Véél geld besparen, wie vult er zelf capsules?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Véél geld besparen, wie vult er zelf capsules?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 19:31

Hallo allemaal.

Sinds een aantal maanden vul ik zelf mijn capsules met de supplementen en kruiden die ik gebruik.
De juiste dosering was zo niet te koop, plus dat het echt enorm uit de hand liep met de kosten.
Feit is dat ik niet zonder deze supplementen kan, en ze levenslang nodig heb aangezien het mijn alternatief is voor Ritalin.
Wie doet dit nog meer of heeft hier interesse in?

Voor mij scheelt dit meer als 500 euro per jaar en het is niet eens heel moeilijk. :)

Voor het idee, om één stof te noemen:
90 capsules van 100 mg kost 30 euro
Voor 1000 capsules de stof puur voor humaan gebruik kost net geen 20 euro.
Dan moet je capsules nog meetellen maar dat scheelt een hoop.

Dan heb je uiteraard je investeringen zoals een vuller, weegschaal en wat andere dingen maar zo vreselijk duur is dat niet.
Het vullen zelf is niet vreselijk moeilijk, daar moet je even handig in worden.
Dat houdt in dat je de dosering per aantal capsules berekend, en weet wat het volume is van het totaal aantal capsules voor de vulstof.
Na goed mengen en vullen kan je door simpel afwegen zo checken of de stof goed verdeeld is.

Uiteraard gebruik ik dit niet voor illegale doeleinden zoals drugs en zeer nauw luisterende medicijnen.
Medicijnen kan ik slecht tegen en gebruik ik daarom niet.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 19:27

Klinkt inderdaad geld besparend, wat doe je er in, welk kruid.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 19:54

Glidkruid onder andere.
Maar ik heb ook brandnetelcapsules en andere dingen.
In nederland is vrijwel alles kant en klaar in capsules, maar uit het buitenland kan je veel kruiden zo kopen los.
Die vermaal ik met een goede koffiemolen en die gaan de capsules in.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 22:25

Elevien

Re: Véél geld besparen, wie vult er zelf capsules?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:36

Interessant! Waar koop jij de "supplement-poeders"?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-13 23:46

Ebay, veelal uit Engeland. :)
In nederland is wel wat te vinden, maar meestal vrij duur en dat zijn meestal alleen kruiden.
Ebay is simpel, goede service en binnen 4-7 dagen heb ik het meestal binnen.
Voor humaan gebruik meestal, en veel kruiden worden in andere landen zelfs in voedsel gebruikt.
Maar ik heb ook wel monnikspeper liggen wat voor humeurige merrie's was volgens de zak. :P
Kon het voor mensen ook wel kopen, maar dat was tig keer duurder voor veel minder.
Maargoed, het is puur vermalen kruid, niets mis mee.

In mijn geval is het enorm handig, ik had een supplement waar ik tussen de 2 en 3 capsules voor moest slikken.
2 te weinig en 3 was teveel, en dat teveel had vervelende bijwerkingen voor mij.
Nu heb ik letterlijk 4 doseringen van L-theanine en Glidkruid, 25, 50, 100 en 200 mg.
Dan vul ik ze ook nog met magnesium, en ik heb nog appelzuur besteld om eens te proberen.
Dat schijnt goed te werken bij fybromyalgie samen met magnesium, iets met je stofwisseling en meer energie.
Was 9 euro voor 350 gram, gewoon voedselkwaliteit.
100 stuks van 800 mg kost kant en klaar in capsule dus 23 euro. Terwijl 2400 mg aangeraden wordt dus dat kost dan wel een paar centen per maand.

Enige wat ik wel besteld heb kant en klaar is omega3, dat kon ik nergens vinden in poeder, maar een jaar voor 13 euro is goed te doen. :Y)
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 19-03-13 23:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 23:52

Waar haal je de lege capsules vandaan? En verdere benodigdheden? (afgezien van de ingrediënten)
Edit: haal wel eens capsules leeg, maar dit klinkt echt super handig voor humaan gebruik!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 00:00

Lege capsules en machines zijn te koop smartshops zoals o.a Azarius.
Machine die ik heb heet The Capsule machine, die is voor 24 capsules per keer vullen.
Capsules koop ik via ebay zelf, laatst eens een bieding gewonnen voor 1000 capsules voor 8 euro inclusief shipping.
Dat scheelt nogal tegenover 5 euro per 100 in nederland.
Ik heb 3 plastic petrieschaaltjes op ebay gekocht met dekseltje voor 3.50 voor het afwegen en wat afval tijdens het vullen.
Een metalen spateltje voor die doeleinden ook bij de zelfde verkoper voor 4 euro.
Weegschaaltje tot 100 gram kan je voor 10 a 15 euro krijgen, en die doet het echt prima.
Dat kan je goed checken met muntgeld, die zijn zeker weten een vast gewicht.
Een maatbekertje van 50 ml heb ik gekocht bij de welkoop, voor het volume.
Verder heb ik een koffiemolen van Krups, die kan groffe kruiden verpulveren.

Elke vuller heeft een totaal volume wat er in de capsules pas allemaal bij elkaar.
Bij die van mij is dat 12 ml, ik reken de stoffen uit voor 24 capsules en doe dat in het bekertje.
De rest vul ik af met een andere stof, of met vulstof als rijstmeel. (gluten en melkallergie)
Dit meng je goed, en dat doe je in de vuller waar de capsules al in zitten en veeg je erin, aanstampen en alles in de capsules.
Dan klik je de dopjes erop die in het bovenste deel al zitten en kan je ze zo in een schaaltje mikken met een keer indrukken van de machine.

Klinkt makkelijk, is het niet helemaal want je moet er wel ff handig in worden.
Dat is niet erg, gewoon een 200 capsules met meel vullen ofzo, om handig te worden met het apparaat.
Op deze manier slik ik gewoon ook alles waar ik baat bij heb, zonder dat ik weet dat het bakken met geld kost.

Locanda

Re: Véél geld besparen, wie vult er zelf capsules?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:03

Kun je een eigen zaak mee beginnen joh! Net een tikkie onder de huidige marktprijzen van supplementen gaan zitten. :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 00:06

Als je er goed over nadenkt wel ja. Scheelt echt bizar veel geld.
Enige is dat ik niet weet of ik dat wil, maar dat is een ander verhaal.
Maar ik maak uiteraard wel voor iedereen in huis capsules, en een enkele keer voor een buitenstaander.

Schrok me ook echt rot bij sommige dingen wat de stof kost, en wat een potje kant en klare capsules kost.
Melatonine kost per 10 gram 12 euro geloof ik, en ik slik 5 mg per dag.
Daar zou ik 2000 capsules mee kunnen vullen, en nu betaal ik voor 270 stuks van 3 mg 28 euro.

Het is een rare bedoening in ieder geval, maar ik heb sommige dingen gewoon nodig.
En die waren er niet in 50 of 25 mg, 100 wel maar dan niet te betalen.
Glidkruid is er ook gewoon niet in die dosering van 50 mg, dan zit je meteen op 500-800 mg terwijl ik van 400 al echt slaap als een blok beton.
Ritalin is meestal voor het leven, en zonder dit alternatief functioneer ik niet.
Leeglopen op supplementen waar je niet zonder kan is niet leuk en ik ben hier dan ook erg blij mee zo. :D