Verstandskies laten verwijderen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Verstandskies laten verwijderen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 19:45

Komende Vrijdag mag ik dus terug komen bij de Tandarts om een verstandskies te laten verwijderen (Rechts boven).
Alleen ik ben der niet helemaal happy mee.. :n
Ik maakte me eigenlijk 2 weken geleden al flink druk der om, kneep hem eigenlijk al in de stoel dat ze vertelde,
dat ze hem zelf ging verwijderen! -O-

Wat is het meest handige om te eten op zo'n dag of tenminste de dagen der na..?

Ik heb wel Ontbijt drank van Hero gehaald, Melk voor de Wake Up (Drink Ontbijt, Brinta) en dat is het enige
wat ik eigenlijk gehaald heb en natuurlijk rietjes om het naar binnen te kunnen werken.

Wie kan mij vertellen om dit vreselijke weekend door te komen? Wat handig is om te halen om te kunnen eten
of juist iets anders wat handig is na zo'n ingreep.

Alvast bedankt, en sorry als 't verkeerd staat!

Collie2008

Re: Verstandskies laten verwijderen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:47

Ik heb boven laten trekken en onder werd mn zijkant van de kaak opengeboord vanwege een grote ontsteking (door een achtergebleven stukje vijl) ik zat na 3 uur weer aan de chocolate chip cookies :')

Goede pijnstillers en je kan best kauwen aan de andere kant van je gebit

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:48

Ik heb wel heel veel gekoeld, zwelling was best groot, maar veel minder dan verwacht. Goed blijven koelen dus

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:50

Flinke pijnstillers erin en dan kan je aan de andere kant wel eten hoor. Na het eten ff je mon goed met water spoelen. Ik heb al zoveel drama aan m'n gebit gehad, maar zodra de pijnstilling goed werkte kon ik altijd wel eten. Vanochtend nog een wortelkanaalbehandeling gehad %)

Nienke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:51

Idd heel goed koelen dat scheelt al heel veel!
De eerste 2 dagen at ik vooral vloeibaar spul, yoghurt, vla en ook ontbijtdrank.
Daarna, brood zonder korstjes en zacht eten waar je niet te veel op hoeft te kauwen. Het is 2 dagen echt gevoelig en daarna wordt het vanzelf minder!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 19:52

Ohja, dat ben ik vergeten...Ijs om op te eten te halen!
Morgen maar nog eventjes CookieDough halen!
M'n broer vertelde dat ik gewoon gerust op ijs kon gaan kauwen..

Ik zit der zo tegen op, heb der totaaaaaal geen zinin...

Heb ook nog 10 zakjes 600 mg Ibuprofen (bruis) liggen van mn broer. :)

Dacht dat je de eerste dag niet mocht spoelen? Of heb ik dat verkeerd gelezen?

Heb ook nog Mondspoeling staan zonder alcohol.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:54

Nienke89 schreef:
Idd heel goed koelen dat scheelt al heel veel!
De eerste 2 dagen at ik vooral vloeibaar spul, yoghurt, vla en ook ontbijtdrank.
Daarna, brood zonder korstjes en zacht eten waar je niet te veel op hoeft te kauwen. Het is 2 dagen echt gevoelig en daarna wordt het vanzelf minder!

Maar de andere kant is toch niet gevoelig? Ik at gewoon pizza, broodjes gezond, etc. Kauwt onhandig omdat je alles aan 1 kant moet houden (dus kleine hapjes) maar de kwark, ontbijtdrank etc kon ik wegmieteren (niet opgemaakt)

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:54

Lekker die 600 bruis nemen :9 , heb jij als het goed is nergens last van.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:55

Ik sabbelde op droog brood, prakte bananen en at veel soep
(Geen verstandskies laten verwijderen overigens, maar wel 2 vullingen laten vervangen en daardoor kon ik zowel links als rechts niet kauwen :+ )

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:56

Wordt ie getrokken of zit ie klem en moet ie uit gesneden? Grote kans dat hij gunstig zit dat de tandarts het zelf doet en dan valt het echt reuzemee :j

Gewoon normaal doen op de dag, goede maaltijd voor het trekken. En daarna wat minder eten en prive even rust plannen en dan overleef je het vast wel. Succes!

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:57

Mijn man is net ongeveer 2 week geleden geweest, moest onder en boven laten verwijderen. Dit is dan wel gebeurd bij een kaakchirurg maar hij zag er ook zwaar tegenop (hij houd niet zo van de tandarts haha). Maar het was al snel gedaan (denk dat ie al met al 20 min heeft gelegen). Hij heeft een aantal dagen soep gegeten (was te bang om te kauwen haha) en lekker veel waterijsjes. Hij had zakjes van Ibuprofen (bruis, 600 mg) mee gekregen en als die 1 nam (mag om de 6 uur steeds 1 nemen bij pijn) was de pijn een stuk minder, al heeft ie er misschien 2 dagen echt wat last van gehad. Maar als je ijsjes en soep in huis hebt kom je al een heel eind! :D Hij mocht de eerste dag niet spoelen maar mocht in principe gewoon alles eten en drinken (al vond hij dat zelf gewoon te eng).

