Ik heb al ruim wat jaren eerder gehoord dat ik slecht reageer op lactose. Toen geheel op soja over gegaan, maar toch stiekem beetje bij beetje terug gegaan naar de melkproducten. Hier geen last van gehad, tot de laatste tijd. Had het absoluut niet gekoppeld, maar volgens de mesoloog gaat het nauw samen. En als ik er 2 tellen langer over na denk kan ik me hier ook wat bij voorstellen.
Vandaag dus begonnen in de supermarkt, en bah wat viel dat vies tegen. Alles omgedraaid en bekeken wat er nou in zat, pfoe als je er goed op let is er toch wel veel wat je niet mag. Toen naar de yoghurtschappen, ik ben namelijk verzot op yoghurt. 3 soorten yoghurt gekocht, sta-yoghurt, klop-yoghurt en griekse. Net de sta-yoghurt op. En wat is dat niet te harden... Maar dat doet er niet toe, wat me op viel in de supermarkt was dat daar gewoon heel groot zelfs op stond; Bevat lactose. Mag ik dit dan hebben of niet? Want de mesoloog vertrouw ik gewoon in haar uitspraken en aangezien haar man ook lactose slecht kan verteren weet ik dat ze niet zomaar in het wilde weg wat roept.
Wat een goede vervanger is voor Lactoseproducten, is soja. Soja bevat nikkel, en nikkel is precies iets wat ik ook niet kan hebben. Nikkel zit in noten, zilvervliesrijst, bruin brood en dat soort dingen. Overigens vind ik dat niet zo heel erg
. At het toch al niet. Maar hier moet toch ook rekening mee gehouden worden..Hopelijk hebben jullie wat leuke recepten en kunnen er wat ervaringen gewisseld worden!

de plus verkoopt bv rijstmelk.
Een schaaltje yoghurt gaat redelijk, dus eet ik wel eens.
.
. De reden dat ik geheel lactosevrij wil gaan eten, is omdat ik er anders reuma van kan krijgen. En dat vooruitzicht vind ik niet zo gezellig
.
. Is er witte pasta ja? Want die kan jij wel verdragen?
patatje met mayo gaat er nog steeds goed in
en lange vingers en gewone naturel chips zijn ook lekker