"Nog even doorzetten, de laatste loodjes"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

InezFlip

"Nog even doorzetten, de laatste loodjes"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 17:20

Dat is wat ik constant hoor, en ik ontken niet dat het niet zo is. Maar het is zo makkelijk gezegt -O-

Ik ben nu ruim 39 weken zwanger. De zwangerschap is heel goed verlopen. In het eerste trimester wel veel misselijk en veel moe maar vanaf het tweede trimester verliep alles goed. Alleen heb ik wel een lage bloeddruk en een laag hb wat me erg moe maakt. Maar veder totaal geen klachten die je vaak hoort tijdens de zwangerschap. Tot nu, met 36 weken heb ik wat vruchtwater verloren en moest ik naar het ziekenhuis voor onderzoek. Als mijn vliezen gebroken zouden zijn moest ik worden ingeleid. Gelukkig was alles goed en mocht ik weer naar huis. Maar sindsdien ben ik onrustig... Alle controles bij de VK gingen altijd goed. Ik was inmiddels 10 kg aangekomen maar ik voelde me juist dunner worden. Nu had ik vandaag weer controle en was ik in een week 2 kg af gevallen. Ik ben ook al ruim 2 weken niet lekker. Nu krijg ik tabletjes tegen de misselijkheid zodat ik beter kan eten.

Ik verveel me ontzettend, ik zit maar thuis. Ik slaap nauwlijks eet nauwlijks voel me net een vaatdoek. Hoe maak ik het nou nog een beetje leuk tot de kleine komt? Ik probeer wel dingen te ondernemen maar ik weet niet goed meer wat. Ik ken het hele asortiment van alle winkels hier uit de buurt al uit me hoofd, heb alles gekocht wat ik wou hebben. Een visje eten een broodje eten doe ik ook regelmatig. Ik rij geen auto meer en stap ook liever niet meer op de scooter. Ik weet gewoon niet goed meer wat ik nou moet doen. Wie heeft er goede leuke tips?!

Minimus

Re: "Nog even doorzetten, de laatste loodjes"

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 17:23

Als ik me verveel, ga ik borduren :) Mijn vriend zit in Thailand en wilt graag een badhanddoek met zijn naam erop :+ Dus dan ga ik dat doen! Misschien iets anders van dat soort?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:07

ik lag op bed, veel tv kijken,normaal lopen en zitten was er niet meer bij voor mij vanaf 37 weken :n
misschien een goede (lange) serie kiezen?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 18:31

Die laatste loodjes zijn vaak de zwaarste. Bij mijn dochter had Ik nergens last van, maar nu was Ik dat hele zwanger zijn zo zat! Ik was steeds druk met mijn dochter nu, dus helaas weinig verveling hier. Had Ik best lekker gevonden!
Bij mijn dochter zat ik trouwens uren in bad te lezen. Deed mijn lijf ook goed

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:42

De laatste loodjes vond ik verschrikkelijk. Van mij mocht mijn zoontje veel eerder geboren worden. Ik probeerde me af te leiden met het kijken van een lange serie, films kijken en het lezen van boeken. Verder kan het leuk zijn om familie of vriendinnen uit te nodigen. Wanneer de kleine eenmaal geboren is zal daar de meeste aandacht naar uit gaan dus even nog wat private time kan fijn zijn.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 20:46

Ik kan er niet overmee praten maar is het niet iets om bijvoorbeeld the sims te installeren ofzo? Dat is iets waar ik (als ik hem installeer) echt uren aan kan zitten of Zoo Tycoon of iets dergelijks?

En dat de kleine spruit snel mag komen. :o Succes. :j

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:00

Ik snap helemaal wat je bedoeld. Ik zat de laatste weken (30 kg zwaarder en met een slaapgebrek) ook echt te wachten. Niks was meer leuk, zo dik en log voelde ik me. Na 41 weken ben ik ingeleid, ik was op.
Mijn tijdverdrijf: de series van gossip girl!

Tuedelue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 21:04

Ik zou zeggen lekker ontspannen.
Ga een serie op tv volgen, ga een beetje creatief aan de slag ( pinterest of welke.nl ) staan leuke ideeen op. ( ook kleine dingetjes).
Misschien nog een paar boekjes lezen of infoblaadjes over bijv cursussen die je kan gaan doen dadelijk als de kleine er is.
En zeker ook niet vergeten zoek al eens wat oefeningen op voor je bekkenspieren weer te stabiliseren. Dat heb je dadelijk echt wel nodig na de bevalling ookal denk je in het begin van niet. Mocht er ooit een tweede komen ben je blij dat je ze gedaan hebt.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 20:40

Als eerste: gefeliciteerd met je zwangerschap!

