Trillend spiertje bij oog

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Susanne

Trillend spiertje bij oog

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-13 17:33

Jeeeemig wat irritant is dat zeg! -O-

Tijdens het uitgaan 2,5 week terug heb ik een elleboog tegen mijn oog (het bot daarboven) gehad, met als resultaat een blauw/paars/groen oog. Alsof ik gevochten had :')
Nu is het nog steeds wat blauw/rood, maar dit trekt wel weg. Maar ik heb nog steeds last van een soort spastisch spiertje boven mijn oog.
Ik denk dat iedereen het 'wel eens' heeft, maar ik heb het non stop, eigenlijk de hele dag door, met tussenpozen. Ongeveer elke 5 minuten wel een keer. En het is nogal vervelend en dat is zacht uitgedrukt.

Zou dit er mee te maken kunnen hebben dat ik een klap erop heb gehad, of heeft zoiets een andere oorzaak? En wat is er aan te doen? Mocht dit nog langer aanhouden ga ik in ieder geval even langs de huisarts.

NiKip

Re: Trillend spiertje bij oog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:36

Hmm een triloog heeft meestal te maken met een vitamine/kalk tekort of te weinig slaap.

Maar als ik jouw verhaal zo hoor denk ik dat er een zenuwtje beschadigt is geraakt. Ik zou dus morgen de huisarts al bellen als ik jou was, want dan weet je in ieder geval of je er iets tegen kan doen.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:38

Ik heb het idd door slaapgebrek of vitamine te kort :j

Maar in jouw geval denk ik dat het door de klap komt, zou toch even naar de huisarts gaan.
Misschien is er nu nog wat aan te doen, en als je te lang wacht misschien niet meer....

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 17:44

Ik las de titel en moest gewoon even reageren. Jij hebt duidelijk een oorzaak kunnen vinden, maar die kon ik me niet (meer) bedenken.. Ik heb er ruim anderhalve maand mee gelopen. Zeeeeer irritant. Het leek maar niet op te houden. Ook ik ben ermee naar de huis arts gegaan. Eerst gebeld en toen zeiden ze dat het vast onschuldig was en gewoon over zou gaan. Na 2 weken weer gebeld en toen mocht ik wel langs komen.

Wat was de oorzaak..? Stress. -O- Nou viel dat voor mijn gevoel reuze mee. Ik ben vrij nuchter en voelde me eigenlijk helemaal niet zo gestresst (nou waren er wel wat dingen) maar niet echt waardoor ik nou zo slecht in mn vel zat. Toch bleef de huisarts daarbij. Oplossing? Ze zei dat ik voldoende moest uitrusten en het dan vanzelf over zou gaan. Dus inderdaad maar rustig aan gedaan. Iets minder gewerkt en wat meer gerelaxt.. na 3 weken was het dan eindelijk weg. Maar moet toe geven. Zo heel af en toe lijkt ie ineens weer te komen opspelen. Ik zeg dan heel flauw tegen mn collega's "goh ik moet weer een dagje vrij nemen".. :')

Ik weet niet of je er wat aan hebt.. Hoop dat het onschuldig is voor je!

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-13 22:38

Herkenbaar, ik loop hier ook al minimaal 4 weken mee. Het wordt wel iets minder maar nog steeds niet over. Hoop voor jou dat het ook vanzelf stopt.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-13 13:36

NiKip schreef:
Hmm een triloog heeft meestal te maken met een vitamine/kalk tekort of te weinig slaap

Doorgaans is het magnesiumtekort. Vooral ook als je soms aan het einde van de dag stijve schouders hebt, of soms hoofdpijn hebt van het type "een strak petje om"

(Let op: magnesium en kalk werken op elkaar in.)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-13 10:15

Dank voor de reacties. Voor de zekerheid toch maar even de dokter bellen vandaag.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-13 22:47

Als het echt blijft zeg maar (ookal heb je voor jouw idee iig de mogelijke oorzaak/oorzaken weg genomen) kunnen ze het inspuiten met botox.
Dat ontspant de spier, en moet uiteraard via de arts.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:38

+ 1

Hier iemand wanneer diegene vitamine tekort heeft, ook in het oog gaat trillen.

(huisarts onderzocht)

Moest meer fruit en groente eten.....

Lukt me niet altijd, dus maak ik smoothies.
En dat heeft gewerkt, bijna nooit meer last van. Tenzei ik ongeveer 2 a 3 weken mn fruit weer laat staan.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:48

N.a.v. post Maralyn schieten me meteen de Dagravit Vitentials te binnen, misschien goede optie?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 13:54

Locanda,

was jou post ook voor mij bedoeld...? i.v.m met vitamintjes enzo

(anders is het nutteloos als ik ga reageren vind ik)

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:10

Oh nee, niet per se :) bij jou is het verholpen/onder controle toch?
Meer voor de TS, als dat de oorzaak kan zijn, zijn dit soort supplementen wellicht ook nuttig.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-13 14:20

Ik weet niet of TS het al had gedaan....Maar een bezoekje langs een huis arts of bloedprikken (Moest ik doen) is echt niet verkeerd hoor! Kunnen ze alle kleine dingetjes zien in je bloed wat je te kort komt.

Bij mijzelf is het onder controle. Maar het was inderdaad een keuze, of vita pilletjes, of fruit. En ik ben niet van de pillen enzo, dus ging ik voor fruit!

En zowieo zijn de extra supplementen vrij nuttig. Ik bedoel, iets extra's is niet erg voor je weerstand en helpt alleen maar mee met opbouwen, lijkt mij.

(Maar, ik ga niet aan de pilletjes...Heb er aan 1 genoeg)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-13 21:58

Vitamine tekort zou ook nog wel eens de oorzaak kunnen zijn... Ik moet eigenlijk eens wat meer fruit eten.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-13 22:53

Jelleee schreef:
Vitamine tekort zou ook nog wel eens de oorzaak kunnen zijn... Ik moet eigenlijk eens wat meer fruit eten.

Groene groente zit veel magnesium in. Maar ook in donkere pure chocolade :9