Out onder de douche

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

lovelys

Out onder de douche

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 09:20

Graag zou ik willen weten wat jullie hier van vinden.

Ik ben gisteren tijdens het douchen flauwgevallen /out gegaan. Ik stond te douchen met mijn vriend toen ik mij opeens heel misselijk voelde. Even later werd het glazig en viel ik weg. Gelukkig ving mijn vriend mij op en heeft mij geprobeerd omhoog te houden. Toen dit niet lukte heeft hij mij geprobeerd uit de douche te krijgen. Ik weet hier niks meer van. Toen ik mijn ogen open deed zag ik nog steeds niet goed, maar toen ik even zat ging het weer. Volgens mijn vriend ben ik 3x flauwgevallen, zelf voelde het aan als 1x.

Daarna voelde ik mij weer prima en ik heb gezellig met de familie ontbeten. Dit was niet de eerste keer dat ik mij zo voelde, maar wel de eerste keer dat ik echt helemaal out ging. De andere keren waren ook onder de douche, maar ben ik toen ik het voelde uit de douche gegaan en even wezen zitten.

Mijn vriend is zich natuurlijk dood geschrokken en ik ook. Nu ga ik vanmiddag de huisarts bellen, alleen ik ben bang voor de huisarts :')

Ik vroeg mij alf, of iemand anders dit ook heeft gehad?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:25

Ik heb het ook wel eens gehad, meerdere keren zelfs. Komt door gebrek aan zuurstof als je samen in de stoom onder de warme douche staat. De een is daar gevoeliger voor dan de ander. Niet prettig, maar ook niet heel zorgelijk verder. Zorg voor goede ventilatie en zoek de frisse lucht op als je je niet goed voelt worden (het begint met misselijkheid/wazig zien).
Laatst bijgewerkt door Margreet op 02-04-13 09:33, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:32

Ik heb het ook weleens, bij mij is het een combinatie van lage bloeddruk, warmte en niet gegeten hebben.
Best vervelend maar ik eet nu eerst altijd een broodje voordat ik 's ochtends ga douchen.

3bengels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:33

Kan komen doordat het te warm is in de badkamer. Ook org. De luchtvochtigheid te groot. Volgende keer een raam of deur openzetten dan zal te vast niet meer gebeuren.
De huisarts zal herin niet eel voor je kunnen doen denk ik.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:55

Dat kan inderdaad gebeuren, heb het ook wel eens gehad. Goed om even de huisarts te bellen, die zal je bloeddruk eens nakijken enzovoort. Als je onder een warme douche staat zetten je bloedvaten wat uit, waardoor je bloeddruk wat lager wordt en als je dan al een wat lage bloeddruk hebt wordt je daar inderdaad heel flauw van, zeker gecombineerd met veel stoom/minder zuurstof. Dat is over het algemeen verder niet ernstig hoor, maar wel iets om rekening mee te houden; je voelt het , nu je het een keer hebt meegemaakt, waarschijnlijk de volgende keer wel aankomen!

ReadTheRulez

Re: Out onder de douche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:00

Ben nog nooit echt flauwgevallen maar heb wel een paar x het gevoel gehad dat het kon gebeuren. Temperatuur lager gezet en zo snel mogelijk eruit!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:16

Ik heb dat ook standaard als ik met iemand anders douche of heel heet douche. Ik ging dan altijd op de grond zitten tegen de koude muur of stopte helemaal met douchen. Vaak ging het na een aantal keer samen douchen weer over :D Dus zenuwen kunnen ook meespelen.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 10:19

hahaha ik douche 4x per week met mijn vriend dus zenuwen zijn het niet ;) Ik denk zelf dat het een combi is, van te warm, te weinig zuurstof en niet gegeten hebben. Volgende keer blijf ik niet onder de douche en ga ik direct uit de douche en ik zal een raam open zetten (brrrr).

PsymaliPKA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:25

Misschien helpt het ook om eerst iets te eten en dan pas te gaan douchen? Al is het maar een beetje, dat kan net genoeg zijn.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:26

Laat je bloeddruk eens opmeten, dikke kans dat ie laag is.

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:30

zonnebloem18 schreef:
Ik heb het ook weleens, bij mij is het een combinatie van lage bloeddruk, warmte en niet gegeten hebben.
Best vervelend maar ik eet nu eerst altijd een broodje voordat ik 's ochtends ga douchen.

