gezinsprobleem

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelduke

gezinsprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 14:30

topic niet meer relevant
Laatst bijgewerkt door Buffelduke op 06-07-23 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:28

Ik denk dat je zusje gewoon wat duidelijker aangeeft wat ze leuk vindt. Zij houdt van mode, je moeder ook, dus gaan ze regelmatig samen winkelen. Misschien kun je aangeven dat jij dat ook wel een keer wil?
Zoals ik het lees stel jij je erg bescheiden op, je bent ook al wat ouder, misschien denkt je moeder wel dat je het zo wel goed vindt. Zou gewoon een keer een gesprek met haar aangaan, eventueel met haar en je vader en zeggen wat je dwarszit.

Overigens begrijp ik sommige dingen van je moeder ook wel weer, paardrijkleding ruikt inderdaad naar paard. ;)
En een hondje, tja, jij bent bijna 18, als de rest van de familie nooit thuis is, wie moet dan voor het hondje zorgen als jij uit huis gaat?

ViefJor

Re: gezinsprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 16:50

Ik ben een keer in droomtherapie gegaan.. Nou heb ik dit onthouden 'wanneer je droomt over de dood van een dierbare, is het tijd dat jullie wegen scheiden.'

Mijn ouders zijn gescheiden, ik ben zelf trouwens ook 18, en ik woonde bij mijn vader. Want mijn moeder en ik hadden ALTIJD ruzie. Ik kon het super vinden met mijn pa, deelden de paardenpassie enzovoorts. Totdat mijn vader meer interesse is vrouwen begon te krijgen. Ik werd weggecijferd, 10 euro op het aanrecht 'ik ben laat vanavond, koop maar wat te eten voor jezelf.' Maar als ik is een keer laat thuis was barstte de bom. Alles draaide om mijn vader, en ook ik begon regelmatig de dromen over zijn dood.

Ongeveer een half jaar geleden ben ik uit huis gegaan, de ruzies werden erger en de verschrikkelijkste ziektes schoten om mn hoofd. Het was genoeg. Ik ben bij mijn vriend gaan wonen.

Ik ben druk bezig met mijn band met mijn moeder, dat gaat heel goed. Mijn vader probeert het ook wel, maar er zijn gewoon dingen gebeurd die ik niet kan vergeten. Buitens huis gaat dit goed, totdat we de drempel van het huis over stappen.

Ik heb geprobeerd te praten, maar dit hielp helaas niet. Misschien is het lekker als je eventjes een tijdje er tussen uit gaat? :)

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 13:41

Dankjewel voor je reactie! uit huis lijkt me iets te snel, daar ben ik nog niet klaar voor denk ik. Heb het er eergister even met mijn moeder over gehad. Hopelijk verandert het nu!

ViefJor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 13:46

Wat goed dat je het hebt aangekaart! Ik had daar de hoop van opgegeven. Het hielp toch niet en draaide alleen maar weer uit op ruzie's. Ik zeg ook niet dat je al t huis uit moet, maar misschien een weekje of 2 bij een familielid/kennis/vriendinnetje te blijven slapen? :)

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-13 14:13

Dan kan ik me voorstellen dat je bij je vriend bent gaan wonen! Misschien wel een ideetje inderdaad, af en toe slaap ik ook bij een vriendin van mijn opleiding die op kamers woont. En vaak ben ik 3 of 4 dagen bij mijn beste vriendin, dat werkt inderdaad ook wel! Bedankt!