Lompigheid

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

JasmijnJoy

Lompigheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 10:05

Hee bokkers!
Ik ben Jasmijn en ik ben 13 jaar.
En ik ben zo vreselijk lomp.
Echt ik kan er niet meer tegen.
Toen de vaatwassser het nog deed,en ik moest die uitruimen. toen heb ik echt gewoon meer dan 100 euro kapot laten vallen aan borden. 4 borden hele dure. paar glazen etc.
Net weer een duur glas wat ikzelf heb gekocht voor 10 euro, kapot laten vallen.
Dit is niet normaal. eerst een hele week elke dag een keer een glas cola om gooien.
Ik vind het echt niet meer leuk.En ik word dan ook boos op mezelf etc.
Ik denk gewoon echt niet na, en doe gewoon zulke stomme dingen.Echt ik ben nu ook zo boos op mezelf!

Dus ik vroeg me af wat ik hieraan kan doen.En of dit normaal is voor mijn leeftijd of iets?Hebben meer bokkers dit?
En ik moest het even van me afschrijven.
Als dit topic verkeerd staat.Sorry dan daarvoor. :)
Groetjes, Jasmijn.

Mizora

Re: Lompigheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:07

Probeer je rust te vinden. Heb je wel eens dingen als meditatie of yoga gedaan? Dat hielp bij mij goed.
En ook rust in je handelingen, neem de tijd. Doe voor je gevoel alles langzaam, in plaats van snel snel. Probeer bewust ook rustiger en dieper adem te halen, en zo je hele tempo naar beneden te brengen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 10:09

Dankje. Ja, ik doe wel eens yoga oefeningen in mijn kamer. maar niet echt speciaal.Ik wil ook graag alle stress van me af rennen. Dus dan wil ik juist vooruit enz.
Dan doe ik bijv:
Joggen,buikspieroefeningen, steppen (Op zo'n apparaatje) en heel veel springen rond huppelen etc. heel vervelend. Maar Yoga, moet je daarvoor op les ofso?

Lianne86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:11

Ikea borden en glazen halen :')

Maar even serieus: geen idee of je er echt iets aan kan doen... Vaak gaat het per ongeluk...

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 10:15

haha, ja.Maar als ik die de hele tijd kapot blijf gooien word het alsnog een duur grapje! :')
Het gaat ook altijd perongeluk.En dat is het hem juist.
Mijn moeder word tegenwoordig gewoon boos op me. wantja, het gaat áltijd perongeluk.En ik kan er ook niks aan doen. En dan zegt ze denk eens na voordat ej wat doet. Maarja wie denk er nou na voordat diegene cola inschenkt, zo van :"ummmm, misschien moet ik dadelijk heel strak het glas vastpakken en met 2 handen en echt vooral niet laten vallen." Dat heb ik overigens wel even gedaan. maar dat vaagt weer weg :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:18

Ik heb inderdaad les in yoga gehad voor een aantal jaar. Maar zowel het rennen als het rust nemen (waar de yoga voor bedoeld is in dit geval) zijn belangrijk. Je moet je zowel lichamelijk als geestelijk leren te ontspannen. Dus lekker sporten inderdaad, hardlopen is er vaak flink geschikt voor. Maar ook voldoende jezelf kalmeren. Jezelf in balans brengen.

Dit liedje (ja, ik ben disney-fan) legt dat in mijn ogen mooi uit: http://www.youtube.com/watch?v=BMU8TLaX_jw

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:19

ik weet niet of het nou lompigheid is of gewoon moe of onhandig..
yoga is inderdaad een mooie optie !
ik had hier zelf ook heel vaak last van.. :')
inmiddels sport ik zoon 4 x in de week (volleybal) en ik rij nog paard, dat ontspant mij ook!
en gewoon bezig zijn met paarden, daar word ik echt zoo relaxt van!
Je kan ook asmr filmpjes op internet kijken.. en echt, als je het tikje in je hersens hebt dan ben je zooo relaxt!
ga eens lekker maskers opdoen en jezelf verzorgen, hier voel ik me ook altijd heerlijk fris door!
hoop dat je wat hebt aan de tips _/-\o_
Succes!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 10:29

Mizora schreef:
Ik heb inderdaad les in yoga gehad voor een aantal jaar. Maar zowel het rennen als het rust nemen (waar de yoga voor bedoeld is in dit geval) zijn belangrijk. Je moet je zowel lichamelijk als geestelijk leren te ontspannen. Dus lekker sporten inderdaad, hardlopen is er vaak flink geschikt voor. Maar ook voldoende jezelf kalmeren. Jezelf in balans brengen.

