Momenteel ben ik ten einde raad. Door bepaalde medicijnen die ik moet gebruiken ben ik in 3 jaar tijd van 67kg naar 93kg gegaan.
Door mijn borderline vind ik het erg moeilijk structuur aan te houden in het bewegen. Zit mijzelf in de weg.
Als ik dan kijk naar een programma zoals obese weet ik dat dat een te extreme graat meter is, maar er is wel 1 ding dat telkens weer omhoog komt bij het zien van dat programma. Een personal trainer. Iemand die mij een schop onder mijn kont geeft, iemand die mij motiveerd. En dat kan ik maar moeilijk vinden.
Ja, voor belachelijke prijzen. Helaas heb ik maar een simpele uitkering door de borderline, crohn en scoliose... En kan ik het daarvan niet betalen.
Ik zou zo graag over 3 jaar makkelijk mijn pony opkomen nadat hij is ingereden, ik zou ook zo graag op de fiets stappen en naar stal fietsen zonder buiten adem te raken.
Begin dit jaar heb ik de eerste stap naar een gezonder leven gezet, in overleg met mijn psychiater ben ik van 9 pillen naar 4 gegaan per dag. Ik merk geestelijk wel verschil maar mijn lichaam wil gewoon niet.
Zou dolgraag willen stoppen met roken maar het advies van mijn psychiater 1 ding tegelijk weegt zwaar. Ik weet dat door mijn stoornis ik snel terug kan vallen en moet dus kleine stapjes nemen van mijzelf.
Terwijl ik dit typ zit ik te janken, ik voel mij zo ellendig onder mijn gewicht. Voor mijn vriend ben ik geweldig zo. Moeilijk alleen om zelf te accepteren dat ik geweldig ben. Het kan gewoon beter! Ik kan echt gezonder zijn, maar kan het gewoon niet alleen. Dieëtist ben ik geweest, heb diverse dieeten gevolgd en viel telkens wel wat af maar kwam er zo ook weer bij helaas.
Is er iemand die mij kan en wil helpen? Heeft iemand tips? Zou ze graag ontvangen. Reden dat ik mij niet in het afval topic meld is dat ik daar het overzicht kwijt raak en dan dus afhaak. Vandaar de keuze dit topic te openen.
Groetjes,
Mieke

Dus probeer gezond te eten etc. En niet te veel...