advies gevraagd, welke krultang voor dik, zwaar haar..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

advies gevraagd, welke krultang voor dik, zwaar haar..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 12:21

Hey bokkers,

Jullie hulp gevraagd bij het volgende..
Mijn haar is onzettend dik en zwaar én ik heb veel haar.. Ideaal want dat is wel het punt waar ik veel complimentjes over krijg.. maar ook iets om moe van te worden want verder als een (halve) staart kom ik helaas niet.. Alles zakt uit of gaar halverwege de dag pijn doen (opsteken bijv).
Nu gaat mijn zus trouwen en ben ik ook uitgenodigd voor haar vrijgezellenfeest. Ik zou erg graag mooie krullen in mijn haar willen, maar alles zakt altijd uit bij mij..
Wie heeft de gouden tip voor een écht goede krultang of is er wellicht een andere oplossing.. misschien een middag en nacht met natte papilotten oid?

Mijn haar is nu tot "bh sluiting hoogte" op mijn rug qua lengte en is in lagen geknipt. het heeft van nature een klein beetje krul (vooral onderkant).

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Bij voorbaat dank!

Mandy517

Re: advies gevraagd, welke krultang voor dik, zwaar haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:22

Ik lees even mee, heb het zelfde soort haar en wil het ook graag eens krullen :)

ilsse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:22

Een stijltang! Hiermee kun je prachtige krullen maken. Oefening baart kunst is het wel in dit geval. Er zijn wel instructie filmpjes op internet te vinden

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:23

Ik lees even mee, zit met hetzelfde probleem.
Mijn haar is een tijd terug in vrij korte lagen geknipt(lang genoeg zodat het nog net in een hoog staartje kon). Nu alles weer onwijs begint te groeien, komt het punt weer dat het dragen van knotten zeer doet, staarten alleen blijven zitten met veel elastieken(uitzakken inderdaad).
En ook ik vind het af en toe wel eens leuk om iets aan mijn haar te doen qua krul, voor een feestje oid.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:25

Het door de kapper laten doen is geen optie? :)

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:25

Ja, en als je het iets te lang laat zitten met de hitte breekt je haar af. Denk dat een nachtje met papillotten de beste optie is, dat deed ik ook altijd toen ik nog heel lang haar had (tot over mijn billen), mijn haar is niet heel dik, maar door de lengte toch nog vrij zwaar. en dan van te voren je haren nat maken en wat schuimversteviger erin. (als je dik haar hebt, zul je het wel meer dan 1 nacht moeten laten drogen).
Nadeel is wel dat je niet lekker zult slapen!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:26

Ik lees ook mee, heb ook hetzelfde haar en wil ook graag is een keer krullen wat blijft zitten :P

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 12:27

@ ilsse Dat heb ik inderdaad een keer zelf geprobeerd en laten doen, maar helaas zakt dat (ondanks veel producten) erg snel uit.. het houd ongeveer een uurtje en na 2 uur is alles eruit.. :=

@ phormicola: dat ga ik voor de bruiloft al laten doen. Het feest wil ik graag mijn eigen haar doen vanwege de kosten ;)

@ sky: daar heb ik ook over zitten denken en een nacht niet of minder slapen vind ik geen probleem haha.. als ik maar wel van te voren weet dat het werkt!

Jeszica

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:20

Ik heb dan wel dun haar, maar wel veel en krullen pakken er eigenlijk niet op. Stijltang blijft al wat beter zitten maar ook dat zakt erg snel uit. Mijn favoriet is de Remington Pearl Wand. Het is zo'n tang zonder klep, die taps toe loopt. Het is even oefenen (je moet je pluk haar niet draaien tijdens het indraaien om de tang bijvoorbeeld) en geheid dat je pijnlijke armen hebt, maar het maakt wel mooie krullen die bij mij perfect blijven zitten!

Mchll__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 14:23

Meert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:53

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 16:01

dank je wel voor de tip Meert.. maar zie dat deze maar tot 200 graden kan, en mijn stijltang moet echt op 230 wil ik iets kunnen bereiken.. dus ben daar een beetje huiverig voor..

