Constant zenuwachtig gevoel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy517

Constant zenuwachtig gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-13 23:58

Het is al vrij laat, verwacht ook niet dat ik meteen antwoord krijg, maar..
Ik heb voor zover ik mij kan herinneren al weken, zo niet maanden, een constant zenuwachtig gevoel in mijn buik..
Waardoor het komt? Geen idee.. Ik heb voor mijn eigen gevoel helemaal geen stress (geen schoolexamens bijvoorbeeld) of andere direct voor de hand liggende oorzaken..
Zijn er mensen die dit herkennen? En iets wat hier misschien tegen helpt? Vind het namelijk best vervelend.. -O-

ankehoix

Re: Constant zenuwachtig gevoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 00:01

Hier nog iemand.
Na een middag ontspannen op mn paard kwam het er alsnog uit en zat ik wel degelijk ergens overin.
Terwijl ik toch echt naar mijn idee helemaal nergens over aan het stressen was.

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 00:02

Slik je bepaalde medicijnen?
Ik heb het een tijdje gehad van mijn methylfenidaat. Zenuwe, hartkloppingen tot verschijnselen van paranoia aan toe. Ben er toen mee gestopt en de klachten namen binnen een paar dagen af.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 00:02

Ik herken het wel.
Ik had het vd zomer zelf zo erg dat mijn hart af en toe oversloeg.
Ik kon gern reden bedenken en uiteindelijk ging het vanzelf over

Vorige week had ik het een dag lang maar weet daarvan wel de reden.
Heb een dure vakantie geboekt en bedacht me dat ik er donder op kon zeggen
Dat mn auto het nu zou gaan begeven ofzo en dat ik financieel dus in de problemen zou komen.
Heel de dag zenuwachtig gevoel in mn buik gehad...
Ging gelukkig ook weer weg
Maar over het hoe en wat kan ik je niet helpen en lees mee
Maar herken het dus wel :j

PLK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 00:05

Kan ook je schildklier zijn , is eenvoudig te checken met bloedonderzoekje via huisarts. Wat de oorzaak ook is, probeer ontspanningsoefeningen, yoga ofzo. Pas als je echt ontspannen bent, merk je hoe gespannen je meestal bent. En er zijn oefeningen zat die je kunnen helpen ontspannen. Succes!

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 00:09

@Bambolina,
Ja, ik slik metoprolol 1x per dag, 100 mg ivm mijn LQTS (erfelijke hartafwijking), onderdrukt juist mijn hartkloppingen en houdt het allemaal regelmatig.. Kan zo ook niet in de bijsluiter vinden dat dit een van de bijwerkingen zou zijn.

@PLK
Oh, echt waar? Als het nog langer aanhoudt dan zal ik inderdaad maar eens even een bezoekje aan de dokter brengen..

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 00:10

Ik heb het ook! Vrijwel iedere zondag nacht lig ik zenuwachtig in bed.. Zonder reden, want er gebeurd deze week niks speciaals.. Nooit eigenlijk echt ;)
Ik gebruik nu homeopathische middeltjes om in slaap te vallen, lijkt wel te werken! Alleen soms wordt ik 's nachts ieder uur wakker... Geen idee waarom....
Heb dit overigens al jaaaaren.. Dacht eerst dat t kwam door zenuwen op de middelbare, maar ben inmiddels 2 opleidingen verder en ben ook al 2x verhuisd... Weird..

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 00:13

Hey ik herken het, ik lees graag even mee.
Ik slik geen medicijnen meer al langere periode dus daar ligt het niet aan.
Maar heb wel enkele stressfactoren waar ik me zenuwachtig door voel en het idee krijg dat ik mijn dingen niet geregeld krijg (hoewel het soms achteraf mee blijkt te vallen..)

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 00:13

@ Saintelette:

Misschien dat het bij jou is omdat je geen rust hebt? 2 opleidingen, 2 keer verhuisd.. klein gokje hoor, ben ook geen dokter :7
Ik heb gelukkig (nog) niet dat ik meerdere malen per nacht wakker word, ja heel af en toe om eens te plassen maar dit lijkt me niet heel vreemd.

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 00:19

Hey, ik lees ook even mee.
Ik heb dit zo erg dat ik er niet van slaap, ik val meestal rond 5 uur 's morgens uit pure vermoeidheid in slaap.
Bij mij komt het door een onderliggende mentale stoornis, die andere functiestoornissen met zich mee heeft gebracht, waaronder deze 'chronische stress'...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 00:20

Hoi denk je ook veel toevallig en zie je veel om je heen en houd je je handen soms gesloten?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 00:23

franka75 schreef:
Hoi denk je ook veel toevallig en zie je veel om je heen en houd je je handen soms gesloten?

Veel denken in de vorm van? Over mezelf, het leven, school, toekomst?
Ik merk wel als ik in een groep mensen sta dat ik niet weet wat ik met mijn handen moet doen, ga dan maar wat frummelen of op mijn telefoon maar weet niet of je dit bedoelt..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 01:00

Misschien wel fijn om yoga of iets te gaan doen?

Lijkt me heel vervelend zo'n onrustig gevoel de hele tijd...

Helpt jezelf even 'oprapen' ook niet? Zo van nou kom op er is niks aan de hand.
Ik zeg maar wat hoor..

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 01:01

Mandy517 schreef:
franka75 schreef:

Veel denken in de vorm van? Over mezelf, het leven, school, toekomst?
Ik merk wel als ik in een groep mensen sta dat ik niet weet wat ik met mijn handen moet doen, ga dan maar wat frummelen of op mijn telefoon maar weet niet of je dit bedoelt..

