Al 4 dagen enorme last van buikpijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hikarii

Al 4 dagen enorme last van buikpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 02:44

Hoi. -O-
Ahum, laat ik maar direct naar het onderwerk gaan, voor ik weer over mijn nek ga.. :')

Ik heb nu al zo'n 4 dagen last van buikpijn. Soms spelen mijn darmen ook op.. elke keer als ik iets wil eten, na 1 hapje; boem, zit ik al weer op het toilet bijna te kotsen. Ben net helemaal bezweet wakker geworden en zit nu met een warme kruik op de bank.. Ookal vind ik kruiken niet echt fijn, maar vrijdag, zaterdag, gister en nu heb ik last van mn darmen. Ik heb last van menstruatie, dus dat is waarschijnlijk de normale kramp, en ik ben heel snel misselijk als ik te veel eet, maar voel me nu ook echt super slap doordat ik sinds zondag niet meer normaal gegeten heb.. Ga straks ook niet naar school, ben nu al goed 1,5 h wakker, dus dan ben k sws al chagerijnig..

Iemand een idee wat het beste is te doen / of dat dit gewoon door de menstruatie komt?

SAKKIA

Re: Al 4 dagen enorme last van buikpijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 08:12

Denk dat je een griepje te pakken hebt, gewoon even uitzieken dus en goed blijven drinken.

Mistic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:10

Bel even naar de huisarts, wellicht kan je even overleggen met de assistente wat je het beste kan doen.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 09:41

SAKKIA schreef:
Denk dat je een griepje te pakken hebt, gewoon even uitzieken dus en goed blijven drinken.
Tempratuur opgemeten, is gewoon normaal, dus denk dat dat 'm niet is..

Heb net (5 minuten geleden) overgegeven, paar keer zelfs, alleen er kwam niks uit.. En dan knijpt mn maag helemaal samen en doet het zeer.. Zo geef ik een stuk of 10 x over, dan is het weer even rustig en gaat het weer door.. tot nu toe is dit de 5de keer dat dit me overkomen is, in ongeveer 6 jaar, alleen elke keer was het in het buitenland, warme landen zoals Italie, Spanje, en Frankrijk. We 'dachten' dat het kwam door tempratuur verschillen, maar nu blijkt dus van niet..

Dus ik ga mijn ma toch wel even vragen of ze de HA kan bellen, want dit is echt niet fijn. -O- Heb al wel geprobeert te douchen maar was na 2 minuten klaar want ik kon gewoon niet meer op mn benen staan..

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 09:45

Kun je je drinken wel goed binnenhouden?
Veel water/thee drinken, zodat je niet uitdroogt. Vermijd zure sapjes als sinaasappelsap, daarvan gaat je maag sneller opspelen.

Kun je niet zittend douchen? Dan kan je je toch wat opfrissen.

Neem vooral goed je rust, lekker op bed blijven en vooral niet te veel willen doen. Even overleggen met de huisarts of langskomen echt nodig is ;)

Beterschap!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:06

En misschien een kopje boullion proberen (geen idee hoe je dat schrijft trouwens boullion?? )
Maar daar zit een beetje zout in en daarvan ga je je meestal ook wel wat beter voelen. Niet te sterk maken hoor anders krijg je er weer last van.

En verder mischien idd even de HA bellen en overleggen. Bij buikgriep hoef je niet perse koorts te hebben. Ik heb ook nooit koorts terwijl ik toch flink ziek kan zijn.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:11

Coca Cola zonder prik gaan drinken en idd even de HA bellen. Ik begrijp dat je nu ongesteld ben? Ik ben dan zelf ook kotsmisselijk en kan dan bijna niets eten, dus in principe kan het zeker door je menstruatie komen!

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 10:45

Net tabletten gekregen van onze overbuurvrouw, tegen misselijkheid, en n hopen dat het werkt..
Als dat niet het geval is ga ik even boulion proberen, en cola doe ik liever neit want daar geef ik toch altijd al van over als ik misselijk ben :') maar als het allemaal geen zin heeft HA bellen..

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 10:54

Cola werkt inderdaad heel goed, probeer anders op een nat washandje te zuigen zodat je toch wat vocht binnen krijgt? (tip die ik kreeg toen ik ziek was)
Ik had trouwens ook geen koorts, maar ben een paar dagen flink beroerd geweest, ook met overgeven.

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-13 11:13

Door die tabletjes is het al aardig weg! Net een kleeein stukje omelet gegeten, en mn ma gaat zo nog even boulion halen en nog zo'n doosje met tabletjes.. Alleen als ik ergens aan denk, wat ik best spannend/leuk/zenuwachtig voor ben, komt het wel ietsjes terug maar ga ik wat anders lezen at niet met dat onderwerp te maken heeft is het weer weg.. :+

Maargoed, bedankt voor de reacties =)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 12:33

Bah bah bah en nog 's bah.
T' is alleen maar erger geworden. Gister ging nog wel, ben niet naar school geweest want ik was uitgeput en voelde me nog niet lekker.. Ging savonds lekker mn bedje in.. Kwart voor 3 word ik wakker, misselijk, pijn, kramp, weet ik veel. Tot 7 u wakker gelegen, de heletijd pijn, en volgens mij ook aardig wat haar uitgetrokken en heb ook een paar keer de metalen rand van mijn bed ( hoogslaper ) keihard getrapt want ik weet niet waarom.

