jonge mensen die op de dag slapen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

jonge mensen die op de dag slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 13:10

Hallo allemaal,

Mn vriend en ik zijn halverwege de 20, maar in het weekend moeten wij zo bij komen van de werk/schooldagen. Zo gaan we nooit echt uit (niet dat t nodig is maar dan vraag ik me af hoe andere het volhouden) en we vallen vaak zo rond 16. even in slaap. Misschien hebben we last van een winterdip? Ik kijk er ten slotte naar uit weer een dagje in de zon te kunnen frisbeeen. Heb het ook heel erg als we een film kijken op de dag na een uur kan ik mn ogen gewoon niet meer openhouden. Moet er stiekem ook niet aan denken om zondag avond iets te doen omdat ik maandag dan om 6. Mn bed uit moet

NZ92

Re: jonge mensen die op de dag slapen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:12

Hoeveel uur slaap je dan door de week per nacht? Sommige mensen hebben wel meer slaap nodig maar inderdaad als je halverwege 20 bent. Hmm ik ben ook vaak moe hoor maar ga het weekend wel uit met vriendinnen en die dag erna gewoon weer 2 paardjes trainen en aan de gang met school ;) Heb je je wel eens laten testen? Op pheiffer ofzo?

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:13

Heb dat ook een tijdje gehad, nu zit ik al heel lang in een bepaald ritme en heb er minder last van.
Ben vaak wel moe maar weet da tals ik even mijn ogen dicht doe dat ik niet meer omhoog kom dus ik ga altijd gewoon door en haal gewoon mijn 8 uur slaap!

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:14

Ik ben zelf 20 en heb regelmatig behoefte aan een uurtje slaap op de dag.
Misschien komt het bij mij ook omdat ik veel onregelmatig werk.
Sommige lichamen hebben er gewoon behoefte aan om bij de tanken :)

Goof

Hier hetzelfde hoor TS. Zeker nadat ik vorig jaar pfeiffer heb gehad. Ik slaap standaard op zaterdagmiddag bij. Heerlijk.

Saintelette

Oh dat herken ik! Ben zelf 21, maar merk dat ik meer slaap nodig heb dan anderen van mijn leeftijd..
Ik ben al lang niet meer uitgeweest, meestal als ik uit ga moet ik daar weer een week van bijkomen..
Ik heb ook stage periodes, dan loop ik stage op donderdag en vrijdag, nou dan heb ik heel het weekend nodig om bij te komen! Ik ben chagerijnig en kan niks meer :(
Heel jammer, maar leg me er maar bij neer.. Zit bij ons ook een beetje in de familie, mn moeder heeft het ook..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:15

Als ik zit te niksen dut ik ook altijd in... Maar ik ben 25 en haal fluitend nachten door... Eten jullie wel goed?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 13:16

Ik heb verder wel n heel vast ritme, elke morgen door de weeks tussen 6 en kwart over 6 op. Ik probeer dan rond half 11 a 11 uur savonds in bed te liggen.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:16

Ik herken het ook hoor. Als ik 's middags de tijd en de rust heb val ik altijd zo in slaap. Werk wisseldiensten, dus ook geen vast ritme. Ik heb zeker wel een uur of 8/9 slaap nodig en kom daar niet altijd aan, heerlijk dus afentoe bijtanken.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:18

Ik ben ook chronisch moe, tenminste zo noem ik het zelf maar. Ik sta doordeweeks om 6:15 op en ga rond 20:00 / 21:00 uur slapen.
In het weekend sta ik rond 8 / 9 uur op en slaap ik rond 20:00 / 21:30 uur... Er zitten ook wel dagen bij dat ik om 19:00 uur al op bed lig. :o

