Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
caj2008 schreef:Hallo allemaal,
Ik vroeg mij af of er meer mensen last hebben van gewrichtspijn? Op een jonge leeftijd.
caj2008 schreef:Als ik werk of veel sta krijg ik last van mij knieën. Maar dat is niet alles ik word s nacht wakker en dan heb ik last van mijn ellenbogen.
caj2008 schreef:Ten eerste: een lichaam heeft ene mechanise, dat pijn spaning geeft en spaning pijn. Die vicieuze cirkel kun je mar beter of voor zijn - of er razendsnel weer uitkomen!!Nou weer ik niet of het echt gewrichtspijn is of een slechte houding zowel s 'nachts als overdag.
caj2008 schreef:Sinds gister heb ik last gekregen van mijn vinger ( de knokkel ). Ik wil er eigenlijk niet aan dat ik nu al gewrichtspijn heb of erger reuma ofzo.
Dus misschien komt het door de kauw.
phormicola schreef:Ik heb al van jongs af aan snel pijn aan m'n gewrichten. Vooral in m'n vingers, polsen en schouders.
Laatst zag ik plotseling allemaal vreemde bultjes op m'n linkerwijsvinger. Verder naar beneden deed het gewricht van die vinger al een jaar heel erg veel pijn en was behoorlijk stijf.
Ik besloot het te laten onderzoeken en de uitslag was niet leuk: ik heb artrose.
M'n rechterschouder is zo kapot dat ik die eigenlijk niet meer kan gebruiken, maar ik sport er gewoon nog mee en doe alles nog. Het doet wel altijd pijn.
Er zijn nog een paar gewrichten die er slecht aan toe zijn. Ik zou zeggen: laat het even checken.
Hoe kijk je dna op zo'n moment...
)
(je kunt als mens je benen etc. ook weer ontlasten, hoog leggen, etc.) maar neem het bloedje serieus.
Nu mag het, vroeger moest ik me niet aanstellen. Lang leve de nieuwe tijd
)
) en ik geef paardrijles. Omdat ik zoveel beweeg eet ik flink veel en ook erg gezond. Een kilo fruit plus een pond groenten per dag is voor mij heel normaal.