Sinds een aantal weken heb ik het af en toe benauwd, niet op de longen, maar echt in de keel. Alsof m'n keel wordt afgeknepen iets onder m'n strottenhoofd.
Dit begon met 's nachts wakker worden omdat ik 'stikte'. Ik kon geen lucht meer krijgen, niet door m'n neus of door m'n mond. De oplossing was even rechtop in bed zitten en m'n mond open doen. Maar het geeft een heel erg angstig gevoel natuurlijk, vooral omdat je heel erg raar wakker wordt. Nu heb ik dit sinds enkele weken niet meer, gelukkig!
Maar viel het me op dat ik er af en toe met praten last van krijg. Zonet heb ik weer een poosje zitten bellen en m'n stem wordt dan zo moe en zwak! Over het algemeen ook met inspanning, met rijden, met fietsen.
Nu ik dit zo opschrijf denk ik steeds meer aan hyperventilatie, al zou ik niet weten waar ik dat moet hebben opgelopen. Ik heb 0,0 stress, in het afgelopen half jaar heb ik alleen maar minder stress gekregen en daarbij ben ik superstressbestendig (naar mijn idee, misschien onbewust wel totaal niet
). Wie o wie herkent dit nare gevoel?