Ik typ dit niet omdat ik medelijden nodig heb of iets maar gewoon dat ik mijn verhaal even kwijt moet. Sinds 2 jaar heb ik nu al gewrichtsklachten en daarbij vooral mijn knieën, handen en mijn rug. Ik ben nu al bij de reumatoloog, orthopeed, endocrinoloog en het vermoeidheid centrum geweest en niemand kon me echt vertellen wat er nu met mij aan de hand is. Zo'n 10 ke. er doorgestuurd naar de fysio en dus al meerde fysiotherapeuten gehad maar ook daar kwam ik niet veel verder bij. Afgelopen vrijdag was ik bij de endocrinoloog en die heeft mij verteld dat ze verder niets meer voor mij kon betekenen en dat ik maar weer terug naar de huisarts moet. Dus vanochtend bij de huisarts geweest en die heeft mij verteld dat ik er maar mee moet leren leven. Dus ik ben nu best van slag, want hoezo mee leren leven ik ben nog maar 19 jaar oud en voor mijn gevoel is er nog niet alles uit de kast getrokken om mij een diagnose en of behandeling te geven. Ik weet dat dit niet het ergste is wat je kan overkomen, maar ik baal best en dat is zacht uitgedrukt. Sorry als dit in jullie ogen een klaag bericht is maar ik voel me op dit moment echt bagger.
Loiz
Geplaatst: 20-03-13 15:42
Reuma kunnen ze in je bloed vinden. Al een bloedonderzoek laten doen? Wat voor pijn heb je? Wanneer? Reuma is redelijk lastig vast te stellen, maar zou een optie zijn om verder te laten onderzoeken. Waar ben je naar de reumatoloog geweest?
Thats_Me
Geplaatst: 20-03-13 16:29
Heel vervelend maar er zijn heel veel aandoeningen die gewrichtspijn veroorzaken maar waar je dus maar mee moet leren leven. Heb zelf HMS en ja, daar moet je ook mee leren leven. Erg rot om te horen en er mee te moeten leven maar het is te doen.
Medelijden is dus niet nodig, het kan altijd erger al lijkt dat misschien nu even niet zo. Je gaat je daar niet beter door voelen als anderen je zielig vinden. Je zult het zelf een plekje moeten geven, je grenzen moeten leren kennen en gewoon vrolijk verder gaan met leven. Maak het onderdeel van jezelf dan gaat het minder voelen als een last en geef ook toe aan de pijn en neem genoeg rust.
Loiz
Geplaatst: 20-03-13 16:41
Kopt TM, maar ik zou het, als ik TS was, wel fijn vinden dat er een naampje aan gekoppeld word. Gewoon omdat je dan beter weet wat je hebt, daar beter mee kan leren omgaan en mensen in je omgeving vaak meer begrip hebben als je 'echt iets hebt'. Klinkt banketstaaf, is wel vaak zo. Ervaar ik zef ook met mijn Reuma, welke ik al sinds mijn 3de heb en niet te zien is, echter reageren mensen veel beter als ik zeg wat ik heb.
Welke onderzoeken zijn er allemaal gedaan TS? Kan je niet bij een andere rheumatoloog gaan voor een second opinion? Maar misschien heb je dat al gedaan natuurlijk. Ik kan me inbeelden dat het voor jou niet fijn is zo met lege handen weggestuurd te worden
Er is bloedonderzoek gedaan en ik ben onder een bot scan geweest. Ik snap dat er heel veel mensen die er zijn die horen dat ze ermee moeten leven, maar ik heb zou zelf graag willen weten wat ik heb zodat het misschien ook iets makkelijker is.