Droge plekken op huid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Droge plekken op huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:17

Een probleem waar ik ondertussen echt helemaal gestoord van word.. Ik heb sinds ik verhuisd ben naar een flat in Utrecht echt ont-zettend droge huid. Het komt hoogst waarschijnlijk gedeeltelijk door het weer, ik heb namelijk zelfs een periode gehad dat mijn gezicht helemaal schilferde, zo droog was het. Daar smeer ik nu goede creme op en dat gaat goed.

Nou willen de plekken op mijn armen alleen niet weg gaan.. Het zit niet over mijn hele armen, maar vooral op mijn bovenarmen en rond mijn oksels heb ik enorm veel plekken die helemaal droog en hard aanvoelen. In mijn nek heb ik hetzelfde. Het doet in principe geen pijn, alleen als ik gedoucht heb. Dan trekt het echt heel erg en heb ik er gewoon echt pijn van.

Het aparte is dat mijn huisgenootje hetzelfde probleem heeft. Nou zaten wij te denken dat het misschien door het water komt of wellicht kalkaanslag in onze douche (wij zijn allebei verhuisd van "thuis" naar de studentenwoning waar we nu zitten). Deze heb ik echter laatst helemaal schoongemaakt en zelfs nu blijft mijn huid zo pijnlijk.

Iemand misschien ideeën waardoor dit kan komen of eventuele oplossingen?

Sem_

Re: Droge plekken op huid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:19

Is het geen eczeem? Als het blijft aanhouden zou ik toch even langs de huisarts gaan, kan nooit kwaad. :)
Inderdaad wel apart dat jullie het beide hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:23

Ik heb inderdaad heel lang aan eczeem gedacht, het spookt nog steeds door mijn hoofd heen. Het enige probleem is dat ik echt nog nooit last heb gehad van eczeem. Ik heb van mezelf al een vrij gevoelige huid maar totaal niet zo droog als het nu ook is.

Dat mijn huisgenootje het ook heeft kan ook toeval zijn hoor, het enige aparte is dat het bij ons op precies dezelfde plekken zit (bovenarmen, nek en kaaklijn tm onze slaap ongeveer) en dat we het allebei hebben sinds we hier wonen :P

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:31

Ik had ook nooit last van eczeem, maar sinds een jaartje of twee met periodes wel ineens (terwijl ik
eigenlijk niet eens per se een gevoelige huid heb) dus dat zou best goed kunnen dat je het nooit eerder
hebt gehad maar nu plotseling wel! Daar krijg je dan gewoon een zalfje voor. :)

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:32

Ik woon ook in Utrecht en heb precies hetzelfde probleem! :=
Ook nek, armen en onder de oksels. Nu trouwens ook in mijn zij en op mijn buik! :=
Maar volgens de HA was het wel exceem en hoort ze er (ze denkt door het weer) meerdere mensen over klagen de laatste tijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:33

Dreamy schreef:
Ik woon ook in Utrecht en heb precies hetzelfde probleem! :=
Ook nek, armen en onder de oksels. Nu trouwens ook in mijn zij en op mijn buik! :=
Maar volgens de HA was het wel exceem en hoort ze er (ze denkt door het weer) meerdere mensen over klagen de laatste tijd.

Haha nou dat kan toch echt geen toeval meer zijn dan? Ik denk dat er dan iets in het water is waar "wij" sterker op reageren ofzo. Apart :+

Ik heb wel een goed smeerseltje in principe, van Vaseline, dus hopen hopen hopen dat het van de zomer weg gaat als het weer wat beter weer wordt en niet meer zo droog is

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 20:33

Het heeft volgens mij ook een beetje met het gure weer te maken, ik heb ook vooral last van droge
eczeemachtige plekken op mijn gezicht, gelukkig verder nergens (Louis Widmer zilver crème werkt daar
trouwens top tegen :j )!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 11:52

Het kan zeker wel eczeem zijn. Ik heb er nooit last van gehad en opeens had ik overal plekken... Ook vooral op m'n bovenarmen en rond oksels.
Ik zou even langs de huisarts gaan voor een zalf, werkt beter dan gewoon vethouden met een creme.

