En dan te bedenken dat onze eigen bijdrage nog maar eens flink verhoogd is
Ook was pas op het nieuws dat veel mensen in de problemen komen doordat de premie domweg te hoog is geworden.
Ligt het aan mij of hebben we ezels in ons kabinet!!!!
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

quartel schreef:Zojuist gelezen dat de zorg verzekeraars het afgelopen jaar een winst geboekt hebben van maar liefst 1,4 miljard!!!!!
En dan te bedenken dat onze eigen bijdrage nog maar eens flink verhoogd is![]()
Ook was pas op het nieuws dat veel mensen in de problemen komen doordat de premie domweg te hoog is geworden.
Ligt het aan mij of hebben we ezels in ons kabinet!!!!

Colway schreef:Daphna schreef:Ja, het draait allemaal om winst! Wij moeten goedkopere medicijnen gaan slikken en meer betalen. Heerlijk kapitalisme!
Dezelfde medicijnen kosten in bijv Spanje soms wel 20x goedkoper.

quartel schreef:wat als heel nederland massaal de premie niet meer betaald.
Ik denk dat ze dan een groter probleem hebben dan ze nu denken te hebben.
Ik denk dan ook wel dat er deuren open gaan waarvan wij nu het bestaan niet weten
Citaat:Bestudeer de volgende verkiezingen wat voor plannen partijen hebben met de zorgverzekering en houdt daar rekening mee in het stemhokje

Anne_GTI schreef:1,4 miljard winst voor alle zorgverzekeraars vind ik niet heel veel eerlijk gezegd als ik dat afzet tegen een jaarlijkse premie van 22 miljard die alleen door ons bedrijf aan premie wordt geïncasseerd.

Shadow0 schreef:Anne_GTI schreef:1,4 miljard winst voor alle zorgverzekeraars vind ik niet heel veel eerlijk gezegd als ik dat afzet tegen een jaarlijkse premie van 22 miljard die alleen door ons bedrijf aan premie wordt geïncasseerd.
Mwah, het zou wel het eigen risico kunnen verlagen met 100 euro per persoon. Voor de verzekeraars procentueel gezien misschien niet veel - voor de mensen maakt het wel veel uit.

quartel schreef:Dat is dus precies wat ik bedoel.
Nederlanders laten zich intimideren door incasso bedrijven.
Weet je dat incasso bedrijven ook niet altijd legaal handelen???
Ik heb 1x last met ze gehad omdat ik mijn DA niet wilde betalen na de onzin die hij uit kraamde.
Bij de wetswinkel bleek al snel dat dat incasso bedrijf meer geld eistte dan wettelijk toegestaan was.
Als ik als simpele hollander onder de indruk geweest was van dat bedrijf was ik nu meer geld kwijt geweest dan nodig was.
Maar goed.......ik zal dan wel een zwldzaam ras zijn want ik raak niet onder de indruk van dat soort idioterij.
Als je je premie gewoon op een andere rekening bewaard is er niks aan de hand en heb je geen last met rare bedrijven

ivy_power89 schreef:Misschien heb ik dan een vreemde manier van denken.....
Maar heel toevallig van de week eens gekeken op mijnfbto en daar zag ik dat ik vorig jaar ruim 17.000 euro aan zorgkosten heb gemaakt en het jaar daarvoor ruim 11.000 euro.....
Betaal een "normaal" bedrag per maand, maar daarvoor heb ik niet in 2 jaar 28.000 euro mee betaald.....
Nu ben ik het er wel mee eens dat de winst wel een stukkie naar beneden kan, en daarmee onze zorgpremies, vooral voor de mensen die eens per jaar naar de dokter gaan en verder geen kosten maken....
Maar ik denk dat ik op dit moment niet mag klagen over mijn premie en eigen bijdrage