Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Cynthiaaapje schreef:Heb ik ook last van. Ik werk in de zorg als schoonmaakster. Ik heb dit opgelost door veel handschoenen te dragen en direct na het wassen handen insmeren. Bestaat er niet iets van een desinfecterende zalf ipv sterrilium? Zou fijner zijn voor onze handjes..
mariekekroon schreef:ik heb hele droge handen met scheurtjes omdat ze zo droog zijn, dit komt waarschijnlijk omdat ik me handen vaak was, op me stage hebben een aantal bewoners buikgriep, dus vaker wassen en desinfecteren, nog meer mensen met zoon soort probleem? alle tips zijn welkom
franka75 schreef:mariekekroon schreef:ik heb hele droge handen met scheurtjes omdat ze zo droog zijn, dit komt waarschijnlijk omdat ik me handen vaak was, op me stage hebben een aantal bewoners buikgriep, dus vaker wassen en desinfecteren, nog meer mensen met zoon soort probleem? alle tips zijn welkom
uierzalf voor uiers smeren of vaseline
En proberen alleen nuttig je handen te wassen maar wel genoeg.
_Judith schreef:Ik heb ook echt heel erg droge handen, zelfs tot bloeden aan toe. Nu heb ik laatst bij De Tuinen een superfijne handcréme gekocht en die werkt echt super! Trekt ook erg snel in, hij is wel wat duurder (8 euro per tube..) maar hij is echt ideaal! Van het merk Zarqa, hand protection créme.
heb je mischien een foto? enne ik vind 8 euro pet tube wel mee vallen
Lous schreef:Ik gebruik altijd Purol handcreme. Deze trekt snel in, niet vet en werkt zeer goed. Geloof €2,90 per tube.
Heb altijd voor als het koud is zeer droge handen, soms zelfs tot bloedens aan toe. Ook een zeer goed middel is s'nachts je handen heel dik insmeren met vaseline en dan stoffen handschoentjes dragen. Dit 3 nachten doen en overdag goed smeren en je handen zijn weer helemaal heel en zacht.
Werk zelf in de schoonmaak en moet dus mijn handen extra goed verzorgen.
Rebeccaa schreef:Voor je gaat slapen je handen dik insmeren met vaseline en dan handschoentjes aan, de ochtend erop zijn je handen heel erg zacht. Doe het zelf vaak met m'n voeten.
mariekekroon schreef:Rebeccaa schreef:Voor je gaat slapen je handen dik insmeren met vaseline en dan handschoentjes aan, de ochtend erop zijn je handen heel erg zacht. Doe het zelf vaak met m'n voeten.
en dan wil het net zijn dat ik geen vaseline in huis heb...zijn morgen ook nog weer de winkels dicht. zijn er alternatieven voor vaseline?