[MW] Psoriasis, wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sanet

Berichten: 7969
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:48

Meh, moest beide maar niet :)
Ik ben recentelijk weer een paar keer onder de zonnebank geweest en vorige week met blote armen en ik merk dan toch al snel verschil. Huid wordt soepeler, minder schraal.
Kom maar op met de zomer!

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 23:49

Je kan je wél laten inspuiten met HCG hormonen! Wie weet? :P

Baileysdream

Berichten: 1360
Geregistreerd: 05-08-08

Re: [MW] Psoriasis, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 02:15

Mn moeder had na een operatie dat de psoriasisweg was getrokken echt vaag..
Ik heb nu trouwens een middeltje gevonden en merk echt verschil! Zal even foto maken en naam opzoeken :')
Morgen ook maar weer bellen voor dagbehandelcentrum, wij hebben wel eens bedacht om een zonnebank te nemen, maar dat blijkt niet zo goed te zijn als de zonnebanken die ze bij dagbehandelcentrums gebruiken (alle schadelijke zooi qua straling is er daarby uit)

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:24

Meiden, hopelijk hebben jullie een idee want ik wordt zo langzaam aan gek. :\

Heb sinds een aantal dagen weer een nieuw plekje erbij, precies in m'n ooghoek.. -O- Jeuken als een malle, maar ik durf er echt geen hormoonzalf oid op te smeren eigenlijk. Loop nu al een aantal dagen met de vette zalf te smeren, met het gevolg dat ik de eerste uren amper wat zie omdat het na een aantal keer knipperen toch in m'n oog zelf zit.

Help? Iemand een idee wat ik er op kan smeren oid?
Sowieso maandag maar de HA even bellen denk ik..

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: [MW] Psoriasis, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:29

Ik heb reuma met psoriasis. Ik heb voor ruim 75% van mijn lichaam onder gezeten en momenteel zit het alleen op mijn ellebogen. Ik gebruik Embrel voor de reuma en dat doet een beetje voor de psoriasis. Hiervoor gebruikte ik een hoge dosis methrotrexaat waardoor mijn huid kalm werd en het meeste wegtrok.
Op mijn eten let ik niet. Ik merk wel dat bij stress en mindere weerstand het weer op komt zetten. Ik heb recent centella crème ontdekt en dat werkt bij mij. Op internet te vinden.

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:40

Froukje1993 schreef:
Meiden, hopelijk hebben jullie een idee want ik wordt zo langzaam aan gek. :\

Heb sinds een aantal dagen weer een nieuw plekje erbij, precies in m'n ooghoek.. -O- Jeuken als een malle, maar ik durf er echt geen hormoonzalf oid op te smeren eigenlijk. Loop nu al een aantal dagen met de vette zalf te smeren, met het gevolg dat ik de eerste uren amper wat zie omdat het na een aantal keer knipperen toch in m'n oog zelf zit.

Help? Iemand een idee wat ik er op kan smeren oid?
Sowieso maandag maar de HA even bellen denk ik..


Weet je zeker dat het psoriasis is en geen opkomende oogontsteking?

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:54

Leslie90 schreef:
Froukje1993 schreef:
Meiden, hopelijk hebben jullie een idee want ik wordt zo langzaam aan gek. :\

Heb sinds een aantal dagen weer een nieuw plekje erbij, precies in m'n ooghoek.. -O- Jeuken als een malle, maar ik durf er echt geen hormoonzalf oid op te smeren eigenlijk. Loop nu al een aantal dagen met de vette zalf te smeren, met het gevolg dat ik de eerste uren amper wat zie omdat het na een aantal keer knipperen toch in m'n oog zelf zit.

Help? Iemand een idee wat ik er op kan smeren oid?
Sowieso maandag maar de HA even bellen denk ik..


Weet je zeker dat het psoriasis is en geen opkomende oogontsteking?

99%.. Tis echt vuurrood en schilferig, en het jeukt als de pest.

Sanet

Berichten: 7969
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: [MW] Psoriasis, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:36

Ik heb ook goede ervaringen met olie, dat is misschien iets fijner aan te brengen (wattenstaafje?) dan iets vettigs?

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 23:49

Sanet schreef:
Ik heb ook goede ervaringen met olie, dat is misschien iets fijner aan te brengen (wattenstaafje?) dan iets vettigs?

