piepend geluid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

f10j

piepend geluid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 00:10

hoi,
Ik maak me een beetje zorgen. ik heb een raar piepend geluid volgens mij van mijn longen, wat ik heb als ik ademhaal. niet constant maar soms bij enkele ademhaligen. Maar als ik het heb voel ik het bij mijn ribben aan de rugzijde aan de linker kant. Ook heb ik het gevoel dat ik moet hoesten om het weg te laten gaan.
wie o wie herkent dit?

eempiej

Re: piepend geluid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 00:22

Je kunt een piepende ademhaling krijgen als er wat dwars zit. Kan dus best zijn dat er wat slijm in de weg zit (je hebt dus ook het gevoel van hoesten) en dat je daardoor wat piept. Voornamelijk bij uitademing? Ik zou zeggen lekker ophoesten als dat lukt :)

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 08:40

Ik heb het regelmatig, maar ik heb astma en daar komt het vaak vandaan. Soms kan het komen als je erg verkouden bent en alles vast zit.
Met mijn astma komt het omdat je luchtwegen zich dan vernauwen. Het voelt alsof je moet hoesten om alles weer los te krijgen maar dit helpt niets. Overigens kan dit ook wel een keer gebeuren zonder dat je astma hebt.

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 10:44

Mijn vriend piept ook als een malle en bij hem is het inderdaad astma.
Het kan echter ook komen door een slechte conditie, heb je het bijvoorbeeld na het sporten of zware inspanning?

f10j

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 14:33

Hoesten helpt niet erg veel, maar mijn keel doet wel pijn en ik heb wat slijm in mijn keel. Dus het zou kunnen dat het gewoon een beginnende verkoudheid is. Soms is het er een paar uur niet, en dan ineens 2 ademhalingen wel weer. Ik hoop dat het snel weer over is, ik heb er geen last van maar het gevoel is gewoon vervelend.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 20:23

Of bronchitis.. Daar ga je ook van piepen, en doet verschrikkelijk zeer met hoesten op je rug en borst!