MaJaBl98

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 20:59

ik lees even mee heb ook last van rode vlekken en dergelijke.

PolleMaster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 21:08

Het kan natuurlijk eczeem zijn, maar ik denk dat het voornamelijk aan het weer ligt.
Ook kan het heel goed liggen aan hoe droog jullie huis is, dit is waarschijnlijker dan het water.
Als de luchtvochtigheid in je huis heel laag is (dus een droge lucht), merk je dit heel snel aan je huid!
Goed smeren, smeren, smeren. Bodybutter werkt vaak nog beter dan creme/lotion voor je lichaam.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:37

het kan wel degelijk het water zijn. utrecht heeft tamelijk hard water. iets van 8DH. er zit veel kalk in en kalk droogt je huid uit...
wel toevallig dat het na het douchen erger lijkt te worden EN dat je huisgenoot dit ook heeft.
daarnaast kan de droogte in huis meespelen en natuurlijk het weer. maar water is iig een goede kanshebber.
goed vet houden met iets met vaseline/parrafine combi of bijv cetamogrol creme. bodylotion enz. droogt vaak op den duur alsnog uit en gaat niet zo diep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:42

Ik dacht inderdaad dus ook dat het aan het water lag, vooral omdat mijn huid zo extreem trekkerig en pijnlijk aanvoelt na het douchen. Ik heb als bodycreme eentje van Vaseline, die vind ik persoonlijk erg fijn :j

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:49

Barrière-crème is echt een top product, verkrijgbaar bij de apotheek. (Lijkt echt net alsof ik aandelen heb..) Miss is het niet verkeerd om voor de zekerheid je HA even te laten kijken? Als het iets bijzonders is, helpen de vrij verkrijgbare producten niet zo.
Edit; niet te lang/heet douchen. Weinig zeep gebruiken, anders liever Dove of douche-olie bijvoorbeeld.
Nog een edit; luchtbevochtiger (bakje water) aan de verwarming hangen/er boven zetten.
Laatst bijgewerkt door Locanda op 07-04-13 23:05, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-13 22:58

Tieme schreef:
het kan wel degelijk het water zijn. utrecht heeft tamelijk hard water. iets van 8DH. er zit veel kalk in en kalk droogt je huid uit...
wel toevallig dat het na het douchen erger lijkt te worden EN dat je huisgenoot dit ook heeft.
daarnaast kan de droogte in huis meespelen en natuurlijk het weer. maar water is iig een goede kanshebber.
goed vet houden met iets met vaseline/parrafine combi of bijv cetamogrol creme. bodylotion enz. droogt vaak op den duur alsnog uit en gaat niet zo diep.

6,4
Dus valt mee.

Hier is het 8.5 :o en heb er ook last van..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:10

Ja waar ik origineel vandaan kom is het water een stuk zachter, dus ik denk dat het best zou kunnen dat ik hierop reageer

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:41

Goeie! Ik ga eens op zoek naar een De Tuinen haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 00:41

Misschien een stomme vraag hoor, maar wordt je huid niet juist droger van zout?

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 01:19

Het gaat juist om de andere mineralen die erin zitten, met name magnesium. Anders zou je net zo goed gewoon keukenzout kunnen gebruiken.

Ik weet niet hoe het precies werkt, maar je huid wordt in ieder geval minder droog dan wanneer je alleen water gebruikt. Ik heb 's winters altijd zulke droge benen dat ik ze soms open krab van de jeuk, maar daar heb ik met Dode Zeezout helemaal geen last meer van. Ik heb ook een beetje last van clownseczeem, en daar helpt het ook fantastisch tegen. Geen enkele creme hielp, maar één keer deppen met opgeloste Dode Zeezout en het was de volgende dag nagenoeg weg.

(Nee ik heb geen aandelen. :D)