Dat heb ik dus ook.. Ik ga al niet meer onder de douche zonder te eten..
Ik raak ook niet meer in paniek, ga gewoon op de grond liggen en wacht gewoon tot het weer over is. :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:52

Ik heb het ook als ik te warm douche. Ik voel het gelukkig goed aankomen, dus zodra ik het wat warm krijg stap ik er even onderuit.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:54

Ik heb het trouwens alleen in douchecabines, als er een gordijn is komt er vaak meer zuurstof bij en trekt te warmte makkelijker naar de rest van de badkamer.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:56

De rede waarom ik niet mag douche als ik weer last heb van Meniere aanvallen. Maar inderdaad, zuurstof gebrek en warmte en je ligt zo op je snoet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 11:58

Ik herken dit ook. Ik stap dan gelijk onder de douche uit en doe vaak even mijn polsen onder de koude kraan. Ben heel wat jaren terug 2 keer flauwgevallen..

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:01

ja, te warm, te weinig zuurstof en als je daar gevoelig voor bent lig je plat voordat je het weet.....

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:03

hier ook al een paar keer bijna flauwgevallen, mijn lijf vind dat alleen zo eng dat ik helemaal panisch word en enorme adreline stoot krijg dus echt flauwvallen is nog nooit gelukt
douche nu gewoon met het raam open of als het echt koud is op een kier.
nu eigenlijk geen last meer van, en altijd een wat eten, al is het maar een musli reepje ofzo.

Toad

Ik viel nooit flauw, maar werd wel erg misselijk en duizelig, dus ga nu altijd eerst ontbijten, dan douchen. Zonder ontbijt stap ik de douche niet in. Scheelt dat ik eigenlijk altijd s' avonds douche.

Hagar_Helga

Had ik ook vaak. Besef me nu pas dat ik daar sinds ik in dit oude huisje woon waar de wind door heen vliegt geen last meer van heb.

Wat de rest ook zegt, dan douche je gewoon te warm en is de badkamer gevult met stoom. Even (op de wc) zitten met een koud washandje in je nek, dan gaat het zo weer over. Ik stapte daarna weer lekker onder de douche :p

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 12:12

Gelukkig raakte ik niet in paniek. Vriend heeft wel erg veel schrik gehad. Vanochtend tijdens het douchen bleef ie maar kijken als ik niet out ging XD Ik heb hem moeten beloven om het niet weer out te gaan, want hij was wel erg geschrokken en voelde zich totaal machteloos.

Goed ik ga maar eens de huisarts bellen *ik durf niet*

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:47

Gewoon eerst eten voor je doucht :j En zorgen voor ventilatie idd. En niet te warm douchen.
Ik ga de douche ook niet meer onder zonder eerst te ontbijten.

PsymaliPKA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 12:57

Ik kan je garanderen dat de dokter ook hetzelfde zal zeggen als wat er hier is gezegd. Misschien wil hij nog bloed laten prikken, maar als je daar zo bang voor bent, dan zou ik gewoon niet naar de dokter gaan en eerst de tips hier uitproberen. Mocht je daarna nog een keer out gaan, dan kun je alsnog naar de dokter gaan om het verder te laten onderzoeken, dan kan er idd iets met je bloeddruk aan de hand zijn of een tekort aan ijzers in je bloed (bloedarmoede).

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 13:01

Tja ik moet van mijn vriend toch echt ff langs gaan. Hij wil gewoon zeker weten dat er geen enorm hoge/lage bloeddruk is of iets anders engs.
Dus bel gewoon de assistente laat haar zeggen dat k niet langs hoef te komen en probleem opgelost. Als ze wel wil dat ik langs kom, brengt mijn vriend mij persoonlijk en blijft erbij. Hij weet hoe bang ik ben :)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:10

Lief van je vriend. Waarom ben je bang voor de huisarts als ik vragen mag? (Gewoon nieuwsgierig, misschien heb ik er wat aan als toekomstig arts)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 13:13

Heb het ook een keer gehad toen ik met mijn ex aan het douchen was, viel flauw, combinatie niet eten, de warmte en een lage bloeddruk. Nu kan ik er helaas nog steeds niet tegen om samen te douchen, helaas voor mijn huidige vriend :( Als ik samen douche word ik gewoon heel benauwd en moe en ben bang dat ik dan gelijk weer flauw val.