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:19

Mensen wat missen jullie een deel van je leven :p

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:20

Wanneer ik drukke dagen heb en thuis kom val ik ook altijd even een uurtje in slaap, helaas word ik er
niet minder moe van, vaak juist alleen maar nog moeier.. Maar het lukt me ook niet goed om wakker
te blijven op die momenten. Ik kan trouwens wel prima een nacht doorhalen en als ik uitga sta zit ik ook
niet te slapen aan de bar, dus bij mij is het verder geen probleem. :)
Laatst bijgewerkt door Sem_ op 24-03-13 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:20

Misschien moet je wat eerder naar bed? Als ik om 6u moet opstaan en ik ga 's avonds 23u naar bed, dan ben ik ook helemaal op eind van de dag. Ik heb echt wel 8 uur slaap nodig, het liefst nog meer :D

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-13 13:20

Somebitch schreef:
Ik ben ook chronisch moe, tenminste zo noem ik het zelf maar. Ik sta doordeweeks om 6:15 op en ga rond 20:00 / 21:00 uur slapen.
In het weekend sta ik rond 8 / 9 uur op en slaap ik rond 20:00 / 21:30 uur... Er zitten ook wel dagen bij dat ik om 19:00 uur al op bed lig. :o

Zou ook wel willen soms zo vroeg willen slapen, ben alleen als ik geluk heb om half 18 thuis en dan is t anders koken, eten, douchen en weer naar bed

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:23

moonsparkle schreef:
Somebitch schreef:

Zou ook wel willen soms zo vroeg willen slapen, ben alleen als ik geluk heb om half 18 thuis en dan is t anders koken, eten, douchen en weer naar bed

:+ Ik kom ook pas laat thuis, hoor, meestal werken tot half 5 en dan gelijk door naar paard, ligt eraan of ik ga rijden of niet maar dan kom ik rond 7 / half 8 thuis dan snel eten (vriendlief ondertussen vaak gekookt) en dan eigenlijk op de bank hangen, tv kijken tot de eerste reclame en dan val ik in slaap. :+

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:25

Ik zeg Winterdip!!

Nu met deze kou.. heerlijk warm in bed, ik ben de winter zo ontzettend spuugzat. Ik heb het koud ik ben moe ben sacherijnig en ben ongesteld geworden, welterusten :evaw: ... zucht :')

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:29

Ik kan hele dagen slapen maar ook hele nachten doorhalen is ook geen probleem..
Misschien ligt het er ook aan dat ik onregelmatige tijden werk.

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:32

Ik ben 17 en dut regelmatig! Powernap of gewoon wegvallen, heerlijk en je bent daarna een stuk effectiever. Mijn ervaring is dat ik beter even kan gaan liggen en dan daarna zoveel meer doe, dat het nog meer opschiet dan dat ik maar door blijf werken. Helamaal als ik lekker in het zonnetje zit / lig hmmm :z

Roosje911

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:38

Karenx schreef:
Ik ben 17 en dut regelmatig! Powernap of gewoon wegvallen, heerlijk en je bent daarna een stuk effectiever. Mijn ervaring is dat ik beter even kan gaan liggen en dan daarna zoveel meer doe, dat het nog meer opschiet dan dat ik maar door blijf werken. Helamaal als ik lekker in het zonnetje zit / lig hmmm :z

Heel bekend voor mij bijna 18 en ook ik kan beter powernappen dan doorwerken

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:45

Ik herken het wel een beetje :j
Niet zo extreem als sommige hier, maar ik ben ook heel snel vermoeid en dan wordt ik echt emotioneel :(
Ik vind het altijd zo knap dat mensen kunnen powernappen en effectief na een 30-45min gewoon kunnen opstaan en zich wakkerder voelen!
Ik geraak na 30 min pas in slaap en als ik dan 30min geslapen ben, voel ik me nog 10x erger als voordien!
Gevolg: ik blijf meestal een uur of 2-3 liggen :o
Dus ik weet van mezelf dat ik niet overdag moet slapen, want dan geraak ik moeilijk nog echt wakker.

