Leuk voor als ik veertig ben...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Littera

Leuk voor als ik veertig ben...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 00:19

... maar niet voor nu. :')
'Wat? Ben je achttien?'
'Eh, ja.'
'O...'
'Hoe oud dacht je dat ik was?' (Laat het zestien zijn, laat het niet jonger dan zestien zijn...)
'... Veertien.' Een bijna fluisterend antwoord.
Gelukkig, dat valt nog mee. Een paar weken eerder werd ik zonder make-up twaalf geschat. -O-

Ik heb het probleem dat ik klein van stuk ben en een gezicht heb dat vrij rond is, waardoor echt iedereen mij jonger schat dan ik ben. Met drank halen in de supermarkt is het al eens voorgekomen dat ik mijn ID niet eens hoefde te laten zien, want 'jij bent gewoon te jong om het mee te krijgen'. Zelfs docenten verbouwen mijn naam tot een verschrikkelijk verkleinwoordje, een leuke jongen heeft al eens gedacht dat ik het zusje was van een vriendin, mensen vragen wel eens hoe ik een bepaalde uitgaansgelegenheid in ben geslopen en ik ben het beu om tot mijn veertigste te wachten om de voordelen van mijn verschijning te zien. :')

Dus... wie heeft er tips om er volwassener uit te zien? Het gaat me vooral om make-up of bijvoorbeeld kapsels, dingen die je met je haar kunt doen. Ik wil alleen geen circusact worden, daar heb ik op Youtube al genoeg voorbeelden van gevonden. :=

(foto staat in mijn profiel)
Laatst bijgewerkt door Littera op 19-03-13 00:38, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bonte_

Re: Leuk voor als ik veertig ben...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:23

dat schreeuwt om een foto :D

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:24

Smokey eyes en de haren fohnen zodat het wat volumeuzer valt.
Anders weet ik het ook niet... :')

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:26

Ik denk dat dat zonder foto lastig te beoordelen is.
Kledingstijl kan ook helpen
Draag je een bril?

Man0n89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:27

Hahaha ik heb exact hetzelfde ook een rond gezicht, tenger gebouwd gelukkig dan nog wel lang. Toen ik 18 was ben ik ook rond de 14 geschat. Nu ben ik bijna 24 en word ik rond de 22 geschat het gaat dus al beter. Ik heb er geen tips voor maar lees wel graag mee want een kapsel vinden dat leuk staat vind ik ook lastig. Foundation werkt bij mij bijna averechts dan heb ik echt een poppengezichtje. Ik lees even mee!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 00:32

Ik overweeg nog even of ik een foto neerzet, dat is mentaal een hele stap. :')
Mijn haar is gek genoeg wel heel vol, ik heb lang haar met slag, alleen heb ik het idee dat elk kapsel de rondheid van mijn gezicht versterkt. Geen bril overigens.

Ja inderdaad Man0n89, ik kan ook nauwelijks foundation op, dan schatten ze me denk ik tien. :P Gelukkig dat jij al wel wat dichter bij je leeftijd wordt geschat!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:33

Foto zou handig zijn :j

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 00:38

Ik gooi wel even een foto in mijn profiel, dan ziet niet de hele wereld hem. :')

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:39

Rimpeltjes tekenen rond je ogen? :')

Ik zou zeggen, wees maar blij. Je hoeft niet te wachten tot je 40 bent, over 5-10 jaar heb je ook voordeel als je 20 geschat wordt terwijl je al 28 bent.
Lijkt me een stuk beter dan 24 zijn en 30 geschat worden ;)

moralian

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:40

ik ben 22 en word nog 14 geschat XD

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 00:41

moralian schreef:
ik ben 22 en word nog 14 geschat XD

Oh, dat is nog erger. :P Ik heb net even in je profiel gekeken en ik zou je ook geen 22 geven! Wel ouder dan 14, dat dan weer wel.

Nou, de mijne staat erin. Ik had niets wat niet bewerkt was waar mijn gezicht redelijk opstond behalve dit, dus hier moeten jullie het mee doen. Ik heb ook een vooraanzicht met vlecht, hét kapsel dat het altijd nog verergert. :')
Laatst bijgewerkt door Littera op 19-03-13 00:49, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:46

Wees blij! Werd afgelopen week 2 keer op 34 geschat, terwijl ik 24 ben :S
Dat is pas zuur! Mij mogen ze voortaan wel 10 jaar jonger schatten hoor!