Dit liedje (ja, ik ben disney-fan) legt dat in mijn ogen mooi uit: http://www.youtube.com/watch?v=BMU8TLaX_jw

Oke, ik heb het liedje geluisterd. Ik ben ook Dinsey fan :')
Vooral het deel je mag bang zijn, grijpt me. En dat je balans moet zoeken in jezelf.

daniquexx schreef:
ik weet niet of het nou lompigheid is of gewoon moe of onhandig..
yoga is inderdaad een mooie optie !
ik had hier zelf ook heel vaak last van.. :')
inmiddels sport ik zoon 4 x in de week (volleybal) en ik rij nog paard, dat ontspant mij ook!
en gewoon bezig zijn met paarden, daar word ik echt zoo relaxt van!
Je kan ook asmr filmpjes op internet kijken.. en echt, als je het tikje in je hersens hebt dan ben je zooo relaxt!
ga eens lekker maskers opdoen en jezelf verzorgen, hier voel ik me ook altijd heerlijk fris door!
hoop dat je wat hebt aan de tips _/-\o_
Succes!

Ik verzorg mezelf al best wel goed, op de een of andere manier, onstpan ik niet van maskers. wel van paardrijden idd.
Maar ik ben 13, sporten wil ik wel. ik wil namelijk op fitness. en ik word binnenkort 14 dus dan kan dat maar ik mag dat niet van mijn ouders.
En ik ontspan voornamelijk van fanatiek paardrijden. En dat gaat niet. Mijn verzorgjes staan 6 km verderop.(zie profiel) en dat is niet altijd fietsbaar etc. Hier kan ik ook niet fanatiek op rijden.
En mensen met paarden/grotere pony's. willen me niet dus nee. dat is helaas geen optie.
Ik word ook altijd heel druk in mijn hoofd als ik dingen plan. Bijv als ik wel naar de verzorgjes ga. dan plan ik precies wat ik ga doen. en wanneer. en dan gebeurt dat ook zo. Maar toch heroverdenk/plan ik het duizend keer in mijn hoofd. daar word ik ook gestrest van.Terwijl dat dan helemaal niet hoeft :')

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:32

Dit is heel vervelend inderdaad. :j
Ik heb er ook last van.
Wat bij mij helpt is inderdaad eerst zelf rustig worden voordat ik ergens aan begin.
Niks overhaasten en de tijd nemen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 10:34

Ik ben nou ook al helemaal aan het plannen in mijn hoofd, wat ik voor mijn verjaardag wil. en dingen die ik zeker niet krijg.

1e gedachte:
Als ik van mijn ouders een laptop krijg (no way) dan kan ik van het geld dat ik krijg van andere mensen, sparen voor een nieuwe mobiel.

2e gedachte:
Als ik van mijn ouders een navelpiercing krijg, dan kan ik van het overige geld naar HE (fietsafstand :D)

3e gedachte:
Als ik van mijn ouders nou op fitness mag, dan ga ik van het overige geld, een buitenrit maken met mijn vriendin. voor 5o euro en dan 5 uur lang. maar, binnenkort op 1 april maak ik ook zo'n buitenrit maar dan 2 uur voor 30 euro ergens naders.
Dat doe ik dan van mijn zakgeld. maar hoe wil ik dan genoeg geld hebben voor HE? *flipt in hoofd*

4e gedachte:
ach laat maar zitten, ik zie het wel. *nog steeds flippend*

Ik hoop dat dit julllie een beeld geeft in mijn hoofd. want zo denk ik dus over heel veel dingen.
Laatst bijgewerkt door JasmijnJoy op 23-03-13 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 10:35

aardbeitje_ schreef:
Dit is heel vervelend inderdaad. :j
Ik heb er ook last van.
Wat bij mij helpt is inderdaad eerst zelf rustig worden voordat ik ergens aan begin.
Niks overhaasten en de tijd nemen.

Ja heel vervelend! maar ik denk er niet over na als ik een glas cola inschenk. snap je?

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:37

dat zelfde heb ik ook..
het moet in die volgorde en anders word het een dikke gaos in je hoofd !
word je zelf ook vervelend en lastig..

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 10:39

Ja heel erg.
Mensen vinden dan dat ik overreageer. Maar ik kan dan echt niet anders.
Ik moet dit gewoon doen, anders zit ik niet lekker in mijn vel.

