Medische klachten, wat doe jij eerst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Medische klachten, wat doe jij eerst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 12:11

Hoi bokkers.

Bij deze ben ik wel benieuwd nav een topic over kruiden bij paarden.
Stel jij hebt een aandoening of klacht, wat niet levenbedreigend is maar wel vervelend.
Wat doe jij dan? Ga je eerst voor een alternatieve oplossing in plaats van een huisarts? Of stap je meteen naar je huisarts?

Ik ben wel benieuwd, zelf ben ik meer van de insteek hoe minder medicijnen in mijn lijf hoe beter, gezien ik vaak veel bijwerkingen heb.
Dan kies ik liever voor bijvoorbeeld kruiden, die in het topic wat ik bedoelde over paarden, weer als niet werkzaam werden verklaard..
Ik ga liever voor een oplossing bij buikklachten voor minder zwaar verteerbaar voedsel.
Of dingen die als zwaar verteerbaar verklaard worden door alternatief die meer vermijden.
Zo heb je veel vormen, zoals het histaminedieet, glutenvrij, melkvrij, suikervrij, werken met voedsel die minder suikerpieken veroorzaakt in het bloed, snelle en langzame energie in voeding en dergelijke.
Ik ben ook van mening dat zolang medicijnen niet noodzakelijk zijn je het beter maar kan laten, het mag wel onderzocht zijn allemaal maar ik heb toch echt veel ellende van reguliere middelen wat ik niet of vele malen minder van bijvoorbeeld kruiden heb.

Wat doe jij?