7 u naar beneden gegaan, aan m'n ma verteld - mocht niet naar school, ook al wilde ik dat wel, want ik mis nu al 3 dagen en we zouden 3 toetsen hebben vandaag.. Maargoed, ze heeft gelijk HA gebeld en we gaan er zo heen.. Tabletjes die ik had werken wel; maar alleen als ik wat in mijn maag heb, en dat had ik niet want ik heb rond half 8 nog een hele kots party gehad waarbij ik een stuk of 15x gewoon gekotst hebt, waarbij er niks behalve ietsjes gal en slijm uit kwam..

Heb nu net 4/5de van een eierkoekgehad, klein beetje water en heel wat van die tabletten.. Ik hoop alleen dat dit snel over is want ben in 3/4 dagen al (!) bijna 1,5 kilo afgevallen.. Niet dat ik dat heel erg vind, maar die honger is zo lastig.. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:54

Pff wat rot Ts , wat zei de dokter?

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 15:58

Oei Ts, klinkt erg vervelend!
Die krampende buikpijn bij braakneigingen (terwijl je niet kan overgeven) doen mij denken aan voedselvergiftiging/salmonella-toestanden. Uiteindelijk gaat het wel zo over, maar je kan er héél ziek van zijn ocharme :(:)
Als je iets wil proberen eten zou ik voor een beschuitje gaan, of een bakje yoghurt. Dat kan je vaak net nog binnenhouden.

Sterkte! :(:)

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 17:46

Ze zegt dat het buikgriep kan zijn, aangezien het heerst, maar bij de meesten is het al binnen een paar dagen weg en ik heb hier dus nu al dik 5/6 dagen last van. Als het volgende week nog zo is, moeten we terug en krijgen we waarschijnlijk iets tegen maagzuur ofzo, en ze gaan dan kijken of ik geen maagzweer heb...

@Bhriseis: Inprincipe gaat alles na 1 u weer wat beter, ben dan nog wel misselijk maar geef dan niet meer over.. Heb net ook gewoon asperge's ( :9 ) en wat druiven gehad.

annibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:51

Wat vervelend zeg, hoop dat het snel beter met je gaat!!
Even over die tabletjes tegen de misselijkheid; daar mag je niet teveel van nemen!
Ik heb ze zelf ook en dat mag maximaal 3x per dag 2 tabletjes..

Anders even contact met de HA opnemen over die tabletjes en misschien zijn er nog andere tabletten waar je je beter door voelt?!
Ook steeds kleine beetjes proberen te eten, een droog beschuitje of cracker en vooral veel drinken!!
Warme thee is bijvoorbeeld heel goed..

Beterschap!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:54

Zo jij heb het goed te pakken zeg, bah!

Maar wat ga jij je geweldig voelen als je weer beter wordt haha, beterschap!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:57

Beterschap! Het heerst hier ook heel erg.
Eventueel kun je bij de drogist ORS halen. Dat maak je aan met water en dan krijg je iig js mineralen binnen zodat je niet uitdroogt :)

MarloesNatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 20:03

Beterschap :(:)
Hoop dat je je snel weer wat beter voelt, en dan vrijdag of zaterdag weer op de manege komt ;D

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-13 20:15

NeverGiveUp schreef:
Zo jij heb het goed te pakken zeg, bah!

Maar wat ga jij je geweldig voelen als je weer beter wordt haha, beterschap!

Nou, ik had net wat ingenomen, even onder de douche gestapt .. Ooh wat voelde ik me toen weer even lekker.. :o

@Annibel; Bij acute misselijkheid mag je 6x 2 tabletjes nemen, staat in de bijsluiter.
Ik heb nu al andere tabletten, nog geen van ingenomen, doe ik straks als ik naar bed ga :)

@Kayleigh__; Uitdrogen doe ik (Hopelijk) Niet := Drink ongeveer 3 glazen water nu, heb net 2 beker boulion op, nog niet helemaal geweldig maar is op het moment wel genoeg, vind ik zo.

@Marloes; Ja,.. Hoop ik ook. Anders zit ik echt de hélé week thuis en ugh wat heb ik daar een hekel aan.. Had vorige week ook al tegen Lotte gezegd dat ik mee zou lopen, maar toen ging ik rijden en toen kwam Elo en poof ik weg.. Dus wil ik deze zaterdag met d'r mee lopen gaat dat weer niet lukken want dat houd 'k wss niet vol.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 14:20

En, is het al een beetje beter?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 14:45

Klein beetje, ben tot 4de uur naar school geweest (50 min per les) en daarna wask bekaf, dus naar huisgegaan, was maar goed ook, want toen kwam het weer iets terug en werd ik duizelig.. Maar nu gaat 't weer :)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 09:15

Is niet zo gek, je lichaam heeft veel te weinig voedingsstoffen binnen gekregen de afgelopen dagen.

Toch geen domperidon gekregen he, van je buurvrouw?

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-13 11:22

Nee, homeopatsiche (.. Spelling? ) Heb daarna wel van de huisarts Domeridon gehad, tot nu toe 2x gebruikt voor het slapen, is nu niet meer nodig denk ik,
Ben er volgens mij helemaal van af. alleen als ik nog wat eet komt het terug, maar verder niet :D Heb nu wel een hevige verkoudheid, maar dat is minder vervelend :)