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 20:15

@ Bienotje; Kweet dus niet of ie getrokken of ie der uit word gesneden.
Hij word rond 8:55 uur getrokken, der moet eerst een gaatje gevuld worden.
En heb die dag ook de hele dag vrij genomen, kan niets anders!

We hebben soep staan gelukkig, alleen ben bang dat de zakken soep wel eventjes gezeefd moeten worden.
En werd hier ook nog thuis de blender voorgesteld! :=

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:34

2 weken geleden mn verstandskies laten trekken, was doodsbenauwd, het is me 100% meegevallen. Tips:) voor de tijd al ibu innemen, na behandeling 3a4 x een kwartier koelen met 5 min ertussen. Voordat de verdoving uitgewerkt is ibu innemen met aanvullend 2 paracetamol, ze versterken elkaar. Dit afhankelijk vd pijn enkele dagen aanhouden. 3x ibu 3x pmol. Vloeibaar eten dmv een rietje heb ik wel 3 dagen gedaan ivm het niet kunnen openen van mn mond. Succes!

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:37

De tandarts waagt zichzelf er vaak niet aan als het gesneden moet, geen foto's gemaakt of idee dat ie aardig recht staat gekregen van de tandarts?

n ieder geval goed ontbijten en verder zal je het wel zien naderhand wat gaat of niet. Nogmaals succes!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 20:45

Boven was bij mij appeltje eitje...

Geen centje pijn aan gehad en idd savonds zat ik weer aan mn gewone avondeten.
Zou me niet al teveel zorgen maken !

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:09

Ik heb vorige week donderdag linksboven laten trekken. Appeltje eitje hoor! Verdoving in mijn verhemelte vond ik het ergste :D van te voren 1000 mg paracetamol ingenomen, 's avonds voor het slapen gaan ook nog en daarna niets meer nodig gehad. Eerste dag mag je niet spoelen, je kan dan de bloedstolsel eruit spoelen en dan gaat het weer bloeden.

De volgende dag heb ik geen pijnstillers meer nodig gehad. Ik kauw gewoon rechts. Na 3 dagen was het grootste gedeelte alweer naar elkaar toe getrokken. Nu heb ik nog een gevoelig (alleen als er per ongeluk eten op komt) kuiltje zitten.

Succes en maak je niet te druk, komt goed!

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:18

Ookal zit je hier vast niet op te wachten, maar ik heb behoorlijke napijn gehad. Heb in januari beide bovenverstandkiezen laten trekken, het trekken zelf was zo gepiept inderdaad maar daarna.. pfoeh.. heb nog een dikke week op 8 pcm p/d geleefd. Terwijl de tandarts zei dat ik het met 1 pcm na het trekken wel zou redden, uitzonderingen daar gelaten waaronder ik dus :')
Inderdaad wordt het aangeraden om de eerste dag niet te spoelen om de wond dicht te laten groeien.
Sterkte! :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:43

Sterkte alvast!
Ik moet binnenkort 3 verstandskiezen laten verwijderen. 2 worden getrokken en de 3e chirurgisch verwijderd, ik lees dus even mee :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 22:22

Ook een verstandskies laten trekken. Wond werd gehecht en ik kon na anderhalf uur weer gewoon werken en eten wat ik wilde (wel kauwen met de andere kant) Geen last van napijn gehad. :j Het trekken zelf was zo gedaan. Succes gewenst alvast. :D

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 05:18

@ _Anouck: Ik mag geen Ibu van te voren nemen zei de TA 2/3 weken geleden, dan zou het meer gaan bloeden in het begin.
En ik mag het der na wel innemen als het over is.

Zal ook nog kijken of we genoeg Paracetamols hebben in huis, zodat ik dat ook kan gaan slikken.

Ik vind het allemaal prima bij de TA maar toen ze vertelde dat ie der uit moest ging het mij een beetje te ver! -O-

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 07:30

1000 mg paracetamol van te voren mag wel :j

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:12

Ik had ivm rugpijn 3000mg ibu en 3000mg p'mol op i.v.m. rugpijn, was geen probleem volgen smijn tandarts

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:15

Ik at anderhalf uur na de laatste keer (toen werden de laatste twee verwijderd) alweer patat. :+

Meteen, als de verdoving er nog in zit zo'n zakje ibuprofen nemen. Waarschijnlijk valt het allemaal reuze mee. Ik heb ze allevier overleefd (drie keer toe getrokken, niet gesneden), en gewoon zelfde dagen alweer normaal kunnen eten.

_Anouck

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:23

Die van mij is trouwens wel gesneden, maar ook bij de tandarts.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 16:02

Aan 1 kant zit mn kies nog wel in het vlees, en de andere kant dus weer niet.
Dus ben benieuwd hoe ze die der uit gaat krijgen!

En heb net nog Ijsblokjes gehaald bij de Albert Heijn, en nog een pak vla en een bak B&J.. O:)

Ik ga sowieso een uur van te voren of een halfuurtje 1000mg Paracetamol slikken, dat kreeg ik
vandaag via een collega als een tip mee. :)