Mijn schoonzusje deed tijdens de laatste loodjes veel taarten bakken en versieren. Daar heeft ze ontzettend veel tijd aan gespendeerd, met het resultaat dat ze een prachtige 'welkom lieve baby' taart had gemaakt op de dag dat ze (hoe toevallig) beviel. Ze heeft ook veel gebreid en gelezen, maar haar laatste loodjes (en de bevalling!) waren gelukkig niet zo ontzettend zwaar.
Ze vond het zwaarder toen de kleine er eenmaal was, omdat ze toen veel meer aan huis gebonden was (even snel een boodschapje doen kon niet meer en dergelijke, daar heeft ze echt erg aan moeten wennen.)

Als ikzelf dit soort topics lees begint het stiekem te kriebelen bij me. Ik blijf even meelezen, dat de kleine maar gauw en gezond ter wereld mag komen.

Abeltje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 00:47

Was wel benieuwd hoe het nu met je gaat?

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 00:57

Ik vond de laatste loodjes ook erg zwaar. Had van te voren hele leuke ideeën over hoe ik mijn verlof door zou brengen. We hadden een jonge hond en woonden tegenover het bos. Ik zag mezelf al lekker met de hond wandelen en op een bankje zitten. Helaas, ik had behoorlijke BI en CTS in beide handen, waardoor ik alleen maar kon waggelen en de hondenriem niet vast kon houden. Ik ben de tijd doorgekomen met wat series op DVD (Buffy en Dexter) en met heel veel boeken.

Hoe is het nu met je?

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 14:12

DAMWolf: Borduren kan ik niet, en weet ook niet of ik daar het geduld voor heb!

Ojajoh: Wat vervelend dan heb jij een beste tijd niet kunnen zitten! Ik merk het nu ook sinds een week kan ik ook niet meer goed zitten. De tv op me kamer doet het niet meer dat is heel vervelend want op de bank tv kijken gaat niet zo lang. Een serie is een goed idee! Maar zou niet weten welke? En hoe ik eraan kom, ik kan niet downloaden etc daar snap ik allemaal niks van.

benangelique: wij hebben niet echt een bad... (de discussie hier thuis gaat ik vind het een bad de rest een tijl ofzo hahaha) maar je kan er iig niet in liggen. Ik vind het heerlijk om erin te zitten maar het is wel een klein bad en zit met me benen opgevouwen dus ideaal is het niet meer helaas :(

C_arola: Ik ben er ook spuugzat van. Van mij mocht die er allang zijn! Maar wat jij zegt is wel waar, en daarmee heb ik het iets makkelijker gemaakt voor mezelf. Nu ga ik nog redelijk makkelijk weg. Dat zit er straks niet zo meer in dus daar hou ik me aan vast dat ik daar nog maar even van moet genieten!

KimD: dat is geen slecht idee! Ik heb sims (1 haha), en mijn manege wat ik nog steeds niet heb uit kunnen spelen. En ooit zal ik het uit spelen haha! Alleen, eerder kon ik me daar echt nog aan vermaken. Nu niet meer zo....

Lieverdje86: Arme jij! 30 kg dat is niet niks!!! Ik heb ook een slaapgebrek, doe geen oog dicht verschrikkelijk! En de vrolijkheid is er ook wel vanaf, geniet er echt niet meer van.... Ik kan niet eens meer bukken etc.

Tuedelue: Heb alle curcussen en tijdschriften al gelezen. Bekkenbodemspieroeveningen gehad op de yoga. Maar die site's zijn een goed idee! Misschien doe ik nog ideen op om de kinderkamer af te maken.

Amy: Bedankt! Een taart maken heb ik ook aan gedacht. Vind het een leuk idee! Alleen ik lus dat zelf echt niet die zoete "troep" maar voor de visite is het wel erg leuk!

Hoe het nu is, pfff prut haha! Heb sinds eergister constant harde buiken, krampen etc. Maar het wil allemaal nog niet doorzetten. Ik ben bewust lekker op stap gegaan in de hoop dat hij dan misschien kwam. Naar stal, de babykamer nog een keer schoonmaken. Film kijken, na vrienden toe etc. Maar nee. Het rotte is... Er is gewoon NIKS wat je kunt doen om het te versnellen! Ik heb vanochtend een zwangerschapsshoot gehad, dat was super leuk! Heb net me geboortekaartje afgemaakt. Hoeft straks alleen nog een foto, het gewicht en de datum op. Ik heb veder alles al geregeld!

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:20

ik ken het gevoel, ben nu 28 weken zwanger maar helaas een zwangerschap met veel klachten.
ik werk nog maar 2 dagen, en de rest van de week kan ik 2 huishoudelijke klusjes doen per dag ( wel verdeeld over de hele dag), rest van de dag lig ik op bed of op de bank met veel rugpijn me echt kapot te vervelen...