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 00:51

Ja, dat is weer een ander uiterste, maar ik zal hier op mijn veertigste ook wel heel blij om zijn... alleen nu niet. :P

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:52

Ik word ook nog steeds zo'n 5 jaar jonger geschat. Vroeger was dat idd soms lastig, met uitgaan ofzo, maar ik heb er nooit zo'n probleem mee gehad. Vind het nu wel oke (en nee, ik ben nog lang geen 40)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 00:58

Mooie meid hoor... Gewoon trots op zijn. Beetje oogmake-up en wellicht (moet je willen) een pittig(er) kapsel?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 01:12

Beetje meer make-up op je ogen doet al veel.
En je haar los, misschien een verfje (highlights) erin.
In elk geval geen staartjes en of zo'n vlechtje als op de foto ;)

Littera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 01:22

Nee, een vlecht doe ik nooit meer, tenzij ik me een keer als hamster wil verkleden. :')
Voor een kapsel ben ik al aan het zoeken, maar het probleem is: hoe korter mijn haar, hoe boller mijn kop. :=
Wat voor make-up rond mijn ogen? Eyeliner sowieso denk ik, maar smokey eyes durf ik niet zo goed omdat ik dat al eens had geprobeerd en het een beetje too much was. :P

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 01:26

Ah, welcome to the club zou ik haast zeggen ;)
Als het doorgaat dat de leeftijdgrens voor alcohol naar 18 gaat ben ik ervan overtuigd dat ik tot m'n veertigste met mijn ID-kaarten kan lopen wapperen.

Hier ook een relatief rond gezicht, met als extra prijs lekker veel sproeten. Ik word in april 28.
Mensen die me kennen schatten me meestal 20/21, mensen die me niet kennen schatten me serieus ruim 10 jaar jonger. (foto's in profiel te bewonderen ;) )
Als ze mijn ID-kaart vragen en ik mijn papieren (!) rijbewijs trek voor een flesje wijn (9 van de 10 keer wordt daarom gevraagd) zijn sommigen nog in staat werkelijk de datum uitgebreid te gaan bestuderen... 8)7

Make-up om jezelf ouder te laten lijken is eigenlijk wel heel bizar, vind je ook niet? Beetje make-up kan wat toevoegen, maar echt, doe het gewoon als aanvulling.
Je kunt in een mantelpakje gaan rondhupsen uiteraard, maar als het je ding niet is zou ik dat ook laten. Het zou de boel ook nog wel eens erger kunnen maken denk ik ;)

Overigens, als ik naar je foto's kijk in je profiel zou je rond de 17/18 schatten, zie je er harstikke leuk uit en zou ik het lekker zo laten hoor :)

edit: jou probleem met een korter kapsel herken ik ook meteen! Is hier ook geen succes. Kapper vind het tof, ik vind het vreselijk! Ik ben gesettled voor een lengte tussen kaak en schouder met pony, dat ik zowel los als in een knip of staart of opgestoken kan dragen.
Laatst bijgewerkt door Castellon op 19-03-13 01:31, in het totaal 2 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 01:27

Gewoon proberen, je merkt vanzelf wat je mooi vind.
Misschien kun je de kapper om tips vragen wbt je kapsel?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 01:28

Het moet je natuurlijk passen en jouw ding zijn, maar...
Ik zou als jou zijne, als ik iets ouder willen lijken, je iets strakker/netter kleden.
Haar in een nette staart, beetje lippenstift op en alleen mascara en evt klein randje eyeliner,
net jasje over spijkerbroek of zwarte legging met short.

Als je van wat gekker houd bv een net jasje met rare overknees met een vreemde leuke print bv over een legging :3
(zo heb ik bv een felblauw net colbertje, en dan een legging met een short en overknees met uiltjes erop.)

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 01:55

Hahahaha jou probleem kan de mijne zijn,,, wordt dit jaar 25 ( zie profiel foto :') ) en krijg zonder mijn idee kaart nog steeds geen alcohol mee van de gewone super ( ook geen sigaretten voor mn moeder ) hilarisch !

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 07:06

Ga naar een goede Douglas oid en laat je maar wat "ouder" opmaken.
Ik ben daar vorig jaar ook maar weer eens geweest, maar dan om wat jonger te lijken. Standaard 5 tot 8 jaar ouder geschat worden is ook niet leuk. :D
Daarna naar de kapper, een kapsel kan ook veel doen. Wat "oudere" kleding, moet lukken! :)

miranda1967

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 07:29

ik vind je prachtig en zie je gewoon als een mooie frisse meid met een prachtige bos haar !!
Beetje eyeliner en lipstick en verder niks meer aan doen zou ik zeggen !

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 07:45

Ik het reuze meevallen. Ik vind je op die eerste foto gewoon 16 lijken. Ik zou er niets aan doen.

Ben je soms klein van stuk? Dan zou je een hakje kunnen dragen.

Overigens toen ik 14 was dacht iedereen dat ik al 18 was en toen ik 28 was dacht iedereen dat ik 18 was.
Even had ik hoop om op die 18 te blijven hangen maar nu ik 41 ben zie ik eruit als...ahum..41.
Jammerrrrr....

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 07:53

Ik werd ook een tijd jonger geschat. Mijn haar is nu kort en nu word ik juist ouder geschat. Een vriendin zei zelf dat korte haar maakt je zo oud. Maar ik ben er wel blij mee