Jeuk onder armen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MerleSimone

Jeuk onder armen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 20:16

Uhm ja ik zit met een beetje een gênant probleempje..
Ik heb sinds een maand of 2 jeuk onder mijn armen, mn oksel dus. Het begon vrij onschuldig, dacht dat ik allergisch was voor mn douchegel ofzo want ik heb een heel gevoelige huid voor dat soort dingen. Heb dus een andere zeep gebruikt, probleem ging niet weg.
Daarna ben ik een andere deodorant gaan gebruiken, een roller ipv een spuitbus, ook geen resultaat.
Ik heb me een weekje niet geschoren, om eens te zien of dat hielp maar ook dat nam het probleem niet weg -O-

Het is nu dus zo erg dat ik 's nachts mijn oksels bijna open krab, en me ook al bijna niet meer kan wassen omdat het zo'n pijn doet.. Soms jeukt het ontzettend en kan ik krabben, maar vaak is het ook gewoon een branderig gevoel en kan ik er niet aan komen.
Ik twijfel of ik naar de dokter moet en vraag me af of mensen het herkennen hier.

Op dit moment heb ik er maar sudocrem op gesmeerd, mijn moeder gebruikt dat altijd voor de zere billetjes voor de oppaskindjes, maar dit is een vette creme en weet niet of dat veel uit haalt :7 Heeft iemand suggesties voor iets wat misschien wel helpt, een creme?

Edit; Oh ja ik heb trouwens het afgelopen weekend een antibioticakuur gehad, en stiekem had ik de hoop dat het ook voor mn oksels zou helpen maar helaas, dat was ook niet het geval :brr:

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:18

zou toch even naar de HA gaan :j sterkte

SuzanH

Re: Jeuk onder armen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:20

Pijnlijk!
Ik zou maar even naár de huisarts gaan!

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:21

Heb het ook gehad toen ik een tijdje een roller gebruikte, ben weer heel snel terug gegaan op spuitbusdeo :=

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:22

Ach niet zo heel genant hoor. Bedenkt maar zo dat huisartsen op alle mogelijke locaties wel eens een jeukinspectie hebben uitgevoerd en dat een oksel echt niet in de top drie van ranzigste plekken staat..

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:24

Ik zou naar de huisarts gaan, je geen antibiotica laten voorschrijven en ondertussen even calendula smeren. Verzacht, kalmeert en herstelt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 20:27

Wat is er in hemelsnaam genant aan jeuk aan je oksels :?
Gewoon even naar de huisarts!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 20:53

Haha nou het is nou eenmaal niet een van de meest prettige plekken om jeuk te hebben, stel je voor dat je in de klas zit en ineens jeuk krijgt.. Wat moet je dan?

Calendulan smeren is een goede, ga ik zeker doen! En dan toch morgen maar weer even naar de HA..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 21:03

Goedzo. Waarschijnlijk is het een heel onschuldig huidschimmeltje ofzo en krijg je een smeerseltje waardoor je er zo vanaf bent. Succes!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 06:30

Ik heb exceem gekregen op die plekken onlangs := Is gewoon toch een vrij gevoelige plek.
Goed dat je even naar de huisarts gaat, hopelijk ben je er snel vanaf! Bij mij ligt het nu ook open.. au! :\

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 06:36

Gebruik je een ander soort wasmiddel voor je kleding misschien? Ook daardoor kan een allergische reactie ontstaan.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 13:13

misschien ligt het aan het soort deo dat je gebruikt? ik heb dit ook heel lang gehad, toen ik een maand geen deo gebruikte ging het over. nu gebruik ik neutral deo, en heb nergens last meer van. daar zit geen parfum en alcohol enzo in. misschien kan je dat eens proberen? of eerst een tijdje zonder deo en met douchen proberen je oksels niet met douchegel te doen maar alleen water.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:51

Rubber_Duck schreef:
Haha nou het is nou eenmaal niet een van de meest prettige plekken om jeuk te hebben, stel je voor dat je in de klas zit en ineens jeuk krijgt.. Wat moet je dan?

Gewoon jeuken :? Kan wel genantere plekken bedenken om jeuk te krijgen hoor :o

Maar idd naar de dokter. Je kan er wel allerlei dingen opsmeren om het symptoom te bestrijden, maar de oorzaak aanpakken is effectiever :j

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-13 21:31

Nou, vandaag pas naar de huisarts geweest. Hij kon er zijn vinger niet op leggen maar heb nu 2 zalfjes. 1 met antibiotica en de ander tegen schimmelinfecties. Volgende week moet ik terug komen om te zien of het beter wordt, en dan pas kan hij kijken of het een exceem is, daar was het nu te geïrriteerd voor... Ik hoop zo dat het helpt! Die jeuk en pijn elke keer is niet grappig meer...