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:26

ts, wat bij mij hielp was verse ananas.
dit helpt nauurlijk alleen als de baby af is en net dat laatste zetje kan gebruiken.
bij mijn eerste heeft het gewerkt, terwijl hij nog niet eens ingedaald was en bij mijn jongste gaf het me net die 2cm ontsluiting met 37 weken (moest ingeleidt worden)
wie weet het proberen waard.

en ja ik vond zwanger zijn helemaal niet leuk, van het begin tot het eind niet, heb er absoluut niet van kunnen genieten, maar ben wel ontzettend blij met mijn kindjes. :D

sterkte voor de bevalling *\o/*

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 14:41

Nou dames, zwanger zijn is nog niet zomaar wat he. Ons lichaam krijg genoeg te verduren. Ik dacht dat ananas een grap was maar in dat geval ga ik straks ananas kopen!!!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:46

Is dat niet een fabeltje van die ananas? En dus toeval dat het werkte bij jou, Fjordowner? :o
Anders zou ik geen ananas meer mogen eten (ben nu 17 weken zwanger) toch?

Ts: rollercoaster tycoon vind ik ook heel leuk tijdverdrijf!
Lukt wandelen nog?

Heel veel sterkte!

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:49

Het gaat niet om de ananas zelf, maar het hart van de ananas. Of het werkt durf ik niet te zeggen, denk dat je beter aan de Frambozenblad thee kan gaan.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:51

InezFlip schreef:
Nou dames, zwanger zijn is nog niet zomaar wat he. Ons lichaam krijg genoeg te verduren. Ik dacht dat ananas een grap was maar in dat geval ga ik straks ananas kopen!!!

dat dacht ik ook, maar ik was het zwanger zijn spuugzat met de eerste en toen ze me dinsdagochtend vertelde dat het nog wel even bleef zitten aangezien ik niks verweekt was en bovendien was hij niet ingedaald en ze verwachte dat het zker nog wel een week zou duren maar waarschijnlijk langer.
ik heb toen een verse ananas gehaald en helemaal opgegeten,het hart schijnt het gene te zijn wat weeën kan opwekken, maar wilde het zekere voor het onzekere nemen en om 22.00uur begonnen de weeën.

de jongste moest gehaald worden, heb 4 weken in het ziekenhuis gelegen.
de dag voor het inleiden had ik nog geen ontsluiting en de arts vertelde dat ze dan eerst een veter inwilde brengen om de ontsluiting op gang te helpen, zodat ze mijn vliezen konden breken.
die dag een verse ananas laten halen en 's nachts lichte weeën, maar zett niet door, 's ochtend had ik wel 2cm ontsluiting. dus bij mij werkte het 2 keer haha.
wie weet helpt het :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 14:54

Je moet geen ananashart eten.
Net als dat je geen bitter lemon moet gaan drinken.

Daar zit kinine in waar de baby misselijk van wordt en daardoor in het vruchtwater kan poepen.

Sterkte met de laatste loodjes... :(:)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 15:59

Kun je niet eventjes wat leuke boeken kopen bij bol.com?
De boeken van Sophia Kinsilla kan ik aanraden, lekkere vrouwen boeken met spanning erin waardoor je het in 1 keer uit wilt lezen.

Zo heb ik mezelf bezig gehouden toen ik te misselijk en zwak was om nog van de bank af te komen in mijn eerste trimester.

Wat bij mij (en veel andere zwangere vrouwen schijnbaar) helpt tegen de misselijkheid is vet eten.
Dus neem een pizza of laat je man friet bakken. Op die manier kun je wellicht toch een bodem leggen en voel je je daarna wat minder misselijk.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 17:13

iris82, dat wist ik niet heb bij beide kinderen het gedaan en nergens last van gehad hoor

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 06:36

InezFlip schreef:
DAMWolf: Borduren kan ik niet, en weet ook niet of ik daar het geduld voor heb!

Ojajoh: Wat vervelend dan heb jij een beste tijd niet kunnen zitten! Ik merk het nu ook sinds een week kan ik ook niet meer goed zitten. De tv op me kamer doet het niet meer dat is heel vervelend want op de bank tv kijken gaat niet zo lang. Een serie is een goed idee! Maar zou niet weten welke? En hoe ik eraan kom, ik kan niet downloaden etc daar snap ik allemaal niks van.

oproepje plaatsen op facebook? genoeg mensen die dvd collectie's bezitten :j
en jou misschien zolang willen lenen

Lieverdje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 08:13

Ik heb series via marktplaats gekocht voor een paar euro en bij de videotheek gehuurd.
Ook fijn: lekker met je opgezette voeten een warm voetenbad met bruistablet, dat deed ik vaak.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:23

Iris82 schreef:
Je moet geen ananashart eten.
Net als dat je geen bitter lemon moet gaan drinken.

Daar zit kinine in waar de baby misselijk van wordt en daardoor in het vruchtwater kan poepen.
)

Nee, dit blijk grote onzin te zijn... als je bitter lemon drinkt dan komt er echt niets van bij de baby hoor....
Ze denken dat een kind van schrik in vruchtwater poepen. Door de krampen.. maar dat weet niemand zeker.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-13 21:26

Breien!!
Het is echt verslavend leuk :)
(Babykleertjes bijvoorbeeld :p) *\o/*