Welk materiaal voor oorbellen wél?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rensje101

Welk materiaal voor oorbellen wél?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 18:36

Ongeveer 3/4 jaar geleden heb ik gaatjes laten schieten, heb toen mijn zweerkopjes nog wat extra weken ingehouden en toen ik ze uitdeed was alles gewoon prima. Heb toen echte zilveren oorbellen gekocht maar merkte dat ik hier wat irritatie en jeuk van kreeg. Dacht eerst dat zit tussen me oren maar voor mijn verjaardag nog een paar zilveren oorbellen gekregen en hiermee precies hetzelfde. Een uur of twee nadat ik ze in doe krijg ik jeuk en gaat het een beetje onsteken, mijn oor wordt warm en rood. Dit nog een aantal keer geprobeerd maar elke keer als ik weer een paar zilveren oorbellen in wilde doen zelfde effect.
Naja sindsdien doe ik mijn zweerknopjes maar weer in, die zijn goudkleurig maar lijkt me niet dat het echt gouden zijn omdat ik totaal 12 euro incl schieten ofzo moest afrekenen. Meestal is dat van chirurgisch staal gemaakt, toch?

Het liefste wil ik wel gewoon zilverkleurige oorbellen, al mijn sieraden zijn zilver en dan vind ik dat het mooist.
Zijn er nog meer mensen die een allergie hebben voor zilver maar bijv wel tegen titanium of staal oid kunnen?
Vind aan de ene kant ook zo zonde om bij voor titanium weer 70 euro uit te geven en weer nooit in te doen.

Wat ik me ook afvraag: ik heb gehoord van een vriendinnetje die vrijwel nooit ontstoken oren krijgt van neppe sieraden, dat is makkelijk te proberen voor paar euro... maar toch ben ik daar nog huiveriger over ivm ontstekingen.

Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:40

ik had het in het begin ook ik heb mijn andere oorbellen ingelatenje kan ze best wel eens om de week er uithalen en terug in steken want anders kan het pijn doen als het lang geleden ismaar nu kan ik ook vlot andere oorbellen dragen

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:41

Titanium kan een goede optie zijn, maar afhankelijk van wat voor oorbellen je wil kan je ook kijken of plastic goed gaat. Ik heb het nooit gedragen, maar je schijnt hangende oorbellen te hebben waarvan het haakje van plastic is en dat schijnt bij veel allergie mensen ook goed te gaan.

Ik verdraag titanium wel, verder niks meer, (plastic niet geprobeerd), maar draag inmiddels helemaal geen oorbellen meer :)

rensje101

Re: Welk materiaal voor oorbellen wél?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 18:42

Hmm... dan is plastic misschien een goed idee, die zijn bij de six denk ik ook makkelijk voor paar euro te krijgen toch? dan is het nog eens proberen waard.

Want titanium oorbellen, vind je die ook gewoon in de juwelier?

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:44

Ik heb de mijne, gewone knopjes, destijds wel bij een juwelier gekocht ja, maar weet niet of ze overal te koop zijn :)

Ik heb geen idee waar die plastic hangers te koop zijn, maar dat weet iemand anders die gaat reageren misschien wel.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 18:45

Alwiene schreef:
Ik heb de mijne, gewone knopjes, destijds wel bij een juwelier gekocht ja, maar weet niet of ze overal te koop zijn :)

Ik heb geen idee waar die plastic hangers te koop zijn, maar dat weet iemand anders die gaat reageren misschien wel.

Oké, bedankt in ieder geval :D

TE5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:54

Ik kan (tot nu toe) eigenlijk ook alleen titanium hebben :j
Zilver gaat nog wel, dat kan ik een half dagje in hebben. Wel oncomfortabel, wordt rood (staat dus ook niet echt charming) en gaat na een tijdje óf pijn doen óf echt gigantisch kriebelen :+ Goud laatst ook geprobeerd, en dat kan ik beter hebben dan zilver. Die kan ik wel hele dagen in hebben zonder erg veel last (misschien ook wel langer, weet ik niet), hoewel ook dat wel een beetje gaat kriebelen en er daarnaast helaas viezig spul uit mijn gaatjes komt als ik de boel weer uit doe :P Is ook niet helemaal de bedoeling, maar héél veel last heb ik daar niet van.
Titanium is eigenlijk het enige waar ik geheel geen last van heb, dat kan ik zo dus ook weken in hebben. Daar zijn mijn zweerknopjes ook van gemaakt, maar dat zijn ze niet per se altijd. Volgens mij ook wel eens van chirurgisch staal o.i.d.

't Is dus een kwestie van uitproberen, vrees ik :) Overigens: ik heb online wel plekken gevonden waar je titanium haakjes kunt kopen, dus misschien is het een idee om gewoon 'normale' hangoorbellen te kopen (afhankelijk van of dat jouw stijl is) en daarvan de haakjes te vervangen voor titanium haakjes? Dan kan je 't iig eens uitproberen en evt. ook gewoon gebruiken als je een paar leuke oorbellen tegenkomt met 'verkeerde' haakjes :j Ik ben zelf namelijk nog niet echt veel leuke oorbellen tegengekomen van titanium. Nou draag ik zelf voornamelijk knopjes en ringetjes, maar dan krijg je al snel dingen die in zijn geheel van titanium zijn en zo'n typische stijl, niet echt iets voor de wat 'jongere' (lees twintigers/dertigers) meiden onder ons..

Overigens, nog een dingetje als je gouden oorbellen wilt proberen: bij sommige mensen schijnt de reactie ook nog te verschillen afhankelijk van hoeveel karaat 't is.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:57

Je hebt ook anti-allergie oorbellen, dan heb je gewone oorbellen maar wel van chirurgisch staal :) daarvan weet je zeker dat je er tegen kunt.
Verder titanium of witgoud eventueel.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:03

Wat bij mij helpt is het deel dat door je oorlel heen gaat voorzien van een laagje blanke nagellak. Witgoud geeft bij mij ook geen problemen.

rensje101

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-13 19:04

CrazyCat schreef:
Wat bij mij helpt is het deel dat door je oorlel heen gaat voorzien van een laagje blanke nagellak. Witgoud geeft bij mij ook geen problemen.

Geeft dat niet meer irritaties/ontstekingen? :P

Kippesoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:08

Blanke nagellak erop *\o/* wel goed laten drogen
Ik doe dat op m'n oorlellen, binnenkant platte armbanden en zelfs op de binnenkant van broeksknopen anders zit m'n buik onder de uitslag :P