Wat voor soort olie gebruik je dan? Moet er niet aan denken hoe de meeste huid oliën in je oog zullen voelen :=
De simplex zalf doet verder niet zeer als dat er toevallig in terecht komt, kijkt alleen rot. Maar t helpt maar zo kort dat het rot kijken niet afweegt tegen geen jeuk hebben. -O-

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 00:42

Ik had ook een plek op mn ooglid. Paar daagjes hormoonzalf en t is al weg.

De plekken op mn ellebogen duren 'wat' langer maar zie na anderhalve week ook al flink verbetering. En thank God voor de lotion voor mn hoofdhuid! Ohhh wat is jeuk toch naar!

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: [MW] Psoriasis, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 12:00

Ik heb nu ik zwanger ben echt bijna geen last van de Psoriasis! Alleen paar plekjes achter mijn oren,en in mijn wenkbrauwen af en toe. De rest van mijn lichaam is vrijwel ongeschonden nu! Ook weleens fijn :D

Leslie90

Berichten: 1823
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:35

Froukje1993 schreef:
99%.. Tis echt vuurrood en schilferig, en het jeukt als de pest.


Dan kan je denk ik het beste naar de dermatoloog. Hormoonzalven mogen niet in de ogen komen, zeker niet de zalf die ik bijvoorbeeld heb, Dermovate.

Ik word helemaal gek van het smeren, smeren en smeren. Kneipp houdt het wel onder controle samen met Dermovate. Maar een week niets doen aan m'n huid en ik zit weer helemaal onder. Ik doe er 2x per dag een uur over om alles in te smeren. Ik wil nu voor Stelara (biological) gaan, het ziekenhuis waar ik onder behandeling sta weet dit. Hopelijk is dit wel een behandeling voor mij.

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Re: [MW] Psoriasis, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:57

Geen enkele hormoonzalf mag langdurig bij de ogen gesmeerd worden volgens de bijsluiter, maar soms kan het niet anders. Mijn dermatoloog vertelde dat je beter een korte, intense kuur met een hoge sterkte kan gebruiken dan langdurig een klasse I corticosteroid smeren. Toen ik mijn oog nauwelijks openkreeg van de dikke schilfers heb ik gewoon gesmeerd.
Echt langdurig smeren kan de kans op glaucoom of staar verhogen. Ik zou als ik jou was gewoon smeren met het sterkste wat je in huis hebt, en dit 's avonds aanbrengen met een wattenstaafje.

Suzanne F.

Berichten: 49274
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:13

Die Kneipp probleemhuid kuur is vrij dik, geen dunne bodylotion. Ik gebruik hem nu ook op mijn gezicht en heb beduidend minder puistjes. :)
Fijn spul.

caro29
Berichten: 8046
Geregistreerd: 15-12-06

Re: [MW] Psoriasis, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:19

Van die hormoonzalven kreeg ik juist meer last. Dunne pijnlijke huid waardoor ik steeds ging bloeden. Dat heb ik met centella niet.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Re: [MW] Psoriasis, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:28

Hm, hormoonzalf durf ik eigenlijk niet. Het zit zo dicht op het randje dat het met 2x knipperen ìn m'n oog zit ipv ernaast...
Morgen toch maar de HA bellen dan, wie weet wat ie voor ideeën heeft.

Leslie90, dat zat zijn van het smeren herken ik wel. Wordt er ook knettergek van. Helemaal als ik m'n hoofdhuid moet doen, ben een kwartier bezig, maar niet gesproken over het weer uitwassen van dat vette rot zalf..
Goed voor de waterbedrijven is het wel.

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:29

Saskia9 schreef:
Ik heb nu ik zwanger ben echt bijna geen last van de Psoriasis! Alleen paar plekjes achter mijn oren,en in mijn wenkbrauwen af en toe. De rest van mijn lichaam is vrijwel ongeschonden nu! Ook weleens fijn :D

Wat fijn dat je er voor nu bijna vanaf bent!
Dat heb ik dus als ik ongesteld ben, scheelt ook de helft aan jeuk. Zullen de hormonen toch wel een grote invloed hebben.

Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 22:13

Toen ik rond de 21 was (ben nu 35) zat ik van de een op de andere dag letterlijk van top tot teen onder de jeukende, rode en schilferende plekjes. Toen naar het ziekenhuis, dermatoloog doorverwezen en die gaf de diagnose psoriasis. UV therapie gehad en daarna aansluitend zonvakantie toevallig. Daarna wel littekens die wegtrokken. Werd mij gezegd dat keelontsteking een trigger was voor een nieuwe aanval dus als ik dat had direct naar de huisarts voor antibiotica. Dit 2 maal gedaan en daarna eigenlijk nooit meer. Heb eigenlijk ook nooit keelontsteking, soms rauwe keel maar goed niet echt ontsteking volgens mij.