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 13:45

Mijn leeftijd is wel iets hoger, maar ik herken het wel. Ik werk ook wisselende diensten in de zorg en dat is toch vaak een aanslag op je lijf. Als ik sochtends om half 6 mijn bed uit ben, om te gaan werken, ben ik om 16 uur thuis, vaak lig ik dan ook even een half uurtje op de bank, daarna ben ik weer veel fitter om nog ff vooruit te kunnen, of om savonds nog wat te gaan ondernemen. Doe ik dit niet, zit ik om 20 uur voor de tv te knikkebollen.
Wanneer ik avond dienst heb, heb ik hier weer geen last van, daar ik dan wat later op de ochtend op kan staan, meer mijn eigen ritme kan volgen.
Ik merk zie zo wel dat ik in de zomer meer energie heb, wanneer de dagen langer zijn. Dan is het ook veel minder lastig om om half 6 in de ochtend op te staan, omdat het dan al licht is buiten. En dan wordt je vaak op een veel natuurlijkere manier wakker al, dan wanneer je in donker door een wekker uit je slaap wordt gerukt.

Ik ben in ieder geval iemand die voldoende slaap nodig heeft, echter kom ik hier niet altijd aan (late dienst werken, 23;30 uur thuis, even wat drinken ect. en volgende ochtend weer om half 6 bedje uit) Op de dagen dat ik avonddienst draai kan ik dan iig weer wat langer slapen. Ik ben iig niet iemand die een gat in de dag kan slapen, ben vaak wel voor 10 uur wakker en mijn bed uit.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:00

Ik ben 18 en doe ook regelmatig een middag dutje. Werk ook onregelmatig. De ene dag werk ik 's avonds en 's nachts en de andere dag werk ik overdag. Ik heb dat middagdutje vaak echt wel nodig, anders haal ik het avond eten niet..

Maar als ik werk, heb ik er niet zoveel last van.
Ik zal pas echt in slaap vallen als daar de mogelijkheid voor is

Moet er wel bij vermelden dat ik een darmafwijkinh heb en daar ook moe van word.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:07

Soms. Ik sta elke doordeweekse dag om 6:10 bij de bushalte en ben op donderdag pas om 23:30 weer thuis, dus dan ben ik echt compleet op. Vrijdag heb ik ook een lange dag school dus zaterdag ben ik meestal echt uitgeteld. Dan ga ik 's ochtends eerst sporten en dan vaak 's middags even op de bank. Echt naar bed probeer ik wel te vermijden, als ik 's middags te lang slaap slaap ik 's avonds weer niet meer.
Nu had ik de laatste paar weken ook een volle zaterdag (cursus op de kunstacademie in Rotterdam) en dat merk ik nu echt wel.

Ik probeer minimaal 7 uur op een nacht te slapen, maar dat lukt soms echt niet. Dan moet ik om half 11 al in bed liggen. Op maandag heb ik tot 23:30 repetitie met de dweilband, op woensdag tot 22:15 repetitie met de fanfare en op donderdag tot 21:30 cursus op de kunstacademie (2 uur reizen) dus die dagen lukt het sowieso niet.
Wel probeer ik op zondag wel altijd op een beetje een schappelijke tijd m'n bed uit te komen. Als ik dan ineens 12 uur op een nacht slaap dan is het hek helemaal van de dam en red ik het einde van de week echt niet zonder iets te skippen :=

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:09

Wauw ik herken dit echt!

als ik vroege diensten heb gedraaid dan slaap ik vaak na me werk even. Alleen word ik altijd misselijk wakker als ik overdag ga slapen.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-13 14:11

Ik heb het ook hoor, al van puber af aan (ben nu 24). Vind het echt heerlijk om op m'n vrije dag even lekker rond een uurtje of 2 - 3 een uurtje te dutten (lekker op de bank met een dekentje ofzo), voel me daarna altijd weer lekker energiek!