Ik verga al sinds woensdag van de pijn in mijn holtes. Achter mijn ogen, achter mijn jukbeenderen en in mijn kaak/kiezen. Ik eet amper want kauwen is een marteling. Ik heb alles al geprobeerd: neusspray in combinatie met pilletjes van A. Vogel cinuforce, spoelen met een spuitje met zoutoplosssing, paracetamol, maar het lijkt tot nu toe alleen maar pijnlijker geworden. Ieman tips om dit een beetje te verzachten?
Oef, ik heb dit standaard 1x per jaar.. en ik kan hier echt weken tot maanden ziek van zijn. Het enige wat bij mij helpt is een antibiotica kuur in combinatie met nog een speciale neusspray 1x per dag en dan nog de gewone. En lekker in m'n bed kruipen.. nog maar eens naar de dokter?
Ik gebruik geen 'chemische' neusspray, de huisarts raadde dit de laatste keer dat ik het had af omdat het alleen de slijmvliezen eventjes laat slinken maar daarna komt het terug. Ik heb net naar de huisartsenpost gebeld, werd er een beetje wanhopig van, maar die zeiden dat ze er niks aan gingen doen en dat het vanzelf over moet gaan.. Ibuprofen kan ik nog proberen inderdaad.
murness
Geplaatst: 31-03-13 14:57
Ik heb het vorig jaar gehad en kreeg toen een antibioticakuur en een neusspray (flixonase?) dat heeft goed geholpen. Paar weken geleden kwam het weer opzetten na een hevige verkoudheid. Weekje neusspray en alles weer ok. Ik zou toch even langs de huisarts gaan voor een kuurtje, want het kan chronisch worden als je dit laat versloffen.
Ja dat wordt dan dus dinsdag pas.. huisartsenpost vond het niet ernstig genoeg.
murness
Geplaatst: 31-03-13 15:11
Dan is het helaas nog even doorbijten met pijnstillers. Misschien dat een paar keer per dag stomen ook verlichting geeft. En rook je? Zo ja, even een paar dagen niet doen.
Je bent nog maar net ziek, antibiotica geven ze gelukkig niet zo snel meer. Normaal kan een lichaam dit prima zelf aan. Ontsteking wordt vaak veroorzaakt door een virus (met name verkoudheidsvirus) en die oorzaak kan de antibiotica niet wegnemen.
beterschap! heb het zelf tot operatie aan toe gehad. gebruik een neusspray symbicort tropinazal ( of iets in die richting ) helaas alleen in duitsland verkrijgbaar....
voor mij werkt een muts altijd, heb dan wel ook een ruk van 60% door de ontstekingen.
amandananana
Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-13 15:35
murness schreef:
Dan is het helaas nog even doorbijten met pijnstillers. Misschien dat een paar keer per dag stomen ook verlichting geeft. En rook je? Zo ja, even een paar dagen niet doen.
Bedankt voor alle tips. Gisteren leek het minder te worden maar vandaag weer veel pijn en ook heel erg hoesten nu. Een groen plakaat van slijm in mijn keel en witte stippen, dus vanmiddag maar even naar de HA voor een kuurtje..