Heb alleen nog maar plekjes soms rond mijn wenkbrauwen, oren (erachter en rond oorlellen), buik en boven mijn ogen. Dat wissels soms weg soms terug of tijd niet.

Op mijn hoofd heb ik altijd wel korstjes en veel jeuk. Ook al soms wat minder. Probeer verschillende shampoos helpt even en daarna niet meer. Sommige na een paar keer al niet meer sommige na 2 weken niet meer.

Een tijdje terug naar de huisarts vergeten te vertellen van de psoriasis die ik vroeger had (of heb?) en die zij dat ik gewoon seborroisch eczeem heb. Kreeg Selsun shampoo mee. Wat een bocht is dat zeg. Branden dat dat deed en mij strohaar werd nog erger ervan. Nu vandaag bij de kapper een shampoo en conditioner meegekregen van Mediceuticals. Hij gaf aan dat dit ook gebruikt word bij psoriasis. Iemand ervaring hier mee?

Verder kan ik helaas niet tegen de meeste producten van Zarqua. Ben namelijk ook allergisch voor aloë vera wat daar meestal in zit. Kan bijvoorbeeld ook niet tegen de meeste dagcrèmes dan vliegt mij huid in de brand, shampoos (neutral ook niet en vele merken gehad ook goede zonder SLS en al die troep) krijg ik dus jeuk van. Of zal de jeuk door de psoriasis komen zelf?

Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:59

Ik zie dat het topic al even stil ligt, maar ik heb een nieuw product ontdekt via mijn nichtje, zij is apothekers assistent en kwam ermee dat La Roche-Posay een heel fijn product heeft. Namelijk Iso-urea MD baume psoriasis. Ik gebruik het nu sinds deze week op mijn hoofdhuid en mijn huid is al erg vooruit gegaan. Het is niet weg, maar de afschilfering is enorm verminderd. Ook jeukt het minder en is het minder vurig.

Ik ben dus erg enthousiast. Ik hoop dat iemand anders er ook wat aan kan hebben. :)
Laatst bijgewerkt door Ann_moi op 24-07-14 13:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Ipsilonka

Berichten: 5862
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [MW] Psoriasis, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:34

Wat is het voor product? Ik smeer nu mijn hoofdhuid + haar 2 x per week in met kokosolie voor ik ga slapen. Door het vet scheelt het echt veel jeuk.

Ann_moi

Berichten: 3854
Geregistreerd: 11-04-06

Re: [MW] Psoriasis, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:43

La Roche-Posay Iso-urea MD baume psoriasis is het. :)
Vet houden scheelt voor mij ook wel, maar ik vind het heel vervelend dat mijn haar dan vaker moet wassen, terwijl van veel wassen mijn hoofdhuid veel slechter wordt.

Zunzuncito

Berichten: 1574
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: in de Buurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 20:54

Bedankt voor de tip Ipsilonka! Heeft iemand van jullie ervaring met het oerdieet en psoriasis? Ik heb een collega die enorm veel last van zijn hoofd heeft/had. Sinds hij enkele maanden bezig is met dat dieet zie ik zijn hoofdhuid rustiger worden en ik vroeg me af of het nou door de zomer en de zon komt, of door dat dieet. Helaas is hij zelf 2 maanden op vakantie, anders had ik het hem zelf gevraagd :P , maar misschien hebben meer mensen hier profijt van?

Froukje
Forever young

Berichten: 10842
Geregistreerd: 09-02-08
Woonplaats: Uithuizermeeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 16:05

Zo, dit tipic ligt al even stil..

Net een stuk in de margriet gelezen over psoriasis en daar staat een stuk in over een geneesmiddel die al vele mensen van psoriasis afgeholpen heeft..
Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Iemand hier mee bekend?

_Denise_

Berichten: 5610
Geregistreerd: 05-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 02:11

Ja, meerdere mensen in dit topic gebruiken dit middel, waaronder ikzelf. :) Deze fumaarzuurester is bekend onder de merknaam Psorinovo of als de merkloze variant; dimethylfumaraat. In de volksmond gewoon 'fumaarzuur'.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: [MW] Psoriasis, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 08:39

Fijn... 8 weken geleden bevallen en nu komen de plekjes weer tevoorschijn. . 9 maanden lang nergens last van gehad.. balen!