Wat kan dit zijn?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 08:28

Hallo,

Ik heb al weken last van een vervelende jeuk, ik dacht dat dit door mijn droge huid kwam. Ik vette dus goed in, en dat hielp dan ook eventjes.
Maar sinds een tijdje zie ik soms ook rode vlekken die dan erg jeuken. (wederom: wat bodylotion erop smeren en het stopte). Ook heb ik soms wat verdikkingen, maar die jeuken niet en doen geen pijn.
De jeuk is vooral op mijn rug, mijn buik en mijn benen.

Mijn eetpatroon is niet veranderd. Het enige wat ik kan bedenken is dat ik vaak 's avonds, voor ik ga slapen, nog een korte douche neem, gewoon 1-2 minuutjes even ontspannen en warm worden, anders slaap ik simpelweg slecht. (hierbij gebruik ik geen doucheschuim oid).'

Ik heb al wat rondgezocht, maar ik kom nergens op uit, weet iemand wat dit kan zijn?

Myca

Re: Wat kan dit zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:32

Als de jeuk aanhoudt zou ik gewoon naar de huisarts gaan. Het komt wel over als een allergisch verhaal. Heb je bijv. nieuwe kleren gepast? Of een ander wasmiddel in huis?

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:32

water droogt uit, en heet water zorgt voor nog meer jeuk. Heb ook een tijd heel veel jeuk gehad (bijwerking van medicijnen) dat ik tot bloedens toe open krabte. Wat we wil helpen is een koude doek erop leggen :) verder kan ik je niet helpen helaas. Succes! ik weet hoe vervelend jeuk is.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 08:34

Myca schreef:
Als de jeuk aanhoudt zou ik gewoon naar de huisarts gaan. Het komt wel over als een allergisch verhaal. Heb je bijv. nieuwe kleren gepast? Of een ander wasmiddel in huis?

Heb afgelopen tijd wel het een en ander gekocht, maar dit is geen ander materiaal dan mijn andere kleren, voor zover ik weet. Wasmiddel zou ik aan mijn moeder moeten vragen.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:36

Komen die lichaamsdelen vaak in de (snijdende) kou? Zo ja, goed inpakken dus!
Daar zal het door komen, probeer ook grote temperatuur wisselingen te voorkomen.
Zal er even wat voor je over opzoeken.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 08:39

M'n benen komen nog wel eens in de kou. Voor zover ik weet is dit ook begonnen toen het kouder werd.

Marina_Shana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:39

Misschien douche je te vaak? Of te warm? Ik krijg namelijk altijd jeuk van het douchen. Hoe warmer ik douche, hoe erger het is. Ik krijg dan rode plekken en jeukende bultjes. Ik smeer na het douchen dan vaak een beetje baby olie en dan trekt het eigenlijk meteen weer weg. Ik dacht eerst dat ik net als mijn moeder een parfum allergie had. Toen heb ik een tijd alleen Neutral gebruikt, maar het komt bij mij echt door de warmte van het water.

Anders laat je je een keer nakijken door een dermatoloog? (Dat is een huid dokter, weet niet of je dat woord kon)

lucaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:40

Ik denk toch echt een allergie.
In mijn geval sloeg het ineens om, ik at een product met boekweit meel en kreeg als gevolg na een dag overal jeuk die afkomstig waren van grote en kleine rode vlekken echt overal op mijn lichaam. Voor deze allergie heb ik altijd boekweit kunnen opnemen zonder rare gevolgen. Na een jaar geen boekweit meer te mogen gebruiken was de allergie weer over.
Je ziet, ik denk dat het tijd is voor een bloedonderzoek.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 08:41

Douchen zou ook wel kunnen ja, zou het helpen om wat lauwer te douchen? Smeer me nu sowieso 1x per dag in met wat bodylotion, lijkt wel te helpen.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:42

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... iosis.html
Dit is even het eerste wat ik erover vind, maar zoek gerust verder, is veel meer over te vinden.
Gaat niet alleen op voor rokjes dragers, ook voor gezonde mensen die vaak in de kou zijn. (Bv paarden liefhebbers)
Edit; ik vind dit trouwens zeker niet het beste stuk erover, maar voor het idee. Zoek even verder. :)
Laatst bijgewerkt door Locanda op 31-03-13 08:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:43

Bij mij was het toen ik een nieuw wasmiddel gebruikte
Dus daar kan het ook aan liggen, Wij hadden al allemaal
testen gedaan en opeens kwam me moeder met we hebben
wel een nieuw wasmiddel

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:43

Heee, hier hetzelfde! Sinds een week of 2 jeuk! Vooral snachts...
Ik ga bijna iedere avond in bad, met badedas, denk dat het daardoor komt....sommige rode plekjes lijken zelfs op beginnende ringworm.
Ik heb eigenlijk geen droge huid, ben alleen super statisch.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 08:44

Locanda schreef:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aan ... iosis.html
Dit is even het eerste wat ik erover vind, maar zoek gerust verder, is veel meer over te vinden.
Gaat niet alleen op voor rokjes dragers, ook voor gezonde mensen die vaak in de kou zijn. (Bv paarden liefhebbers)

Nou ben ik iemand die een hekel heeft aan rokjes en jurkjes, dus hier alleen broeken :j
Ben sowieso 2x in de week met paarden, kan erg koud zijn, met de hond uitlaten kom ik ook buiten in de kou, sta ik ook wel eens te bibberen.
Ga je artikel even doorlezen.