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:02

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:07

Ik heb een super goeie! Heb zelf heel dik en lang haar. Alles zakt altijd zo weer uit. Maar met deze! Ik kan er zelfs een nacht mee slapen en dan blijft de slag alsnog zichtbaar. En binnen 30 min zit mijn hele haar vol krullen!!

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 16:09

eempiej schreef:
Ik heb een super goeie! Heb zelf heel dik en lang haar. Alles zakt altijd zo weer uit. Maar met deze! Ik kan er zelfs een nacht mee slapen en dan blijft de slag alsnog zichtbaar. En binnen 30 min zit mijn hele haar vol krullen!!

en dat is...?! :+

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:11

ilsse schreef:
Een stijltang! Hiermee kun je prachtige krullen maken. Oefening baart kunst is het wel in dit geval. Er zijn wel instructie filmpjes op internet te vinden

Met veel filmpjes geprobeerd maar ik vind dit eng om te doen aangezien mn haar toch wel licht verbrand was na de tijd.......
ik heb zelf gewoon een goedkope krultang gekocht van philips, hij doet het prima maar ik gebruik hem eigenlijk maar zelden.

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:12

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 16:14

Eempiej, zijn die ook in nederland verkrijgbaar? elektrische aparatuur uit het buitenland halen vind ik niet heel prettig met garantie e.d.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:17

Rchell schreef:
eempiej schreef:

en dat is...?! :+

_O- vind ik leuk!

Haha maar echt een gouden tip is er niet, heel veel mensen hebben snel last van uitgezakte krullen.
Ik ben zelf kapster en wat belangrijk is dat je er allereerst een hele stevige versteviging in doet, als je haar droog is afdelen en per pluk met de krultang krullen, als je tang er in zit even wat stevige haarlak erin sprayen en als je de tang eruit haalt (heel voorzichtig zodat je de krul er niet uit trekt) even in de krul vastzetten met een platte klem totdat de krul helemaal afgekoeld is.
Als je met je hele haar klaar bent afsprayen met de haarlak en dan moet het redelijk houden, al zullen ze altijd iets uitzakken natuurlijk.
Ik heb meerdere meiden in de zaak gehad met hetzelfde probleem en nadat ik het had gedaan heeft het de hele dag goed gezeten, maar ik heb dan ook wel professionele producten die wat beter hun werk doen als van de drogist hè.
Hele fijne krultang vind ik altijd de babyliss die je bij de kappersgroothandel kan kopen.
Succes!

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:20

Dat is een goeie vraag, ik heb hem toen in Praag gekocht vorig jaar. Daarbij kreeg ik wel gewoon alle garantie papieren.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:36

Ik wil zo graag een keer krullen, een keer geprobeerd (geen tang) en dat lukte niet :(

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 16:41

Romy zoals jij het omschreef heeft de kapper de vorige keer bij mij het gedaan.. ging heel goed, want ik liep daar met een kapsel de deur uit wat een kruising was tussen een poedel en onze koningin bea, maar 2 uur later was alles uitgezakt en zat er alleen nog onderin mijn haar slag..

blonde_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:59

Ik heb denk ik hetzelfde haar als jij, iig zwaar en veel haar.
Alles zakt altijd met een half uurtje alweer uit. Mijn zusje
heeft de perfecte krultang gevonden,
de remington Pearl Wand. Hij kost geloof ik 30 euro ofzo,
en het is echt een super tang. De krullen blijven bij mij 2 dagen
zitten... kijk maar filmpjes op youtube, hij
is heel populair, en dat is niet zomaar...

12sterre34

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 06:00

Hier hetzelfde probleem, heb ook veel en dik haar. Al vaker hele nachten laten zitten (zowel krulspelden als haarband als schuifspelden waar ik mijn gekrulde haar van de krultang mee vast zet). Allemaal trucjes die volgens de filmpjes op YouTube de hele dag blijven zitten. Nou bij mij zijn ze na 2 uur weer zo goed als verdwenen. Hoeveel mousse en haarlak ik ook erin spuit. Ik geloof er niet meer zo in... ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 09:19

Dat is balen ts, vraag ik mij toch af wat voor producten erin gegaan zijn, heb nog nooit gehad dat het echt gigantisch uitzakt ofzo, ik heb zelf ook best wel zwaar haar maar ook geen last.