Uitstekende schouderbladen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

jumpiewumpie

Uitstekende schouderbladen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 14:06

Beste bokkers,

Ik heb last van uitstekende schouderbladen:

Afbeelding
Maar dan in een ietwat heel veel ergere vorm.

Dit is best irritant aangezien ik ofwel 2 bulten op mijn rug heb als ik iets strak aanheb, ofwel net een tent ben als ik iets los aandoe (aangezien de stof dan recht naar beneden valt vanaf die uitstekende schouderbladen) :D Hierdoor kan ik ook veel kledij niet aan omdat het er niet uitziet :( Mijn schouders achteruit doen helpt trouwens niet echt, dan steken mijn ribben weer naar voren en loop ik rond met holle rug. :')

Zijn er oefeningen om dit een beetje weg te trainen?

Jumpiewumpie

zonnebloem18

Re: Uitstekende schouderbladen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:08

Sta je wel netjes rechtop dan?
Weg trainen lijkt me onmogelijk je kan wel trainen om een betere houding te krijgen.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 14:17

zonnebloem18 schreef:
Sta je wel netjes rechtop dan?
Weg trainen lijkt me onmogelijk je kan wel trainen om een betere houding te krijgen.

Ik trok mijn schouders wel eens op, maar dat heb ik wel afgeleerd. Als ik mijn schouders optrek, zijn de schouderbladen wel niet meer zichtbaar.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:18

Fitniss!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:20

Mijn Amerikaanse neefje had ze toen hij klein was ook erg, en noemde ze 'cut dragon wings' :D Hij was er super trots op.

merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 14:21

Ik heb dat ook heel erg en dat is door een slechte lichaamshouding volgens de kinesist. Is idd geen zicht als je iets strak aan hebt... Soms wil iemand eens een klopje of streel op mijn rug geven en verschieten ze opeens heel erg dat dat zo uitsteekt...
Bij mij komt het doordat mijn schouders de neiging hebben om naar voren te vallen dus ik houd ze niet recht, heb een gebogen houding. Zit in de familie bij mij. Bij het paardrijden heb ik jammer die houding ook vaak.

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 15:07

AnaisEnMieke schreef:
Ik heb dat ook heel erg en dat is door een slechte lichaamshouding volgens de kinesist. Is idd geen zicht als je iets strak aan hebt... Soms wil iemand eens een klopje of streel op mijn rug geven en verschieten ze opeens heel erg dat dat zo uitsteekt...
Bij mij komt het doordat mijn schouders de neiging hebben om naar voren te vallen dus ik houd ze niet recht, heb een gebogen houding. Zit in de familie bij mij. Bij het paardrijden heb ik jammer die houding ook vaak.

En kan je hier dan iets aan doen? Of heb je hier oefeningen voor gekregen? :) Die houding zit er bij mij bij het paardrijden ook wel wat in...

merries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:30

jumpiewumpie schreef:
AnaisEnMieke schreef:

En kan je hier dan iets aan doen? Of heb je hier oefeningen voor gekregen? :) Die houding zit er bij mij bij het paardrijden ook wel wat in...

Nee, niet echt.. Door te sporten zou ik een betere lichaamshouding krijgen. Moet gewoon letten dat ik mijn schouders naar achter hou maar is zo vermoeiend om de hele tijd zo te zitten :+
Wat zegt dokter of kinesist bij jou erover? En krijg jij er ook lichamelijke klachten van? Ik zit met een chronische ontsteking in mijn rechter schouder o.a doordat ie zo naar voren staat :/

Claartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:32

google scapula fixatoren trainen...

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 22:56

AnaisEnMieke schreef:
jumpiewumpie schreef:

Nee, niet echt.. Door te sporten zou ik een betere lichaamshouding krijgen. Moet gewoon letten dat ik mijn schouders naar achter hou maar is zo vermoeiend om de hele tijd zo te zitten :+
Wat zegt dokter of kinesist bij jou erover? En krijg jij er ook lichamelijke klachten van? Ik zit met een chronische ontsteking in mijn rechter schouder o.a doordat ie zo naar voren staat :/

Ik ben ooit naar de kinesist gegaan voor mijn onderrug, maar die vond blijkbaar dat mijn schouders heel vast zaten. Toen had ik daar niet echt last van, maar momenteel wel. Ik vraag me dus af in hoeverre het nog verslechterd is :D M'n moeder is van mening dat wandelen helpt, en laat me dan ook maar al te graag met de hond wandelen, om een kinesist uit te stellen :')

Ik had wel een foute houding maar ik denk dat ik momenteel wel ongeveer correct loop...

jumpiewumpie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 22:58

Claartje23 schreef:
google scapula fixatoren trainen...

Bedankt!

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 13:23

Dit word ook wel winging scapula genoemd.
Dit heb ik zelf ook iets in mijn linker schouderblad, ik train erg veel in de sportschool en heb tijdens een oefening mijn schouder gebleseerd en ben toen daar mee naar een fisio bij ons op de sportschool geweest. Die vertelde mij dat mijn schouder bladen ook uit staken. Je hoort met je hand iets een heuveltje over te gaan en niet tegen je schouderblad aan te stoten. Ik heb hiervoor een aantal oefeningen gekregen.

Hier een youtube filmpje met een van de oefeningen die ik daar ook voor deed
http://youtu.be/FvzELdpmeNc

Ik zal eens naar een fisio terapeut gaan en die kan je vast verder helpen.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-13 17:21

jumpiewumpie schreef:
Ik had wel een foute houding maar ik denk dat ik momenteel wel ongeveer correct loop...

Als je schouderbladen nog zo uitsteken is dat voor mij het teken dat je nog steeds een foute houding hebt. Toch zeker van je schouders, misschien dat het nog erger was (in je lage rug vb), maar 'correct' zou ik dit niet noemen. Een kinesist kan zeker helpen.