Fitness + zwemmen Utrecht voor studenten? (revalidatie)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Fitness + zwemmen Utrecht voor studenten? (revalidatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:33

Aangezien Bokt eigenlijk alwetend is denk ik, ik gooi het maar eens online...

Vorig jaar heb ik een flinke val gemaakt van het paard wat ik destijds reed. Ik ben met mijn rug tegen een houten paal aangekomen, heel ongelukkig, en daardoor heb ik nu 2 wervels die scheef op elkaar staan. Het is een beetje lastig uit te leggen, maar het komt erop neer dat je rug één lopende lijn hoort te zijn, en dit bij mij niet meer het geval is. Dit wordt versterkt door de scoliose die ik heb omdat ik gewoon letterlijk altijd scheef loop/zit/lig.

Een tijdje geleden ben ik weer begonnen met paardrijden, dit gaat tot mijn verbazing nu nog erg goed. Helaas is mijn conditie echt om te janken, ik merk zelf dat ik na twee rondjes draven helemaal kapot ben, letterlijk buiten adem. Een kwartiertje fietsen naar school moet met pauze bij elk stoplicht, anders kom ik rood en bezweet aan. Ik schaam me hier nogal voor, ook al kan ik er niet zo veel aan doen.

Nou wil ik dus weer lekker een conditie op gaan bouwen. Ik heb het met mijn fysio in Almere besproken en die raadde mij aan om te gaan fitnessen, maar het liefst in combinatie met iets wat goed is voor mijn rug, zoals zwemmen. Ik kan heel goed mijn eigen grenzen voelen, en als ik denk dat iets niet gaat met mijn rug dan doe ik het ook gewoon niet, dus fitness zonder speciale begeleiding is geen probleem. Het punt is alleen het vinden van een fitnesszaal in Utrecht die ook een zwembad erbij heeft. De enige die ik tot nu toe echt kon vinden is David Lloyd, maar helaas ligt dat echt to-taal niet binnen mijn studentenbudget. Voor mij is de max qua uitgave toch wel echt 30 euro per maand. Ik wil ongeveer 2-3 keer per week gaan sporten, maar niet elke keer alleen maar fitness. Het liefst wil ik af en toe alleen gaan zwemmen of alleen fitnessen bijvoorbeeld.

Heeft iemand misschien tips voor mij? Een goedkoop fitness abbonement met een goedkoop zwembad wat er in de buurt ligt mag trouwens ook.
Nou Bokt, brand los!

chanicha

Re: Fitness + zwemmen Utrecht voor studenten? (revalidatie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 21:35

Volgens mij kan je bij zwembad de Kwakel boven fitnessen en tegen een gereduceerd tarief beneden zwemmen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:32

Bilthoven: sportcity. Loopafstand van station. Ongeveer 7 min trein vanaf cs :) ik sport en zwem daar ook, met begeleiding, heel fijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 23:35

Super bedankt voor de tip! Ik denk dat Bilthoven voor mij nog makkelijker te doen is dan Overvecht, en daarbuiten staat paard op het randje Bilthoven/Zeist dus dat komt goed uit. Ik ga even kijken!

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:58

Is er niets aan de UU (als je daar studeert) verbonden? Via de HvA/UvA kun als student zijnde voor €119 per half jaar onbeperkt sporten bij het USC. Prikkie dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:05

Ik heb een tweejarig abbonement bij SportCity en betaal dan 35 euro :)

Bijkomend voordeel is dat je naar elk filiaal mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 20:06

In Utrecht heb je wel Olympos, dat zit bij de uni, maar dat is echt een vrij dure sportschool, zelfs voor studenten.. Daar betaal je voor een jaar 240 euro geloof ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:39

Dat is minder dan bij SportCity, ik vind 20 euro per maand niet veel. Dat is FitForFree tarief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:37

Klopt, ik vind het ook niet heel duur hoor als je op jaarbasis kijkt. Het enige nadeel is dat je dan gelijk een jaarcontract af moet sluiten. Verder vind ik het in vergelijking met andere sportscholen met studententarief wel weer vrij duur. Mijn vriend sport bijvoorbeeld zo vaak als hij wilt en zo lang als hij wilt voor 7.50 per week. Dat is alleen in Delft en voor mij niet echt lekker bereikbaar :+

Ik ben ook een beetje een zeur qua geld hoor, ik heb vrij veel vaste lasten en ik vind een sportschool erbij dan toch wel aardig moeilijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:38

Bij SC zit je ook aan een jaar vast geloof ik.. dat is bijna overal in sportscholen