Dat zou kunnen vanwege het feit dat je niet bij de normale mensen past ik bedoel misschien heb je adhd en die zitten op een andere golflengte , denken heel veel maakt niet uit, wat hee een duif, o wat is dat?
Dat bedoel. ik er is een topic over , kijk daar eens misschien herken je iets. En een vaak een opgejaagd gevoel zenuwachtig kan je ook zeggen. En veel wiebelen bewegen frummelen of wat dan ook.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 01:24

@franka75
Ik snap niet echt wat je bedoelt, sorry..

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 01:49

Ik denk dat Franka bedoelt dat je misschien ADHD hebt!
Dat kan de oorzaak zijn van je constante nerveuze gevoel, het gevoel alsof het nergens rustig is.
Ze vraagt daarom nog naar wat andere symptomen als het handen wringen, de aandacht steeds op iets anders leggen, ongeconcentreerd zijn, over veel alledaagse dingen nadenken...

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 01:50

Hm ok, maar kijk eens in het add topic hyperactiviteit, en verder wens ik je sterkte want het is erg irritant
Saars schreef:
Ik denk dat Franka bedoelt dat je misschien ADHD hebt!
Dat kan de oorzaak zijn van je constante nerveuze gevoel, het gevoel alsof het nergens rustig is.
Ze vraagt daarom nog naar wat andere symptomen als het handen wringen, de aandacht steeds op iets anders leggen, ongeconcentreerd zijn, over veel alledaagse dingen nadenken...

Dat bedoel ik inderdaad, dank

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 06:39

Mandy517 schreef:
@Bambolina,
Ja, ik slik metoprolol 1x per dag, 100 mg ivm mijn LQTS (erfelijke hartafwijking), onderdrukt juist mijn hartkloppingen en houdt het allemaal regelmatig.. Kan zo ook niet in de bijsluiter vinden dat dit een van de bijwerkingen zou zijn.

@PLK
Oh, echt waar? Als het nog langer aanhoudt dan zal ik inderdaad maar eens even een bezoekje aan de dokter brengen..

Ik zou dit eerst met je arts overleggen. Misschien dat je dosis moet worden aangepast van Metoprolol.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 06:47

Ik herken het ook wel, dat je oa. veel te vroeg wakker wordt alsof het een superspannende dag wordt, maar dat is dan helemaal niet zo. Verder ook niks bijzonders aan de hand.

Bij mij lijkt een magnesium-supplement te helpen.

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 11:20

@franka,
Ik heb even een kijkje genomen in het topic en op internet wat opgezocht, en veel symptomen komen inderdaad wel overeen.. zou hier zelf echt nooit aan gedacht hebben!

Bedankt iedereen dat jullie meedenken!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:27

Mandy517 schreef:
@franka,
Ik heb even een kijkje genomen in het topic en op internet wat opgezocht, en veel symptomen komen inderdaad wel overeen.. zou hier zelf echt nooit aan gedacht hebben!

Bedankt iedereen dat jullie meedenken!

niet zonder overleg met je arts magnesium gaan slikken....geen idee of dat een bepaalde uitwerking heeft met je medicijnen.
Je drinkt niet veel koffie of thee?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 11:41

Nee dat doe ik ook niet :)
Koffie drink ik helemaal niet, thee ongeveer 2 kopjes per dag

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:51

Saintelette schreef:
Ik heb het ook! Vrijwel iedere zondag nacht lig ik zenuwachtig in bed.. Zonder reden, want er gebeurd deze week niks speciaals.. Nooit eigenlijk echt ;)
Ik gebruik nu homeopathische middeltjes om in slaap te vallen, lijkt wel te werken! Alleen soms wordt ik 's nachts ieder uur wakker... Geen idee waarom....
Heb dit overigens al jaaaaren.. Dacht eerst dat t kwam door zenuwen op de middelbare, maar ben inmiddels 2 opleidingen verder en ben ook al 2x verhuisd... Weird..

Als het iedere zondag gebeurd heeft het wel hoogstwaarschijnlijk te maken met onrust omdat je weer aan de bak moet (werk, studie) omdat er weer andere 'eisen' aan je gesteld worden zeg maar.

TS, vanaf wanneer herinner jij je dit gevoel? is het de laatste tijd toegenomen of niet? Of is het altijd constant aanwezig?

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-13 12:05

Colway, voor zover ik mij kan herinneren dit hele jaar eigenlijk al wel, van veel langer terug kan ik me het niet echt herinneren omdat ik er toen misschien geen aandacht aan gegeven heb. Het is in ieder geval niet zo dat ik hier al jaren slecht van slaap. Maar het is nog steeds irritant.

Bambi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:57

Het is misschien helemaal niet op jouw van toepassing, maar hoe is je ademhaling? Ik heb zelf ook wel eens 'zenuwachtige periodes'. O.a. tijdens het afstuderen toen ik erg druk was, en ik ga over 2 weken voor een paar maanden naar Amerika wat ik ook erg spannend vind en nu heb ik er ook weer last van.
Onbewust adem ik heel kort in (niet diep genoeg, als ik er op let voelt het alsof ik alleen maar het bovenste stukje van mijn longen gebruik, klinkt misschien heel stom, maar ik weet niet hoe ik het anders uit moet leggen ;) )
Ik moet er dan echt aan denken om diep in te ademen (buikademhaling gebruiken) en soms even mijn adem vast te houden. Anders krijg ik een soort van hypervenitlatie achtig iets. Ontzettend nerveus gevoel in mijn buik, zweethanden, hartkloppingen, duizelig, heel vervelend.
Ik ben er wel eens een beetje van in paniek geraakt toen ik het de eerste keer had (werd alleen maar erger natuurlijk) en bij de dokter kwam er uit dat ik soms onbewust niet goed adem haal en daardoor een heel zenuwachtig en stresserig gevoel krijg. Nu ik weet waar het vandaan komt kan ik het beter tegen gaan.