Huidreactie op wasmiddel of door de kou?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Akecheta

Huidreactie op wasmiddel of door de kou?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 20:18

Hoi bokkers,
Via de Bokt Markt had ik een tweedehands broek besteld. De broek paste en ik heb hem meteen aangedaan naar mijn paarden. De broek rook heel sterk naar wasmiddel, maar bij de paarden zou die lucht er vanzelf wel uit gaan.
De volgende dag heb ik het gevoel alsof mijn benen in brand stonden. Een gemene snijdende felle pijn. De binnenkant van mijn bovenbenen was vuurrood (de plek waar mijn benen tegen het zadel aanliggen), en ook de rest van de huid was gevoelig. Nieuwe rijbroek --- ander wasmiddel --- :)* dat wasmiddel zal wel de oorzaak zijn. Dus ik heb mijn broek vervolgens in de machine gewassen, en hem daarna gewoon weer gedragen. Gisterenavond kreeg ik weer zo'n pijnlijk gevoel aan mijn benen. Vanmorgen keek ik en mijn huid ziet er nu echt raar uit. Mijn huid voelt leerachtig aan, en mijn bovenbenen voelen de hele dag koud aan.
Net boven mijn knie, aan de binnenkant van mijn bovenbeen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DXPKM8C7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UUFYBPUR.jpg
Dit is de binnenkant van mijn bovenbeen:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-46JYQ6KD.jpg

Nu heb ik gehoord dat ruiters last kunnen hebben van een soort bevriezing van de huid van de benen. Ben de naam daarvan vergeten en kan helaas dus ook niet zoeken op internet naar plaatjes hoe dat eruit ziet.

Herkent iemand dit probleem als reactie op een te sterk wasmiddel? Als reactie op de stof van de rijbroek waar ik misschien niet tegenkan (zou me verbazen, want het is een gewone ribrijbroek). Als bevriezingsverschijnsel van de huid? Of iets anders misschien?

Als dit nog lang aanhoudt ga ik naar de huisarts, maar ben eigenlijk benieuwd of iemand me zo al kan vertellen wat het is.

Siggislief

Re: Huidreactie op wasmiddel of door de kou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:20

Het zou best Winterbenen kunnen zijn, en daarbij heb je brandende gevoel op je benen.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:20

Zo koud is het toch niet meer? Lijkt mij een allergische reactie :j Je broek even goed uitspoelen (desnoods een programma zonder wasmiddel draaien) en het dan nog eens proberen .. en de broek even niet meer dragen tot je uitslag weg is, dan weet je het zeker :)

Bentotoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:22

Ik denk dat het een reactie is op het wasmiddel.. Ik heb het zelf ook gehad, en dat zag er precies zo uit... Ff 2x assen ofzo met een ander afwasmiddel en dan gewoon nog een keer proberen ;)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-13 18:32

Bedankt voor jullie reactie! Heb de broek niet meer aangehad en mijn huid is nu weer rustig. De broek is uit gewassen en ik ga 'm volgende week weer eens proberen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 18:40

Heb dit jaar zelf een forse reactie gehad op de kou, maar dat zag er best anders uit. Heb evt wel een foto van het eerste stadium. Dat waren allemaal gecentreerde vlekken. We zijn nu 4 maanden verder en het is nog steeds zichtbaar, nu als compactere rode/paarse vlek.
Denk dat jij idd eerder last hebt van het wasmiddel...

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:13

ik heb dit ook gehad,ik was ineens allergies op de wasverzachter van de robijn!!
nu was ik met lenor en gaat het prima.

Probeer hem inderdaad even te laten liggen en al je kleren opnieuw wassen met ander middel.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:15

Ik ben ook allergisch voor wasverzachter en krijg dan ook rode, jeukende plekken. Die pijn die jij beschrijft herken ik niet, maar het lijkt mij wel een allergische reactie :j

Ruby1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 09:43

Je kan niet allergisch zijn voor wasmiddel/zeep enz. Alleen huidreacties. Maar het kan dus komen dat je een huidreactie hebt op een bepaald wasmiddel idd.