Ik heb gisteren voor de 2e keer mee gedaan, en morgen staat de 3e sessie op de agenda.
Maar mán wat heb ik een spierpijn gehad.. Ik wilde het liefst in mijn bed blijven
Vooral spieren die ik nooit gebruik. Was ook een behoorlijk intensief lesje voor mij. (Ik sport normaa 2/3 keer in de week maar maak meestal alleen gebruik van de loopband of de steps).Kleine impressie van wat het inhoudt:
Citaat:XCO: get ready for Reactive Impact!
XCO is een afkorting van eXtreme COre, de optimale workout voor je buik en rug. De XCO-Trainer® is een aluminium buis welke voor 2/3e deel is gevuld met grit. Met elke beweging die je maakt beweegt het grit in de buis van deksel naar deksel. Doordat het grit ‘doorschiet’ aan het begin van de teruggaande beweging, worden de spieren en met name het bindweefsel in en rondom de spieren extra mechanisch belas
Citaat:Wat belooft het?
Met de XCO train je je conditie, spieren en bindweefsel. Je verbrandt calorieën en de training zou een optimale buik/rug work-out zijn. Door de 'Reactive Impact' van de buis worden spier- en bindweefselstructuren extra belast.
Binnenkort zullen hier ook de Burnlessen volgen.
Na een XCO sessie heb je gemiddeld genomen in 3 kwartier 519 calorieën verbrandt.
Wie doet dit nog meer, merk je al verandering aan je lichaam/spieren/conditie? En doe je het thuis, of in je sportschool? Hoe vaak volgen jullie het?
.
Het wordt altijd heel druk bezocht en het duurt bij ons 3 kwartier