Problemen in slaap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

CharmingS

Problemen in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 11:49

Hallo,

Ik heb de laatste tijd een probleempje..

Soms word ik midden in de nacht wakker en dan zijn heel mijn spieren verkrampt, ook ben ik dan heel kortademig.
Verder heb ik zoiezo veel moeite met mijn spieren te ontspannen, ik span onbewust mijn spieren aan waardoor ik heel vaak ik mijn rug en nek vast kom te zitten. Alleen nu het ook dus waarschijnlijk in mijn slaap gebeurd begin ik me toch een beetje zorgen te maken, aangezien je normaal gesproken als je slaapt ontspannen hoort te zijn..

Heeft iemand hier ervaring mee of tips voor me?

wemkelover

Re: Problemen in slaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:02

Geen ervaring daarin of tips.
Maar wel een vraag: is het zo dat je helemaal niet meer kan bewegen omdat moment of dat nog wel?
Je zou naar een huisarts kunnen gaan als je er erg veel last van hebt.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 12:05

Ik kan dan nog wel gewoon bewegen alleen mijn spieren zijn gewoon helemaal verkrampt en heb vaak een stijve nek op zo'n moment en als ik wakker word.
Ik denk ook dat als dit langer aan houd ik zeker ook wel even naar de huisarts toe ga, alleen wou ff weten of hier iemand ervaring had.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:34

Lig je met je hoofd goed op je kussen? Ik heb een tijdje een te plat kussen gehad en ging daardoor mijn spieren aanspannen om 'fijn' te kunnen liggen.
En misschien heb je een vitamine E of B12 te kort. Beide hebben geloof ik een combi met nachtelijke kramp.

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 12:51

Ja nu lig ik sinds een week weer op een fijn kussen, een beetje een plat maar wel een stevige kussen.

En die vitamines kan ik gewoon in de winkel halen?

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 12:54

Magnesium slikken voor je gaat slapen? Magnesium heeft ook een ontspannende werking. Kun je gewoon bij de drogist halen.
Ik gebruik het nogal eens als ik erg gespannen ben of bij menstruatiepijn.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 13:21

Oja magnesium is idd ook een goede bij krampen! Die vitamines (en magnesium ook) zijn gewoon te halen bij de super of de drogist.

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:04

Je kan ook valeriaan druppels proberen. Deze zijn gewoon te koop bij de etos, en helpen te ontspannen.

Leanne_Salvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:32

Valeriaan is goed als je slecht in slaap valt, het geeft ook langere diepe-slaap periodes. Magnesium ontspant de spieren, en helpt dus niet als je slecht in slaap kunt vallen.
Uit de openingspost haal ik niet direct dat TS last heeft om in slaap te vallen of met doorslapen, vandaar dat ik direct aan magnesium dacht... :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:34

Hoe slaap je? Want op je buik slapen is erg ongunstig voor je nek namelijk :) (ik heb nu een hoog kussen zodat ik niet op mijn buik kan draaien want mijn nek is anders volledig verkrampt)

Let er wel op: als je een sowieso een vlotte stoelgang hebt kan magnesium er voor zorgen dat je nog dunnere ontlasting krijgt.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:36

CharmingS schreef:
Ik kan dan nog wel gewoon bewegen alleen mijn spieren zijn gewoon helemaal verkrampt en heb vaak een stijve nek op zo'n moment en als ik wakker word.
Ik denk ook dat als dit langer aan houd ik zeker ook wel even naar de huisarts toe ga, alleen wou ff weten of hier iemand ervaring had.

Stress misschien?? Ik herken dit wel, had dit ook een hele tijd, tot ik met de psycholoog ging praten! (of psychosomatisch fysiotherapeut ivm de lichamelijke pijn)

Succes!

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 23:28

Bedankt voor jullie reacties en tips.

Ik ga morgen wel even magnesium halen, hopen dat het werkt.
Inderdaad heb ik geen moeite met inslapen, wel slaap ik op mijn buik en misschien dat inderdaad mijn nekklachten daar vandaan komen. Maar slaap eigenlijk mijn hele leven al op mijn buik en kan ook niet anders in slaap komen.

Maar ik heb geen buikkrampen oid het is echt dat mijn spieren verkrampen. En stress zou misschien ook wel kunnen, maar ik hoop dat dat vanzelf over gaat. Ga daar in ieder geval niet voor naar de psycholoog. :)