Ik heb sinds oktober rondgelopen met een vervelende rugblessure waardoor ik een poos niet heb kunnen rijden (af- en aan). Gelukkig is het een relatief korte periode geweest, maar blijkbaar zijn er toch een aantal spieren "verloren" gegaan om goed/met gemak te kunnen rijden. Kort gezegd.. ik moet "revalideren". Maar hoe!?
Ik loop al sinds die blessure bij de fysio en het gaat de goede kant op. Hier- en daar een terugval, maar we zijn er weer bovenop aan het komen. Ik loop bij een sportfysio waarmee ik een hoop oefen en een hoop doe. Leuk dat ik weer pijnloos kan zitten, staan en lopen.. maar ik wil gewoon kunnen rijden. Vandaag heb ik weer een poging gewaagd en ik merk dat mijn benen alle kanten op wiebelen en ik helemaal niet goed stabiel kan zitten. Erg vervelend.
Nu natuurlijk mijn vraag.. Hoe kan ik zo snel mogelijk die spieren weer kweken zonder mijn paard daarbij te 'storen' ? Daarnaast ben ik natuurlijk ook opzoek naar mensen met soortgelijke ervaringen
die mensen worden nl eerst voor mensen opgeleid en blijven vaak ook nog een kleine mensenpraktijk houden.)