overactieve blaas

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

overactieve blaas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 08:39

Zijn er meer mensen die hier last van hebben of last van hebben gehad? En waar had jij 'precies' last van? Ik ben er vrij zeker van dat ik een overactieve blaas heb, al heb ik geen problemen met m'n boeltje op te houden, ik moet alleen extreem vaak naar de toilet (edit: normaals is schijnbaar 6 keer overdag en 2 keer 's nachts normaal is 8 tot 10 keer in 24 uur, dat haal ik soms in 2 uur tijd..)

Ik ben er zo'n twee jaar geleden ook voor naar de dokter geweest, die heeft alleen een urine- en bloedonderzoek laten doen, waar niks mis mee was en dat was het. Nu was dit in Engeland waar ik destijds woonde, dus ik wil binnenkort graag hier toch nog eens naar de dokter, om te kijken of er toch iets aan te doen valt, want ik word er gek van dat als ik nét heb geplast, m'n broek is dichtgeknoopt, ik 'm 't liefst weer wil open maken om weer te gaan zitten (en dit klinkt echt heel stom en fout zo :') )

Meer mensen die hetzelfde probleem hebben of hebben gehad? En vooral, hoe ben er van afgekomen?
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 11-04-13 09:15, in het totaal 1 keer bewerkt

mieske

Re: overactieve blaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:41

Ik loop er ook al jaren mee, helaas nog steeds geen oplossing gevonden..
Ik moet meer naar de wc dan mijn dochtertje van 5 jaar, terwijl zij nog meer drinkt ook :P

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 08:41

Ben je er wel mee naar de dokter geweest?

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:42

Yup, zelfde als jou gehad, maar niks uitgekomen.
Ik heb toen ook een plasschema bij moeten houden, hoe vaak en hoeveel ik plaste. Heel vaak niet normaal }:0
Laatst bijgewerkt door mieske op 11-04-13 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:42

ow dat heb ik ook. Wist niet dat je dan een overactieve blaas had. Weer wat geleerd. Ik kan me er niet druk om maken.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 08:47

Ja, ik wil vanaf vannacht 12 uur ook een plasschema/drinkschema gaan bijhouden. Zeker omdat ik er 's nachts ook minstens 2 keer uit met. En dan wil ik naar de dokter gaan, maar ik wordt meteen al minder hoopvol dat ze kunnen helpen :')

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:49

Ik had dit ook,maar ik kon het ook niet ophouden.
Het vaak plassen kwam door een spastische blaas,als mijn blaas een klein beetje gevuld was,dacht die dat die alweer helemaal vol zat.Ik moest ook een keer of 4 [minimaal] in een uur plassen.En geen kleine beetjes,nee gewoon normaal.Het niet kunnen ophouden was een ander verhaal,dat kwam door de nekhernia,die drukte op een zenuw die de blaas 'opdracht' geeft.
Ik deed vaak dat ik helemaal nix meer dronk een half uur voor ik weg ging,ging vlak ervoor nog plassen.Maar helaas,na 15min weg te zijn moest ik alweer.
Er was niets aan te doen,ik moest ermee leren leven.
Het niet meer kunnen ophouden ben ik vanaf,het vaak plassen niet.
Gelukkig hoef ik s'nachts niet meer! maar zodra ik ga zitten moet ik wel.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:01

En drink je ook veel? Heb je je bloedsuiker al eens laten controleren?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 09:04

Nou, ze hebben een bloed- en urinetest gedaan, dus ik neem aan dat de nodige dingen gecontroleerd zijn. Ik zeg niet dat ik aan de 2 liter per dag kom, maar ik denk dat ik toch wel behoorlijk in de buurt kom.

Ik merk wel dat als ik cola drink, ik er meer last van heb, en volgens google zijn dranken met cafeïne ook niet goed ervoor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:55

TS ik denk dat je ermee moet leren leven.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:57

En de tijd nemen om goed uit te plassen ... je blaaswand neemt ook vocht op en dat komt vrij zodra de blaas leeg is.

Dus na het plassen even blijven zitten en op de rest wachten :D

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 10:04

Het schijnt vaak te komen door gespannen bekken bodem spieren, waar je fysio voor kunt krijgen. Lucky me, heb ik een vriendin van me die in haar laatste jaar van fysio zit, misschien dat zij me er ook iets van kan vertellen. Sowieso eens naar de dokter, zien wat die zegt.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:00

belle_boef schreef:
ow dat heb ik ook. Wist niet dat je dan een overactieve blaas had. Weer wat geleerd. Ik kan me er niet druk om maken.

Dat dacht ik nou ook :+

Ik ben ook een echte pieskont, erfenis van m'n moeder denk ik :')
Vooral 's morgens loop ik echt om de haverklap naar de wc en echt niet voor 10 druppels, maar gewoon een goede, normale hoeveelheid.
Word er soms echt niet goed van, ben ik bezig in huis, moet je tussen door 10x stoppen omdat ik naar de wc moet :+
Op stal gaat 's winters het water van de wc van de camping er af (ivm vorst), echt een crime voor mij :')

Maar, ik ga 's nachts echt zelden uit bed voor de wc, dat heb ik dan weer niet :Y)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 11:33

Ik heb een overactieve blaas.

