Zon blokkeren? tips.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Zon blokkeren? tips.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 19:01

Bij deze dan.

Iemand een goed idee voor het blokkeren van de zon?
Ik draag een zonnebril en na een dagje begin ik al in pandabeer look te gaan omdat ik nogal makkelijk verkleur.
Dat ik het verder nooit draag, doet er dan niets toe.
Bij de drogist een tester gekregen van dure zonnebrand factor 50, maar dat haalt niets uit. -O-

Enige is dat mijn vriend die pandabeer look dus echt niet leuk vind en die dreigt nu mijn zonnebril in twee stukken te breken.
Beetje jammer dat ik absoluut niet zonder kan als ik de hele dag omhoog kijk om te kijken wie er in de lucht hangt.

Wie heeft er een goede tip?

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:07

Bij de apotheek vragen naar een sunblock die mensen met zonne-allergie gebruiken.
In principe zou een sunblock uit de gewone drogisterij die 'sunblock' of SPF 50+ (in NL mag geen hogere factor vermeld worden dan 50 +) vermeld ook moeten werken....

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 19:10

Oh daar ga ik even naar vragen.

Die werkt dus niet, ik heb garnier spul met SPF 50 gehad en het is net zo erg.
Ik verbrand trouwens niet dus dat is het niet.

Depende

Re: Zon blokkeren? tips.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:44

Ik gebruik P20, van dat spul dat je 1x per dag op moet smeren, ik blijf er heerlijk wit bij (wat een stuk beter is dan onwijs verbranden)

Kan je niet een petje of zonneklep opzetten bij het omhoog kijken? Of van te voren alvast gaan bijkleuren evt. onder de zonnebank of spraytan zodat het niet zo opvalt.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:46

Er bestaan dacht ik ook zonnebrillen die iets doorlaten om die niet-verkleuring tegen te gaan? Dus dat je met zonnebril toch bruin wordt, maar weet niet zeker...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:48

Vind het raar van je vriend dat het voor hem belangrijker is dat jij geen pandabeer look hebt dan dat je comfortabel rond kunt lopen, maar dat terzijde.

Ik zou iets van een petje oid gaan dragen (kan ook een grote modieuze zonnehoed zijn).

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:59

Petjes helpen volgens mij niet als je met je gezicht naar boven in de lucht staat te staren; dan doe je het 'schaduweffect' weer teniet....

En is natuurlijk wel belangrijk dat TS een goede zonnebril ophoudt, je ogen hebben al genoeg te lijden van de keren dat je toch onbedoeld recht in de zon kijkt als je een persoon in de lucht volgt/zoekt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:01

Pet op en zonnebril op ;)

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 22:02

Hoe vaak smeer je je in dan? Zonnebrand moet vaker gesmeerd worden wil je dat het echt effectief is..