Dikke bult + pijnlijke pols na val

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Aranel

Dikke bult + pijnlijke pols na val

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-13 21:18

:wave:

Dik anderhalve week geleden ben ik van mijn paard gevallen. Naast het zandhappen wat vaak al pijnlijk genoeg is, vond paardlief het nodig om nog even een rodeo weg te geven en daarbij op mijn arm te gaan staan.
Vanzelfsprekend deed dit enorm pijn, dus ik ben de dag erna naar het ziekenhuis geweest voor een foto, maar gelukkig was er niks gebroken.
Nu zijn we dus bijna 2 weken verder en ik heb nog steeds last van mijn pols. Er zit een dikke, keiharde bult ter hoogte van dat polsbotje aan de bovenzijde van mijn arm. Daarnaast doet het nog erg zeer als ik aan het bot bij mijn pols zit. Ook kan ik die hand minder goed bewegen en bvb minder ver buigen als de andere hand.
Gisteren ben ik weer bij de dokter geweest, hij deed wat testjes (hij zat daarbij niet aan dat bot zelf) en zei dat het niet gebroken was. Die bult moest ik nog even aankijken van hem.. Beweging was goed, maar ook niet te veel.

Kortom, daar kon ik niet echt wijzer uit worden. De dokter had het over een ganglion, maar dat lijkt me sterk aangezien die vaak zonder oorzaak optreden en deze bult bij mij is ontstaan nadat mijn paard erop is gaan staan.

Zijn er bokkers die weten wat die bult kan zijn, of mensen die het misschien zelf gehad hebben?

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:21

Pijnlijk verhaal! sterkte!
Als ik m'n hoofd stoot heb ik ook een bult, gaat meestal weer gewoon naar 1/2 weken weg. Misschien gewoon een zelfde reactie?

Patriciavt

Re: Dikke bult + pijnlijke pols na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:50

Bij mij maakte ze een foto van mijn enkel (voet stond niet meer recht) niets te zien.. Of ik even wilde ontspannen want ze zouden het wel even recht buigen :+ Bij nog een foto van mijn voet zelf bleek de boel compleet verbrijzeld..

Dus volg goed je gevoel, als jij denkt dat er iets niet goed is, sta op je strepen en zorg dat ze er beter/verder naar kijken!

Sterkte!

kleinvosje

Re: Dikke bult + pijnlijke pols na val

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 21:55

Als er een bloeduitstorting onder je huid zit, kun je die niet zien. Het geeft wel de pijn die jij aangeeft. Zeker daar is er weinig ruimte voor extra vocht. Dus drukt een vochtophoping ook tegen het bot en de spieren. Het enige wat je daaraan kunt doen is afwachten, het lichaam voert die bloeduitstorting vanzelf af.

Ik heb meer dan een jaar geleden een klap van een paard tegen mijn scheenbeen gehad, had mijn laars aan. Pas na een jaar was de harde bult van de bloeduitstorting pas helemaal weg.