Koffie, cola, zwarte thee en energie drankjes maken het alleen maar erger.

Op een normale dag plas ik toch wel 1 x per uur.
Snachts moet ik er 3x uit.

Nu ik zwanger ben is het nog erger.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:32

Bij mij is er uit testen niets gekomen, maar ik moet zo vaak naar de wc toe dat ik hier wel tussen pas. Idd frisdrank en energiedrankjes maken de boel nog erger.

Ik vind het vooral erg beschamend en vervelend als ik met andere mensen ben. Als we dan een dagje op excursie zijn met school of met vrienden ergens heen zijn en er zijn geen wc's in de buurt dan kan ik maar daar echt druk om maken :')

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:40

Marijkjuh schreef:
Bij mij is er uit testen niets gekomen, maar ik moet zo vaak naar de wc toe dat ik hier wel tussen pas. Idd frisdrank en energiedrankjes maken de boel nog erger.

Ik vind het vooral erg beschamend en vervelend als ik met andere mensen ben. Als we dan een dagje op excursie zijn met school of met vrienden ergens heen zijn en er zijn geen wc's in de buurt dan kan ik maar daar echt druk om maken :')

Oh ja.

In de bioscoop moet ik altijd een beetje van de film missen om te plassen.
Als we een dagje gaan winkelen moet ik strategisch te werk gaan zodat ik in het winkelcentrum kan plassen.
Als we een dagje dierentuin doen dan moet ik ook om de zoveel uur plassen.

Mijn vriend is er aan gewend maar ik vind het altijd erg vervelend als we met een grote groep zijn.
"Moet je nou alweer plassen?!" Ja.. #)

IndyPascalle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:43

Maartje1990 schreef:
Het schijnt vaak te komen door gespannen bekken bodem spieren, waar je fysio voor kunt krijgen. Lucky me, heb ik een vriendin van me die in haar laatste jaar van fysio zit, misschien dat zij me er ook iets van kan vertellen. Sowieso eens naar de dokter, zien wat die zegt.

Die gespannen bekkenbodemspieren is inderdaad wat aan te doen. Ik loop er nu voor bij de fysio en het is echt al super verbeterd. Ik moest niet zo vaak naar de wc als jij, maar wel vaker dan dat ik voorheen ging. Nu de bekkenbodemspieren weer wat meer in balans zijn, is het veel naar de wc moeten ook een stuk minder geworden.

Ik kreeg trouwens bij de fysio te horen dat het waarschijnlijk kwam door paardrijden, omdat je met paardrijden toch een bepaalde spierspanning moet hebben, waardoor de spieren leren om een klein beetje op spanning te blijven staan.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 12:49

Ik hoefde nooit vaak en kon het uren ophouden.
Sinds een jaartje ongeveer moet ik ook echt vaak. En inderdaad dat je opstaat van de wc en eigenlijk alweer moet.
Bij mij is het wel heel wisselend, soms moet ik echt elke 5 minuten en andere keren kan ik weer wel een paar uur zonder.
Maar lees hier nu ook dat het door caffeine kan komen. Misschien toch eens mee minderen, want ik drink hoofdzakelijk koffie, energy en cola.

In ieder geval is het heel erg vervelend om zo vaak te moeten.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:12

Ik moet zelf ook trouwens heel vaak plassen. Ik vind het zelf helemaal niet veel, ik vind dat anderen bizar weinig gaan :') Ik moet minstens ieder anderhalf uur en dan heb ik al erg lang gewacht. Ik drink water en een paar koppen zwarte koffie.

Met mij is alles prima in orde :)

Edit: ik merk het ook altijd meteen als ik vocht vasthou: dan moet ik veel minder naar de wc.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 13:26

Maartje1990 schreef:

Ik wou het net zeggen, ik loop net zelf bij een bekkenfysio en dit soort klachten kunnen inderdaad het gevolg zijn van een overactieve bekkenbodemspier :)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:26

Ik moet ook heel vaak naar de wc. Heb veel opgezocht op internet en het kan met een tekort aan Vit. B12 en D te maken hebben. Laten die bij mij nou veel ste laag zijn. Wie weet kan je daar iets mee

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:30

Heeft niemand van jullie dan ooit medicatie hiervoor gehad van de huisarts? Volgens mij kan Vesicare ook gegeven worden bij jongere mensen al zou je dat eens moeten navragen maar om hier nou mee te moeten leren leven?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 15:38

Oh ik moet ook altijd piesen, wist niet eens dat dat een naam had :+ Ik ben altijd degene die moet plassen. In 2011 ben ik met mijn vriend en mijn beste vriendin op vakantie geweest en nog steeds moet ik van mijn vriendin horen: 'zij moet bij elke luchtplaats langs de snelweg piesen!'.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 17:39

@Charaz
Ik heb er nooit medicijnen voor gehad,want die waren er niet werd mij verteld door de Uroloog.
Ik kreeg toen ook zo'n test,er werd heel veel water? in mijn blaas gedaan en dan keken ze hoe lang die blaas dat vol hield of zoiets?
Ik had gewoon pech,mijn blaas was gewoon de weg kwijt en daar moest je aan wennen,dus mee leren leven.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 19:33

@Charaz: Bij mij vertelde de dokter dat het tussen mijn oren zat en dat was het einde van het verhaal.