Claustrofobie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanH

Claustrofobie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 19:48

Heey!
Zijn er bokkers met claustrofobie?
Ik heb het eigenlijk vanaf de basisschool al, maar merk dat het erger word en dat ik snel paniekaanvallen krijg daardoor, terwijl het helemaal niet nodig is :=
Wat zijn jullie tips en trucjes om het onder controle te houden?

spiritxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 20:05

heey ja ik heb het ook. Bijvoorbeeld als ik in een tweedeurs auto achterin ga zitten daar kan ik echt niet tegen, dan wil ik er meteen uit.
Ook verder dingen zoals liften ben ik geen fan van. Wat ik doe is dat ik gewoon geen kleine ruimtes in ga of ergens waar je niet meteen weg kan komen haha, verder heb ik niet echt tips.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-13 21:39

Liften vermijd ik, Kleine ruimtes kan ik niet altijd vermijden.. wc's op school zijn een hel, de kantine op de manege, sommige klas lokalen op school :=
Ik ga gelijk vermijden wat ik vermijden kan.. Maar het is niet altijd mogelijk..

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:51

*meld zich*

Oohh..zo erg, alhoewel het erger is wanneer ik even niet zo goed in mijn vel zit. Maarre, vraag mij niet om in een 2-deurs auto te gaan zitten, of in een lift te stappen of in een mummy-slaapzak te gaan liggen. Ik krijg het al heet als ik een jas oid aan heb waar de rits van vastloopt en ik 'm niet snel genoeg uit krijg....ik trek 'm kapot, serieus !!!

De eerste keer dat ik een aanval van claustrofobie kreeg was toen er in het ziekenhuis een MRI gemaakt werd. Ik werd een nauwe tunnel ingeschoven, kon door de witte binnenwand mijn zicht niet scherpstellen en ben compleet in paniek geraakt. Ik ben tijdens de behandeling, achterste voren die tunnel uitgekropen, compleet hysterisch en heb zelf een spuitje gekregen om weer rustig te worden.
Daarvóór nooit last van claustrofobie gehad...

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 21:53

En een wc op slot is helemaal hell !!!! %)

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:04

Citaat:
in het ziekenhuis een MRI gemaakt werd. Ik werd een nauwe tunnel ingeschoven, kon door de witte binnenwand mijn zicht niet scherpstellen en ben compleet in paniek geraakt. Ik ben tijdens de behandeling, achterste voren die tunnel uitgekropen, compleet hysterisch en heb zelf een spuitje gekregen om weer rustig te worden.

*gniffel* Herkenbaar Hier nog 1 die de MRI afgebroken zou hebben om eruit te komen.
Spuitje heb ik niet gekregen , maar was ook over mijn toeren , tranen , schudden, hyperen enzv.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:17

Meld zich.

Het is bij mij plotseling opgekomen. Met autos er geen last van. Maar dichte wc's zijn een ramp, liften doodeng! In een bijzet tentje heb ik ook vaak paniekaanvallen gehad.

En heb soms dat ik droom dat ik opgesloten zit, dan schreeuw ik echt alles bij elkaar... En niet alleen thuis :o

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:27

Tja, thuis hoeft de wc niet op slot, maar in den vreemde....groot probleem !!! Ik heb het deels opgelost door in dat geval tóch de deur op slot te doen en m'n telefoon mee te nemen. Dan kan ik in ieder geval diegene die bij me is bellen mocht het 'fout' gaan en ik de wc-deur sloop 8)7

Enne....tot mijn schaamte moet ik bekennen dat ik zelfs bij keuze van een restaurant of andere gelegenheid, het soort slot in mijn keuze laat meewegen: bij deuren met een haakje als slot heb ik nergens last van... O:)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 22:29

Ik ook! Alleen lijkt het minder te worden. Of zijn dit dingen wat niet onder het kopje: claustrofobie vallen.... Gezien de halve wereld last heeft van de lift of een toilet wat moeilijk open gaat en dan licht in paniek raakt.

Het enige waar ik nog wel echt bang voor ben zijn toiletten. Het liefst neem ik iemand mee, maar dat kan natuurlijk niet altijd en de deur open laten is ook vaak geen optie. Ook was/ben ik bang voor liften, maar laat het nu zo zijn dat mijn vriend 15 hoog woont. Ik moest in het begin van onze relatie een keer alleen naar beneden, dat heb ik met de trap gedaan, appeltje eitje, maar ik moest ook weer naar boven.... Ook met de trap, je kunt het al raden, eens maar nooit weer! Mijn conditie is niet heel slecht, maar ik trok het niet meer halverwege. Nu ga ik dus ook gewoon met de lift, sta vaak genoeg alleen in de lift, maar de trap laat ik voor wat het is. Ik merk wel een 'open' lift heb ik minder problemen mee dan met een 'dichte' lift.

Mocht ik ooit een MRI moeten laten maken, ik gok zo maar dat ik dan vriendelijk bedank. Krijg al de rillingen bij het idee.