vanaf komt.
Maar.. Dit klinkt ook niet goed en er is hoe dan ook hulp nodig.
Ik hoop alleen van harte dat ze de juiste hulp krijgen, want dat is, helaas, vaak niet zo.

Ik vind het dubbel, want wat je zegt kan op kindermishandeling wijzen maar hoeft niet. Maar het klopt in ieder geval niet en als zijn moeder zoveel schreeuwt tegen het kind moet er sowieso hulp komen.
Een ouder hoort niet te schreeuwen tegen een kind. Pure onmacht en het brengt alleen maar schade toe.

Ja, ik vind het zelf ook heel dubbel.
Kijk ene keertje uit woede omdat je kind echt iets heeft gedaan een keertje schreeuwen. Maar hoe dat gaat vind ik zelf niet normaal. Ik kan me ook niet echt iets bedenken dat het jochie fout kan doen.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:17

Klinkt als een behoorlijk gefrustreerde moeder. Het is natuurlijk nooit goed als een ouder vaak tegen zijn/haar kindje
schreeuwt.. Al helemaal niet als het kindje ook nog autistisch is. Ik ben benieuwd of je ouders er iets mee gaan doen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:18

Het klinkt alsof de moeder zelf ook hulp nodig heeft; het hele gezin wat dat betreft. Dus wat dat betreft zou het wel goed zijn als er ondersteuning kan komen.
(Maar ja, je weet nooit wat instanties wel of niet gaan doen, dat is zo lastig...)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-04-13 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 12:18

Ik hoop wel dat mijn ouders er iets mee gaan doen. En anders doe ik het zelf wel.

Didoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:23

Ik heb hier geen raad voor...
Succes !

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 12:34

Ik zou op een rustig moment (dus niet als ze net ruzie hebben) eens aanbellen en bij een kopje koffie zeggen dat het je opvalt dat er momenteel vaak ruzie is, hoe het met haar gaat en of je buurvrouw ergens mee kunt helpen. En niet gelijk beginnen over kindermishandeling en weet ik het. Driejarigen kunnen strontvervelend zijn, als het huwelijk onder spanning staat zal buurvrouw of buurman (!!!) misschien idd overreageren maar misschien is het ook gewoon de spanning die het kind eruit huilt. Dat het op school of ergens anders roept dat hij niet naar huis wil hoeft niks te betekenen te hebben, mijn oudste moest ik ook trappend en gillend in de auto tillen en op het schoolplein zie ik het meer. Zoals iemand hierboven zei: eerst uitvinden of er iets aan de hand is, geef het desnoods aan op de school waar het kind zit, maar niet gelijk het AMK bellen want als er niks aan de hand is, is het idd zo dat buurvrouw er nooit meer vanaf komt en er wordt krom gewerkt: gezinnen waar niks aan de hand is worden uit elkaar gerukt en gezinnen waar pa niet van de kinderen af kan blijven, houden ze bij elkaar, of maar 1 van de dochters uit huis etc. etc. Het is vaak van de regen in de drup.
Overigens als er twee ruzie maken hebben er twee schuld, zo'n fijne vent zal haar man dus ook niet zijn. Meestal is er met de man toch ook iets wat een vrouw een kenau doet lijken.