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 08:47

EskeGirl schreef:
Heb afgelopen tijd wel het een en ander gekocht, maar dit is geen ander materiaal dan mijn andere kleren, voor zover ik weet. Wasmiddel zou ik aan mijn moeder moeten vragen.

Het gaat niet alleen om het materiaal van nieuwe kleren, maar nieuwe kleren zijn met een anti-mycoticum behandeld. Zodat ze netjes blijven in de winkel, ook als verschillende mensen ze passen. Daar ben ik ook allergisch voor en dat staat niet op het label. Als ik bijv. iets nieuws wil passen moet ik zorgen dat ik daar iets onder aan heb zodat het nooit direct op mijn huid komt. Pas als ik het gewassen heb kan ik het veilig dragen. Van 1 keer passen kan je echt weken last hebben.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:03

Gebruik je bodylotion met een geurtje? Gebruik anders eens neutraal spul.

Verder als het erger wordt even langs de huisarts hoewel de kou toch de oorzaak kan zijn.

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:17

Het eerste wat in mij opkomt: heb je nieuwe bodylotion gekocht? Die smeer je nu dus meer dan anders :+

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-13 09:21

Uhm, ja, een paar weken geleden...
*gaat nadenken*

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 09:44

Wellicht droge huid door het weer? Hoor veel droge huid/jeuk. Wellicht getriggerd door nieuwe producten als bodylotion/wasmiddel/o.i.d.?

Probeer sowieso lauw te douchen en als je je in wilt smeren doe dat dan met een neutrale bodybutter (is ook vetter dan bodylotion) wat je sowieso kan proberen is kokosolie. Dit is geurloos. Het ziet er een beetje uit als wit frituurvet. Je kan er in bakken/braden, maar ook voor huid en haar gebruiken. Te halen bij natuurwinkel of toko.

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 11:44

Ik denk ook gelijk aan de bodylotion. Wanneer mijn huid gevoelig is kan ik slecht tegen dingen waar parfum in zit, misschien is dat het?
Sowieso zou ik geen bodylotion gebruiken wanneer je last van je huid hebt, eerder iets van vaseline/purol erop smeren.
Ik gebruik zelf bij dergelijke plekjes altijd een beetje hormoonzalf die ik nog heb omdat ik wel eens met eczeem kamp, en dan is het vaak binnen 1 a 2 dagen wel weer weg. Je zou er ook gewoon mee naar de dokter kunnen gaan, wellicht dat je een zalfje krijg waarmee het zo weg is.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:15

Ik denk aan de kou. Ik ben iemand die nooit jeuk heeft en mijn scheenbenen kan ik nu wel openkrabben. Ze voelen niet persé droog aan, wel droger dan normaal.
Ik zou geen geparfumeerde bodylotion smeren, maar een neutrale zalf :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-13 12:19

Zolang het vriest heb ik dat ook, douchen/haarwassen met zeep waar geen allergenen/parabenen in zit helpt en daarnaast smeer ik mijn gezichtscreme erop, zo is het nog uit te houden. Gebruik ik spul met parfum dan is het helemaal fout, biodermal spullen verdraag ik gelukkig ook goed, het moet gewoon weer warmer worden dan is de lucht niet zo droog.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 23:41

Hier ook sinds een aantal weken jeuk en vreemde vlekken op buik en hals. Dacht aanvankelijk aan ringworm maar lamisil heeft geen effect. Het lijkt het meeste op eczeem. Plekke in de hals jeuken als gek als ik eraan kom. Die op mn buik minder. Ik smeer met een bodylotion van roc. Voor zeer droge huid tot eczematisch. Ik ga voornde zekerheid toch wel even langs huisarts denk ik

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 23:45

Ik heb het door zwemmen in het zwembad.
Als je niet douched voor het zwemmen gaat de chloor direct op je huid zitten en maakt deels je huid kapot waardoor je jeuk krijgt.
Ik heb het voornamelijk op rug en schenen, na wat vettigs erop smeren trekt het wel weg.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 04:13

Douchen voor het zwemmen? Dan haal je toch juist de natuurlijk opgebouwde beschermlaag weg?
Je bedoelt denk ik na het zwemmen? Om de chloor e.d. af te spoelen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-13 06:57

Afdrogen kan ook jeuk geven, ik laat me altijd opdrogen.