Anesthesist heeft me niet gewogen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Anesthesist heeft me niet gewogen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 17:28

Omdat ik over 2 weken geopereerd wordt had ik vandaag een afspraak bij de anesthesist.

Het was daar vrij chaotisch, waren niet genoeg kamers ik werd uit de wachtkamer gehaald en toen kon ik verder op de afdeling wachten totdat er een kamertje vrij kwam..

De anesthesist medewerker heeft dus een schattig van mijn lengte en gewicht gemaakt, en de anesthesist heeft dit niet nagewogen :\

Moet ik me nou druk maken dat ik straks wakker wordt in de ok?

Op de dag dat ik geopereerd wordt zal ik dit zeker nog aangeven, maar voordat ik aan hem kon vragen of ik niet gewogen moest worden was hij alweer weg..

Jette

Re: Anesthesist heeft me niet gewogen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:30

nee hoor, ik moest het zelf aangeven en wist het ook niet precies, bleek achteraf dat ik mezelf bijna 8 kilo te zwaar geschat had. En ik leef nog :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:30

Als je niet gerust bent, dan moet je even contact opnemen met de juiste afdeling van het betreffende ziekenhuis.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:31

Nee hoor, in spoedgevallen wordt er ook niet eerst gemeten of gewogen.
Heb je zelf niet aangegeven hoe zwaar je was, meestal gaan ze daar van uit en wegen ze alleen als je het zelf niet weet....
Succes!

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 17:32

Ik denk dat ze mij eerder 8 kilo te licht heeft geschat :D

Ze gaan prutsen aan mijn neusschotje en holtes dus ik wil niet wakker worden tijdens de operatie... :Y)

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 17:33

AnoukvW schreef:
Nee hoor, in spoedgevallen wordt er ook niet eerst gemeten of gewogen.
Heb je zelf niet aangegeven hoe zwaar je was, meestal gaan ze daar van uit en wegen ze alleen als je het zelf niet weet....
Succes!

Ik heb al een jaar niet meer op de weegschaal gestaan... Ik heb er zelf niet eens een...

Zolang ik mijn broekmaatje 38 pas vind ik mezelf niet te zwaar :')

Milligan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:34

Ik heb zelf aangegeven hoe lang & zwaar ik was voor mijn operatie (paar weken daarvoor moest ik een formulier invullen). Dit is ook nooit nagekeken en ik leef ook nog!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:34

Ik ben ook niet gewogen voor mijn operatie. Ze hebben het gebaseerd op mijn eigen schatting omdat ik al een tijdje niet op de weegschaal had gestaan. Was geen enkel probleem.
Tijdens de operatie passen ze de hoeveelheid narcose aan want niet iedereen reageert hetzelfde erop. Alvast sterkte met de operatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:35

Nee lijkt me sterk :) , ik ben niet gewogen en ze geloofden me op mijn woord (scheelt had die ochtend nog op mn weegschaal gestaan :') ) en ik had paar plakkers op mijn hoofd om mijn slaap activiteit dacht ik te meten :)

Dont worry!

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:35

Ik moest onlangs moet spoed worden geopereerd, toen hebben ze me ook niet gewogen. M'n moeder moest doorgeven wat m'n gewicht was (kon zelf de formulieren niet invullen) en hebben we ook een gokje gewaagd.
Ben toch weer wakker geworden ;)
Maar inderdaad, als je je zorgen maakt best eens contact opnemen!

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:40

Ik had mn been gebroken dus kon niet op een weegschaal staan :') maar in ieder geval, ik ben ook te licht geschat (ong 5 kilo) achteraf, en ik was in dieeeepe slaap. Ze spuiten je bij als je enige tekenen van wakker worden vertoond, ze laten je ECHT niets voelen.

Selbourne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:42

Je kunt ook jezelf wegen op de ochtend dat je geopereerd moet worden en dit voordat ze je in slaap maken nog even doorgeven als je er zo ongerust over bent. Ze bekijken namelijk pas ter plekke hoeveel narcose je nodig hebt op basis van je gewicht en niet van tevoren. En ze zijn er zo ervaren in dat ze best een goede schatting kunnen maken want idd bij een spoedgeval kunnen ze ook niet eerst de patiënt wegen. Het komt allemaal goed! Echt waar!

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 18:15

ben zelf laatst geopereerd en ben toen ook niet gewogen, ze blijven tijdens de operatie alles doseren.
gewicht en lengte geeft namelijk geen echt betrouwbare indicatie aangezien iedereen anders op de narcose reageert.