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:42

mm jaa ! ik herken het..
tis echt heel erg irritant !
als het op school opeens heel anders gaat of er uitval is en we niks duidelijk weten.. nou dan word ik helemaal gek..
moet me dan altijd even tot rust laten komen en er moet dan iemand zijn die mij alles duidelijk uit kan leggen hoe en wat en niet van ik weet het ook niet..
dat werkt echt niet..

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 10:44

daniquexx schreef:
mm jaa ! ik herken het..
tis echt heel erg irritant !
als het op school opeens heel anders gaat of er uitval is en we niks duidelijk weten.. nou dan word ik helemaal gek..
moet me dan altijd even tot rust laten komen en er moet dan iemand zijn die mij alles duidelijk uit kan leggen hoe en wat en niet van ik weet het ook niet..
dat werkt echt niet..

+1 en dan ga ik alvast ordenen wat ik zou doen als er daadwerkelijk uitval is. en zo plan ik mijn hele dag. ben nu alweer bezig met plannen in mijn hoofd wat ik straks bij de knollen ga doen.Maar ik word wel snel rustig, van de buitenkant dan.

eefje_rudmer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 10:45

herkenbaar, leg je erbij neer. Accepteer het en het word vanzelf minder. Mijn 2e naam is nl ook lomp...

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 10:49

Ja, dat zou ik graag willen. Maar ik maak ook perongeluk spullen van andere mensen kapot :=
En mijn moeder word steeds bozer en bozer. niet echt fijn!

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 11:17

En ik viel net bijna van de trap af. dat gebeurt me ook steeds vaker.

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:22

Ooit op ADHD getest ?

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 11:30

Nee, ik heb dit ook eigenlijk tegen niemand gezegd dat ik hier zo mee zit. ik ben ook niet echt druk aan de buitenkant hoor.
Want mijn vriendin heeft ADD en die is zo gruwelijk irritant afentoe.En totaal niet druk in haar hoofd.
En ik vind het een beetje onzin om daar op te testen, dan voel ik me zo'n aansteller. ik hou niet van drama.Ik verberg ook best vaak mijn gevoelens op school. gewoon omdat ik niet van aandacht etc houd.

Sorry weer een heel verhaal :')

nestle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 11:53

geen sorry hoor !
Maar herken het wel, en ik ben recent op adhd positief getest.
voor mij gaf het me wel wat rust omdat ik nu niet meer woedend op mezelf word als ik lomp bezig ben.
Nu weet ik dat ik gewoon echt bewust even rust moet vinden in mezelf.
Ook hebben mijn medicijnen wel heel erg geholpen.

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 11:58

Ja, ik kan het tegen mijn moeder zeggen. Maar dat is zo raar die weet ook niet wat er in mijn hoofd allemaal gebeurt etc.
En ikzelf eigenlijk ook niet altijd. en zoals ik al zie ik wil geen aandacht/complimentjes etc. Daar kan ik echt totaal niet tegen. heel vaag is dat.Maar ik vind het raar om zomaar uit het niets een ADHD test te doen.
En hoe gaan die testen eigenlijk?

ps: ik heb ook ooit heel lang pfeiffer gehad. en ik wou er niks van weten. ik was wel elke dag bekaf. en op het einde van mijn pfeiffer was mijn moeder het zat. en toen toch maar bloedtest gedaan. bleek toch uit dat ik pfeiffer had ( en dat al ong 2 jaar. maar nu is het weg)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 12:03

Onhandigheid wordt vaak gezien als een karaktereigenschap en tja, je hebt nu ook je leeftijd tegen je :)
Dus gewoon accepteren is het aller beste lijkt mij :)

Ik zie op basis van alleen deze gegevens ook geen enkele reden om je ergens op te laten testen hoor :) chaos in het hoofd is vrij normaal op deze leeftijd (sterker nog, als volwassene is dit zelfs nog normaal) en onhandigheid kan gewoon bij je horen. Dus ik zie echt niets vreemds hoor :)

Ik zit ook altijd onder de blauwe plekken, stoot vaak een glas om en struikel over mijn eigen voeten :')

(En eerlijk is eerlijk, welke puber zit niet hele periodes zichzelf in de weg of in de knoei met zichzelf?)

Boos worden op jezelf heeft geen enkele zin; gewoon even diep zuchten als je onhandig bent en weer door gaan ;)

JasmijnJoy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-13 19:54

Oke dankje! dat allemaal heb ik dus ook altijd. vroeger toen ik nog op dansen zat! jeetje :')

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-13 21:02

Herkenbaar! Ik was ook zo lomp als het maar kon in de puberteit. Nu is het al een stuk minder (22j) :D
Even doorbijten, dan groei je er vanzelf overheen :(:)