Muggenbult? Nu al?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Muggenbult? Nu al?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 20:13

Feit is dat ik altijd al een lekker hapje ben geweest voor deze slaapkamerindringers.

Maar voor 2 weken geleden dacht ik gestoken te zijn en dat werd een mooie bult die gepaard ging met heftige jeuk. Zo erg dat het pijn deed.

Gisteren merkte ik op dat ik weer gestoken was, boven mijn linker enkel op twee plekken.
Ik had er vandaag wel wat last van en het jeukt echt heel erg! Even aan mijn moeder laten zien ( :+ ben 30 en woon al jaren op mezelf)
Vanavond zei mijn vriend tegen zijn vader: moet je eens kijken hoe zo'n grote muggenbult ze heeft :+
Dus ik broekspijp omhoog en tot mijn grote schrik zag ik dat er twee blaren met vocht bij gekomen zijn. De twee plekken zijn beide hard, flink rood en warm.
Heb even getest en ik heb geen koorts.
Zo'n heftige reactie heb ik tot nu toe 2 keer eerder gehad, 1 keer op mijn pols en 1 keer op mijn andere enkel. Maar toen waren we al wat verder in het seizoen en ik heb nu nog nog geen vlieg gezien.

Dus de twijfel slaat toe! Ben ik wel echt gestoken of heb ik iets anders?

Weet nu even niet zo goed wat ik moet doen want heb niks in huis wat kan helpen! Heb er nu mar wat calendulanzalf opgesmeerd en dat verminderd de jeuk en de pijn wel wat!

Dus iemand hier in deze tijd van het jaar al ervaring mee heeft?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:21

Heb vandaag ook al een mug dood gemept. Dus ja, ze zitten er alweer ;) Vervelend dat je er zo op reageert.
Laatst bijgewerkt door Thats_Me op 22-03-13 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:21

Dat klinkt niet fijn, kan je verder ook niet echt tips geven aangezien ze mij vaak overslaan :Y)
Maar ik heb een paar weken geleden inderdaad al een mug doodgeslagen, dus het zou kunnen.

Hoop voor je dat dat het in ieder geval is, sterkte er mee :(:)

Lynn_FDA

Re: Muggenbult? Nu al?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:26

Ik heb er ook 2 op precies dezelfde plek op mijn onderbroekrand( onderkant zeg maar) schuurt de hele tijd
Dus is nu ook heel dik

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 20:29

Nou gelukkig dat ze er al wel zijn! Want dan weet ik bijna wel zeker dat dit het gewoon is!
Doordat er nu blaren zitten durf ik niet meer te deppen met ammonia.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:35

Ik smeer er een fctr 2 zalf op

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 22:15

Broertje riep het een maand terug ook al. Zelf heb ik er nog geen gezien, maar de laatste jaren word ik nauwelijks meer geprikt. (knock on wood)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 23:13

Nee meestal denk ik er zelf wel om met wat ik eet! In de zomer eet ik namelijk veel meer knoflook (leuk voor vriendje :') ) maar dan word ik dus ook veel minder geprikt!