botbreuk zonder veel pijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

botbreuk zonder veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 02:36

ik heb zo'n 2 weken terug een ongelukje gehad waarbij ik wat schrammen en blauwe plekken op m'n arm had. En als ik daar nu zeg maar duw (toen ook al) doet het een beetje zeer (alsof je op een blauwe plek drukt, maar die zijn al lang weg) en ik voel rare/kleine hobbeltjes die hard aanvoelen en die op m'n andere arm niet zitten. Verder heb ik nergens last van als ik iets til oid. Maar is het mogelijk dat je een breuk of klein scheurtje in je bot hebt zonder dat dit dus echt pijn doet? Oftewel wat ik hierboven beschrijf, zou dit een klein scheurtje kunnen zijn?

En ik vind het een beetje onzinnig om voor niks naar de dokter te gaan. Dus daarom open ik eerst een topic en hoop ik dat jullie me kunnen helpen.

Allejandro

Re: botbreuk zonder veel pijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:04

Geen enkele bokker heeft röntgen ogen, wil je het zeker weten zal je toch naar de huisarts moeten gaan.

Het zou best kunnen want in mijn directe omgeving ook zoiets gehad. Paar weken met scheur in botje rondgelopen. Hoefde ook geen gips om, moest zelf genezen. Maar dat was wel een mooie breuk. :)

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 07:10

Dat ik toen mijn pols had gebroken dacht ik ook niet dat het was gebroken. Hij was wel dik geworden en het voelde niet fijn.
Uitmijzelf zou ik toen ook niet naar de dokter zijn gegaan maar dat was op aandringen van.
Achteraf was het toch gebroken.

Altijd dus even laten controlleren, liever een keer te veel naar de ha dan achteraf met pijn te zitten.

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:01

Toen ik mijn voet verbrijzeld had dacht ik dat mn banden gescheurd waren ofzo (omdat mn voet in een rare stand stond en ik em niet kon bewegen) Mijn knie uit de kom (zelfde moment) deed meer pijn.. Verschilt denk ik per breuk en per persoon. Maar idd, als je zeker wil zijn dan zul je een foto moeten laten maken ;)

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 11:09

Ik heb precies hetzelfde wat jij beschrijft alleen dan op mijn scheen. Ik ben een paar weken geleden van de trap gevallen en heb daarbij mijn scheen heel hard gestoten. Er is nooit een blauwe plek op gekomen maar het voelt wel zo en er zit ook een bobbeltje onder. Ik ga dit even volgen.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:14

Toen ik mijn pols gebroken had, dacht ik dat het gekneusd was (ik had toen wel redelijk wat wijntjes op) maar ik wer 's nachts wakker en heb alleen maar over liggen geven van de pijn.

Toen ben ik toch maar naar de huisartsenpost gegaan, en het was idd gebroken.

Toen ik mijn middenvoetsbeentjes gebroken had, heb ik daar een week op doorgelopen en dacht ik ook dat het gekneusd was..

De breuk in mijn pols was vele malen erger dan mijn voetbreuk dus..

Mijn pols was trouwens op 2 plekken gebroken en op 1 plek was het bot afgescheurd..
In mijn voet zat een klein haarbreukje.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:23

ik zou het niet weten, wordt een rondje huisarts.
Ik heb zelf van de zomer me pols gebroken bij de paarden en dat was een klein scheurtje maar ik de pijn die ik toen had was niet te beschrijven voor een klein scheurtje in dat grote bot die van je arm naar je pols loopt. Ik denk eerder dat het iets anders is maar ik zou niet weten wat dat kan je huisarts beter bepalen dan wij bokkers.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-13 12:31

hmm, maar het kan dus inderdaad voorkomen dat je een piepklein scheurtje hebt, maar het amper voelt. Misschien toch eens even de huisarts bellen.

FlameHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 12:51

Zou ik wel doen. mijn scheurtje was ook niet groot maar wel te zien op aanwijzen van de verpleegkundige.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 19:46

de punt van mijn elleboog was afgebroken, had er eerst ook geen last van. tot volgende ochtend, ben toen toch maar even na ziekenhuis geweest en mocht meteen blijven voor een nacht,